;
coinex

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

یکی از محبوبترین سریال های دو سال اخیر که از نتفلیکس پخش میشود سریال ویچر بوده است. حالا در آستانه فصل دوم سریال ویچر به بررسی اخبار آن میپردازیم.

در سال 2019 بود که قسمت اول از فصل اول سریال ویچر (The Witcher) پخش شد و در نهایت و پس از گذر چند قسمت، جمع کثیری از مردم و منتقدان این سریال را یک شاهکار خارق العاده خواندند.

خوشبختانه فصل اول سریال برخلاف بسیاری از سریال های رایج کوتاه بود. از آن جهت میگویم خوشبختانه که این روزها بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان به دلایل مختلف از جمله مسائل اقتصادی روند تولید آثار سینمایی و سریال ها را طولانی تر میکنند و در این زمینه سریال ویچر و حداقل فصل اول آن یک استثنا بود.

در همان زمان نتفلیکس ساخت فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) را اعلام کرد. بر همین اساس و از زمان پایان فصل اول سریال، اطلاعات و اخبار زیادی از فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) منتشر شده است. حالا و در آستانه تولید فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ما در تکراتو به بررسی این اخبار خواهیم پرداخت.

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)

تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

طی سالهای اخیر سرویس استریم نتفلیکس با پخش سریال های جذابش توانسته طرفداران زیادی به دست آورد و محبوبیت بالایی داشته باشد به نوعی که شاید بتوان گفت نتفلیکس و سریال هایش این روزها از جمله مهمترین و محبوبترین آثار تولیدی هنر هفتم محسوب میشوند.

طی سال 2020 فصل اول سریال ویچر (The Witcher) در کنار چند عنوان دیگر از جمله بهترین سریال های نتفلیکس 2020 بود، و همانطور که در فهرست بهترین سریال های 2021 گفتیم، فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) نیز از جمله بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 خواهد بود. بر همین اساس در این گفتار از تکراتو به بررسی دانسته های خود از فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) خواهیم پرداخت با ما باشید.

تاریخ پخش فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی
تاریخ پخش فصل دوم ویچر / فصل دوم سریال ویچر کی میاد

اگر از طرفداران پروپاقرص سریال ویچر و پیگیر اخبار آن بوده باشید باید بدانید که برنامه فیلمبرداری فصل دوم سریال قرار بود از اسفند 98 آغاز شود اما همانطور که شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروژه های سینمایی از جمله بهترین فیلم های 2021 را تحت الشعاع قرار داد، این سریال نیز به مانند سریال های دیگر و آثار سینمایی با تعویق برنامه های فیلمبرداری مواجه شد.

چندی پیش و در اوایل آبان ماه سال جاری بود که نتفلیکس اعلام کرد تیم تهیه این سریال مشغول فیلمبرداری قسمت های فصل دوم سریال ویچر در بریتانیا است. اما چند روز پس از آن بار دیگر یک خبر منفی عاملی شد در توقف برنامه های فیلمبرداری و آن هم مثبت شدن تست کرونای چند تن از اعضای تیم تولید سریال بود.

نتفلیکس در همین راستا نه تنها مراحل فیلمبرداری را متوقف کرد بلکه از تمام افرادی که در فرایند ساخت فصل دوم دخیل بودند تست کرونا گرفت. با این حساب این دومین بازی بود که تاریخ پخش فصل دوم ویچر به خاطر کرونا به تعویق می افتد. بار اول کریستوفر هیویو در ماه مارس اعلام کرد به کووید 19 مبتلا شده و در پی آن فیلم ‌برداری تا اواسط آگوست ادامه نیافت.

آنطور که مشخص شده و نتفلیکس اعلام کرده، از سرگیری مراحل فیلمبرداری تنها منوط به شرایطی است که از سلامت همه افراد دخیل در فرایند تولید مطمئن شوند.

