;
coinex

ارز دیجیتال گیت کوین ؛ نحوه خرید، پیش بینی قیمت و آینده Gitcoin

در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال گیت کوین را بررسی کنیم. ارزدیجیتالی که در ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته است و توجه بسیار از فعالان دنیای کریپتو را جلب کرده است.

امروزه ارزهای بسیاری بر بستر پلتفرم های بلاکچین به وجود می آیند و رشد می کنند. پس از بیت کوین رمزارزهای بسیاری تحت عنوان آلت کوین (Altcoin) ساخته شده اند تا نواقص و مشکلات آن را رفع کنند.

دنیای ارزهای دیجیتال به طرز فزاینده ای رو به رشد است و روز به روز بر تعداد سرمایه گذاران و دوستداران آن اضافه می شود. زمانی که بیت کوین رشد چشمگیری از خود نشان داد و از چند سنت به چند دلار رسید و بعد هم سطح قیمتی چند صد و چند هزار دلاری را لمس کرد، عامه مردم به سمت این بازار هجوم آوردند به امید اینکه بتوانند با سرمایه های سِنتی خود، سودهای کلانِ دلاری ببرند!

پس از بیت کوین، آلت کوین های مختلفی که تعدادشان تاکنون به 9000 می رسد، ایجاد شدند و در صدد رفع نواقص، مشکلات و کمبودهای بیت کوین بزرگ برآمدند.

گیت کوین (Gitcoin) یکی از آن آلت کوین هایی است که براساس بیت کوین ساخته شده است. در حوالی ماه ژانویه بود که رشد آلت کوین های مختلف باعث شده بودند مردم به بازار ارزهای دیجیتال به عنوان فرصتی برای سود بردن نگاه کنند و با ورود نقدینگی شان به آن، این مارکت گسترده را فعال نگاه دارند. ارز دیجیتال گیت کوین توسط پلتفرم Gitcoin به وجود آمده و با نماد معاملاتی (GTC) قابل خرید و فروش است.

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و علی الخصوص، گیت کوین را دارید، به شما مطالعه کامل این مقاله را توصیه می کنیم تا بتوانید با دید جامع تری نسبت به این رمزارز، خرید یا فروش خوبی داشته باشید. به همین ترتیب در این نوشتار تلاش خواهیم کرد به این سوال که ارز دیجیتال گیت کوین چیست؟ پاسخ دهیم و سپس نحوه خرید رمزارز گیت کوین، آموزش خرید ارز گیت کوین از تراست والت، بهترین کیف پول Gitcoin و نیز آینده ارز دیجیتال گیت کوین را بررسی کنیم. با تکراتو همراه ما باشید.

ارز دیجیتال گیت کوین

همان طور که در بخش ابتدایی این مقاله گفتیم، ارز دیجیتال GTC بر بستر پلتفرم ارائه دهنده آن یعنی گیت کوین ایجاد شده است. این پلتفرم قصد دارد توسعه دهندگان و برنامه نویسان را دور هم جمع کند تا بتواند با این کار اینترنت آزاد را توسعه بخشد. گیت کوین می خواهد با ایجاد جامعه ای که در آن کارها به سهولت و به دور از فرآیندهای پیچیده انجام می شود، زیرساخت های جدیدی برای پشتیبانی از وب 3 (Web3) طراحی کند که شامل ابزارها، فناوری ها و شبکه هایی برای گسترش اوپن سورس می باشد.

این حقیقت که بلاکچین روز به روز درحال پیشرفت و گسترده تر شدن است، بر هیچکس پوشیده نیست. صنعت بلاکچین تدریجا درحال تبدیل شدن به ابزاری ثابت و دائمی در زندگی انسان ها است و هیچ چیز و هیچکس قادر به متوقف کردن آن نیست. با همه اینها دیگر دوره تفکراتی از این قبیل که «یک بلاکچین نسبت به سایر شبکه ها دارای برتری است» به سر آمده و وقت آن است که اعضای این صنعت رو به رشد و پیشرو با یکدیگر همکاری نمایند.