در همین شرایط و در حالی که هنوز ساخت فصل دوم به اتمام نرسیده، به نظر می ‌رسد که قطعا فصل سوم سریال The Witcher را خواهیم دید. سایت Redanian Intelligence، یک سایت تخصصی مرتبط با سریال ویچر و اخبار آن، کشف کرده که سایت انجمن نویسندگان غرب آمریکا یک لیستینگ برای فصل سوم سریال ثبت کرده است. در این لیستینگ، نام تهیه‌کننده و شورانر سریال، یعنی لارن هیسریش هم وجود دارد.

اخیرا اما نتفلیکس با انتشار تریلر رسمی این سریال برای فصل تاریخ پخش سریال را نیز اعلام کرده است. تاریخ پخش فصل دوم سریال ویچر 17 دسامبر 2021 مقارن با 26 آذر 1400 اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

داستان فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) : نقد و بررسی

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی
تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

همانطور که باید بدانید این سریال و داستانش اقتباسی از کتاب و رمان های ویچر (The Witcher) با اندکی تغییر است. لازم به ذکر است که بر اسا گفته کارگردان و عوامل ساخت این مجموعه جذاب، قرار است در هر فصل از سریال، شاهد تصویرگری یک فصل از کتاب خواهیم بود.

برای مثال فصل اول سریال اقتباسی از داستان The Last Wish بود، البته فقط بعضی از قسمت ها اینگونه بود و بیشتر بخش های فصل اول به ایده ها و خلاقیت کارگردان و نویسنده بازمیگردد. بدون شک این سریال جزو برترین سریال های غیرخطی است که تاکنون ساخته شده است.

اگر قرار باشد تا در فصل دوم The Witcher نیز همین روند و سبک را در پیش بگیرد، باید انتظار داشته باشیم که ترکیبی از فصول و بخش های کتاب را با اندیشه ها و ایده های کارگردان و نویسندگان ببینیم.

در توضیحات داستان فصل دوم باید بگوییم گرالت باور دارد که ینفر در نبرد Sodden جان خود را از دست داده است و حال با سیری همراه می‌شود. گرالت در پایان فصل نخست با سیری مواجه شد و حالا قصد دارد او را به امن ترین نقطه جهان برساند. قلعه کر مورهن، محلی که گرالت به ویچر بدل شد و امن ترین نقطه دنیا برای او محسوب میشود.

دقیقا زمانی که پادشاهان، الف ها، انسانها و شیاطین در حال نبرد هستند، گرالت باید از سیری در برابر خطری بسیار قدرتمند محافظت کند. خطری که در درون دخترک رشد میکند و او را از درون تسخیر میکند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

بهترین سریال های مارول 2021

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، فصل اول سریال ویچر اقتباسی از مجموعه داستان های کوتاه آخرین آرزو The Last Wish بود. هرچند که تهیه کننده اجرایی سریال تامک بگینسکی در مصاحبه ای گفته بود که فصل اول سریال ویچر اقتباس مستقیمی از کتاب نخواهد بود. بگینسکی گفته بود:

در واقع، کتاب ‌ها بیشتر برای آنچه که ما توانستیم در هشت قسمت بگنجانیم یک منبع الهام بودند. پس ما باید در انتخاب داستان‌هایی که قصد تعریف کردن آنها را داریم دقت بسیار زیادی داشته باشیم.

انتظار می‌رود که در فصل دوم سریال The Witcher داستان‌های متعددی از کتاب‌های مختلف ویچر برداشته شود، درست مثل چیزی که در چند قسمت اول دیده شد. هسریچ در مصاحبه‌ای با دیجیتال اسپای بیشتر در این رابطه صحبت کرد و وعده یک فصل دوم هیجان ‌انگیزتر را داد. او گفت:

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی
فصل دوم سریال ویچر کی میاد / تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

چیزی که من می‌خواهم بگویم این است که فصل اول سریال ویچر بیشتر به ایجاد پایه ‌ها مربوط می‌ شود. در فصل اول ویچر دنیاها ساخته می‌شوند، شخصیت ‌ها معرفی می ‌شوند و آنها بر سر راهشان قرار می‌گیرند دومینوها شروع به افتادن می‌کنند. زمانی که به فصل دو می ‌رسید تمام این مسائل نیز نقش خودشان را ایفا خواهند کرد که عبارت است از ملاقات شخصیت ‌های مختلف با یکدیگر که برخی اوقات با یکدیگر کنار می‌آیند و گاهی اوقات هم نه. تمام این ماجراهایی که پی ‌ریزی شده ‌اند مثل گرالت و ینیفر، گرالت و سیری و ینیفر و سیری هرکدام مجموعه مجزایی هستند که شما در فصل یکم سریال ویچر تنها درباره آنها می‌شنوید اما در فصل دو خودشان را نشان می‌دهند. پس در فصل 2 سریال The Witcher روایت به طریقی هیجان ‌انگیزتر خواهد بود و شاید ماجراهایی که در فصل دو تعریف خواهیم کرد متمرکزتر و هیجان‌انگیزتر باشند.

حال باید امیدوار بود که سازندگان ویچر تمام ایده های خود را به سرعت به مصرف نرسانند. هسریچ در مصاحبه با SFX  افشا کرده بود که سریال ویچر میتواند حداقل تا 7 فصل کامل ادامه داشته باشد. زمانی که او این ادعا را مطرح کرد هنوز حتی بحث ساخت فصل دو نیز به طور جدی در میان نبود، اما حالا میبنیم که ساخت فصل سه نیز به نظر در دستور کار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

بهترین سریال های تاریخی

بازیگران فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی
فصل دوم سریال ویچر کی میاد / تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

بالطبع در این بخش انتظار ندارید که ما از تغییرات بازیگران اصلی سریال خبری بدهیم. مطابق انتظارها هنری کویل در نقش گرالت،‌ آنیا کالوترا در نقش ینفر و به طور خاص فریا آلن در نقش سیری حضور خواهند داشت.

اما آنطور که خبرها میگوید و ما نیز انتظار داریم فصل دوم فصلی به مراتب جدی تر و پرکشش تر از فصل یک خواهد بود و این یعنی باید شاهد حضور بازیگران و شخصیت های جدید در فصل دوم سریال ویچر باشیم. بر این اساس به معرفی برخی از بازیگرانی که قرار است در فصل دوم سریال ویچر حضور داشته باشند میپردازیم.

  • کیم بودنیا در نقش وزمیر
  • مسیا سیمسون در نقش فرانچسکا
  • آیشا فابین راس در نقش لیدیا
  • ارستد رامسن در نقش اسکل
  • پاول بولیون  در نقش لمبرت
  • اگنس بورن در نقش ویرینا
  • یاسین اتور در نقش کوئن

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

لازم به ذکر است برخی از بازیگران جدیدی که قرار است در فصل دوم ویچر نقش آفرینی کنند، رزومه بسیار خوبی دارند. برخی از اسامی بالا در نقش شخصیت های مثبت و برخی دیگر در نقش هیولا و شخصیت های شرور نقش آفرینی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های سیتکام

بهترین سریال های خارجی

تریلر فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)

همانطور که چندی پیش هم اشاره شد نتفلیکس اخیرا و همزمان با انتشار تریلر سریال Witcher برای فصل دوم تاریخ پخش ایران سریال را نیز اعلام کرده است. در این تریلر کوتاه و نفس‌گیر جزئیات جذابی درباره فصل دوم به نمایش کشیده شده است. در ادامه تریلر سریال Witcher را تماشا کنید:

برخی دانستنی ها درباره دنیای ویچر

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی
فصل دوم سریال ویچر کی میاد / تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

دنیای ویچر: دنیای ویچرها با به هم پیوستن چندین دنیای موازی به وجود آمده است و همه جور موجودات گوناگون و عجیب و غریب، هیولاها و البته انسان ها را در کنار هم دارد. از به هم پیوستن این دنیاها سرزمینی شکل گرفته که به آن کانتیننت یا در معنای لغوی قاره میگویند. این قاره بستر روایت داستان سریال و کتاب هاست که چالش ها و کشمکش های موجودات گوناگون در آن روایت میشود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های ومپایری جهان

از نکات جذابی که در سریال به انحا گوناگونی به آن اشاره میشود، اینکه با وجود همه هیولاها  و موجودات شیطانی که در نظر اول کابوس بشریت به نظر میرسند، هنوز هیولاهای واقعی انسان هایی هستند که شرافت و انسانیت را کنار گذاشته و دلیل واقعی آشفتگی سرزمین ها هستند.

در این وضعیت جدید ناشی از کنار هم قرار گرفتن انسان ها، هیولاها و شیاطین،‌ گروه های جدیدی از مبارزان انسانی پدید آمده اند که از انسان در برابر هیولاها دفاع میکنند. این گروه های مبارز ویچر نام دارند. برخلاف تصور برخی افراد، ویچر ها مانند الف ها یا دورف ها یک گونه متفاوت نیستند.

ویچرها در واقاع انسان های ارتقا یافته ای هستند که از سنین کم تحت آموزش های پیچیده، سنگین و دشوار قرار میگیرند تا به مبارزینی مهار ناپذیر بدل شوند. ویچرها از بین کودکان بی سرپرست و یتیم انتخاب میشوند و بعد از تمرینات عقیم شده و توانایی فرزندآوری نخواهند داشت. به همین دلیل است که قدرت و توانایی های ویچر قابل انتقال نیست و ویچر بودن یک شغل خانوادگی محسوب نمیشود.

ویژگی های ویچرها:‌ بر اساس اطلاعات کتاب از هر 10 نفر تنها 3 نفر از کسانی که تمرینات ویچر شدن را میگذرانند زنده میمانند و بقیه از شدت دشواری تمرینات از بین میروند. کسانی که زنده می مانند چشمانشان رنگ متفاوتی میگیرد و دید بهتری نسبت به انسان های عادی دارند.

تاریخ پخش فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)
فصل دوم سریال ویچر کی میاد / تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

ویچرها بسیار سریع، باهوش و پرقدرت هستند. انها به سرعت بهبود پیدا میکنند و نسبت به انسان های عادی عمر طولانی تری دارند. برای مثال گرالت نزدیک به 100 سال سن دارد ولی در مقیاس عمر ویچرها هنوز یک جوان محسوب میشود.

علاوه بر این ها ویچرها در مقابل سم مقاوم هستند و توانایی استفاده از جادو را دارند که در کنار هنر شمشیر زنی و قدرت بدنی، آنها را به نیروهایی مرگبار بدل میکند. ولی آنها عقیم میشوند و توانایی تولید مثل نخواهند داشت.

وضعیت دنیا در زمان آغاز داستان: داستان ما زمانی آغاز میشود که مدت ها از زندگی انسان ها و هیولاها در کنار یکدیگر میگذرد و به سبب کار خوب ویچرها، هیولاها به موجوداتی کمیاب بدل شده اند و عموم مردم ترس کمتری نسبت به وجود هیولاها دارند. به همین دلیل توانایی های ویچرها کمتر از گذشته مورد نیاز جوامع انسانی است. زندگی برای ویچرها سخت شده و روش های قدیمی پول گرفتن و هیولا کشتن دیگر پاسخگوی وضعیت جدید نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2021

بهترین سریال های ترکی 2020

تاریخ پخش فصل دوم سریال ویچر (The Witcher)
تاریخ پخش فصل دوم ویچر / فصل دوم سریال ویچر کی میاد / تریلر فصل دوم سریال ویچر / تریلر فصل دوم ویچر

این موضوع سبب شده تا به مرور زمان افراد و مردم نسبت به ویچرها بدگمان شده، از آنها بترسند و یا به آنها به چشم بیگانگان بنگرند و آنها را مورد توهین و افترا قرار دهند. مردم گمان میکنند ویچرها موجوداتی بی احساس هستند.

در همین وضعیت امپراتوری نیلفگارد به عنوان قدرت برتر قاره، در حال حمله از شمال به سوی سایر حکومت ها و قلع و قمع کردن تمام آنهاست. در این شرایط و با قدرت زیاد نیلفگارد، سقوط کانتیننت حتمی به نظر میرسد.

سومین پازل قدرت در داستان هم باز انسان ها هستند ولی دسته جادوگرانشان. برخلاف ویچرها، جادوگران با تکیه بر توانایی های خود وارد دعواهای سیاسی میشوند و