گیت کوین پروژه ای است که می خواهد اکوسیستم ارزهای دیجیتال را بهبود بخشد و در عین حال به توسعه اینترنت آزاد کمک نماید. گیت کوین نیز در این مسیر دشوار از مجموعه ای خلاق تشکیل شده که با سازندگان و پروتکل های آن همکاری می کنند.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ASS

ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال گیت کوین ؛ نحوه خرید، پیش بینی قیمت و آینده Gitcoin
بهترین کیف پول Gitcoin / ارز دیجیتال گیت کوین

این ارز دیجیتال که چندان هم شناخته شده نیست، طی یک ماه اخیر با رشدی 103 درصدی مواجه شده که در همین مقاله دلایل رشد قیمتی آن بررسی خواهد شد. اما اگر بخواهیم دقیق تر به اهداف گیت کوین نگاهی بیندازیم باید بگوییم که هدف سازندگان این پلتفرم تلاش برای ساخت اجتماعی است که در آن توسعه دهندگان و برنامه نویسان بتوانند بر امور آن حاکمیت کنند و خود زمام آن را به دست بگیرند. در واقع در این جامعه کالاها و دیگر مواردی که ارزشمند هستند به راحتی و بدون دخالت کسی مبادله می شوند و با نوعی دموکراسی دیجیتالی مواجه هستیم.

اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم. سازندگان گیت کوین در ابتدا به هیچ وجه قصد عرضه توکن خود را نداشتند و می خواستند محلی درست کنند تا در آن توسعه دهندگان با برنامه نویسان ارتباط برقرار کرده و پروژه هایشان را با همکاری هم انجام دهند و بدون وجود فرآیند استخدامی پیچیده و سنتی دستمزدشان را دریافت کنند. در واقع گیت کوین نوعی مسئول استخدام است که کارها را آسان می کند.

GTC توکن این پلتفرم است که با هدف تامین بودجه سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا DAO به وجود آمده است. همان طور که گفتیم جامعه ای که گیت کوین قصد ساختنش را دارد تنها با نظارت و اداره سازمان خودگردان غیرمتمرکز دوام می یابد. DAO سازمانی است که رئیس ندارد و هدفش حذف واسطه گری های مالی است و این همان چیزی است که گیت کوین می خواهد.

این پلتفرم توسط دو فرد به نام های کِوین اُوُکی (Keving Owocki) و اسکات مور (Scott Moore) ایجاد شد که کوین مدیرعامل شرکت و اسکات مدیر فنی و تحقیقات آن است.

گیت کوین یک پروژه منحصر به فرد نسبت به رقبایش محسوب می شود و بخش اعم آن به دلیل ایجاد اجتماعی برای پشتیبانی از پروژه های منبع باز (Open Source) است. از ژوئن 2021 چیزی حدود 20 میلیون دلار برای پروژه های انجام شده بر بستر این پلتفرم بودجه تامین شده و 160 هزار توسعه دهنده، بیش از 1600 پروژه در هر ماه می سازند.

از میان صد میلیون توکنی که گیت کوین عرضه کرده تنها حدود 35 درصد در دست سهامداران موجود است. همان طور که ذکر شد، 50 درصد این توکن برای تامین بودجه سازمان خودگردان غیرمتمرکز و 15 درصد نیز به ایردراپ (Airdrop) اختصاص داده شده است. ایردراپ توکن هدیه ای است که پروژه های استارتاپی برای بهتر دیده شدن در بازار فروش به افراد می دهند.

پس از عرضه 35 درصد این توکن، اکنون مردم عادی هم قادر به خرید آن هستند. گیت کوین اخیرا بر روی سایت crypto.com و نیز بایننس شروع به کار کرده و می توان آن را با بیت کوین، یورو، پوند و دلار خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال کیشو اینو

ارز دیجیتال آوالانچ

نحوه خرید رمزارز Gitcoin

حال که فهمیدیم گیت کوین چیست، قصد داریم نحوه خرید رمزارز Gitcoin را توضیح دهیم. برای خرید این ارز دیجیتال مانند هر رمزارز دیگری، ابتدا باید به یکی از صرافی های معتبر مراجعه کنید. صرافی های مختلفی از ارز دیجیتال گیت کوین پشتیبانی می کنند.

برخی از این صرافی ها در داخل کشور و برخی خارج از کشور قرار دارند. البته باید خاطرنشان کنیم که ارز دیجیتال گیت کوین را کاربران ایرانی نمی توانند به طور مستقیم خرید کنند زیرا تحریم های کشور بر روی این مسئله تاثیرگذار بوده است. به همین منظور می توانید ابتدا یکی از رمزارز های پایه یا استیبل کوین ها را مانند تِتر خریداری کنید و در مرحله بعد در صرافی ها آن را به گیت کوین تبدیل نمائید.

ارز دیجیتال گیت کوین
آموزش خرید ارز گیت کوین از تراست والت / آینده ارز دیجیتال گیت کوین

از برترین صرافی هایی که برای خرید گیت کوین می توان استفاده کرد می توان به بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، پایونکس (Pionex)، ال بانک (LBank) و جوبی (Jubi) اشاره کرد.

اگر در خارج از ایران زندگی می کنید بهتر است به صرافی بایننس مراجعه کنید که بهترین صرافی است اما اگر در ایران هستید می توانید از صرافی های دیگر و به صورت غیرمستقیم صاحب این ارز دیجیتال شوید.

بیشتر بخوانید:

توکن بن فایر

توکن FEG

آموزش خرید ارز گیت کوین از تراست والت

تراست والت یکی از محبوب ترین کیف پول هایی است که در عین حال کار با آن آسان است و می توانید تنها با چند کلیک ارز دیجیتال مدنظرتان را خریداری کنید یا به فروش برسانید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت تصویری آموزش خرید ارز گیت کوین از تراست والت را توضیح دهیم.

ابتدا باید نرم افزار تراست والت را نصب کنید. پس از آن اگر حساب کاربری ندارید بر روی گزینه create a new wallet بزنید. همچنین کسانی که از قبل حساب کاربری دارند می توانند گزینه i already have a wallet را انتخاب کنند. پس از انتخاب گزینه اول، تراست والت از شما می خواهد که سیاست های حفظ حریم خصوصی اش را بپذیرید. در صورت تمایل روی گزینه continue بزنید. یکی از مهمترین مواردی که حتی برای تراست والت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بک آپ گرفتن از رمزی است که به شما می دهد. اگر در آینده و به هردلیلی این نرم افزار از روی گوشی شما پاک شود و کد 12 رقمی که در ابتدا دریافت می کنید را نداشته باشید باید قید حسابتان را بزنید. حالا اگر با این موضوع نیز آشنا شدید باید گزینه continue را مجددا بزنید.

فراموش نکنید که اگر این 12 کلمه را از دست دهید به معنای این است که دیگر تحت هیچ شرایطی دستتان به ارزهایتان نمی رسد. پس حتما آنها را روی کاغذ بنویسید و درجای امنی نگاه دارید. همچنین اگر به سرتان زده که با اسکرین شات گرفتن قائله را بخوابانید باید بگوییم که تراست والت متوجه این اقدام خواهد شد و به شما تذکر خواهد داد. پس کلمات ریکاوری را مانند طلا نگاهداری کنید!

پس از تائید کلمات بازیابی حالا تصویری خواهید دید که به منزله ساخته شدن کیف پول شماست.

در مراحل بعدی می توانید بر روی گزینه swap کلیک کنید و توکنی را که می خواهید با رمزارز پایه تان اکسچنج نمایید. همان طور که بالاتر گفتیم برای خرید گیت کوین باید ابتدا یک استیبل کوین خریداری کنید.

ارز دیجیتال گیت کوین
ارز دیجیتال گیت کوین / نحوه خرید رمزارز Gitcoin

بیشتر بخوانید:

توکن پیگ

توکن وینک

بهترین کیف پول Gitcoin

برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود باید کیف پول داشته باشید. به طور کلی دو نوع کیف پول داریم. یک نوع از کیف پول ها سخت افزاری اند و دسته دیگر نرم افزاری. تفاوت این دو کیف پول در امنیت آنهاست. کیف پول های سخت افزاری امنیت بالایی دارند اما چون قیمتشان بالاست اکثر ترجیحا می دهند از کیف پول های نرم افزاری استفاده کنند.

از کیف پول های سخت افزاری می توان لجر را نام برد که در دو نسخه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس قابل تهیه است. اما اگر تمایلی به خرید این کیف پول های گران ندارید می توانید از کیف پول هایی مانند سیف پال و تراست والت بهره ببرید که از گیت کوین هم پشتیبانی می کنند.

آینده ارز دیجیتال گیت کوین

اگر می خواهید پروژه ای با ظرفیت و توان بالا داشته باشید گیت کوین می تواند گزینه خوبی باشد. این توکن اخیرا به بایننس و کوین بیس افزوده شده و با برخی از پروژه های مهم ارزهای رمزنگاری شده همکاری می کند که این موضوع می تواند تاثیر مثبتی بر آینده این ارز دیجیتال داشته باشید. البته بهتر است برای بازه های کوتاه مدت مباحث تکنیکالی این رمزارز را بررسی نمائید و اگر صبر ندارید تا نتایج مشارکت های گیت کوین مشخص شود از آن صرف نظر کنید.

علل رشد قیمتی گیت کوین در مدت اخیر

داده های یکماهه اخیر نشان می دهد که ارز دیجیتال گیت کوین با رشدی 103 درصدی از 29 تیرماه تا 20 مرداد ماه از قیمت 4.78 به 9.71 رسیده است. این رشد قیمتی می تواند علل مختلفی داشته باشد اما سه علت: افزایش شرکای گیت کوین، کاربردهای DAO در کنترل این پلتفرم و نیز تسهیلات جذاب برای توسعه دهندگان جدید از مهمترین ها هستند.

شاید بتوان گفت که اصلی ترین هدف گیت کوین، توسعه زیرساخت های  نسل سوم وب است. این توسعه برای این است که بتوانند توسعه نرم افزارهای منبع باز را آسان تر از قبل کنند و این کار را با طراحی ابزارها، فناوری ها و شبکه های جدید انجام می دهند. در واقع گیت کوین با ارائه تسهیلات جذاب مالی توسعه دهندگان را ترغیب می کند تا فعالیت هایشان را بر بستر آن انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال کیک

توکن ماتیک

ارز دیجیتال گیت کوین ؛ نحوه خرید، پیش بینی قیمت و آینده Gitcoin
آینده ارز دیجیتال گیت کوین / ارز دیجیتال گیت کوین

جالب آن است طی مدت اخیر رویدادهایی جهت همکاری توسعه دهندگان و طراحان وب صورت پذیرفته که در آن توسعه دهندگان در پروژه هایی مانند هارمونی، نروس نتورک و تزوس همکاری داشته اند.

گیت کوین با برگزاری این رویداد ها و نیز اعطای جوایز و تسهیلات مالی به توسعه دهندگان آنها را جذب می کند و در خدمت اهداف خویش به کار می گیرد.

یکی دیگر از دلایل رشد و پیشرفت گیت کوین سازمان خودگردان غیرمتمرکز است. دائو از این جهت مهم است که به اعضای خود حق رای می دهد و توسط نهاد یا شخص خاصی اداره نمی شود و همان طور که از نامش پیداست خودش، خودش را اداره می کند. گیت کوین از این شیوه استفاده کرده و به اعضای خود اجازه می دهد تا در پروتکل ها و پروژه هایش شرکت کنند و رای بدهند.

از دیگر علل این رشد می تواند همان تسهیلاتی باشد که به آن پرداختیم. گیت کوین نقدینگی خود را در اختیار توسعه دهندگان و طراحان قرار می دهد تا و آنها را برای انجام کارهای بزرگ تر ترغیب می نماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دیجیتال گیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر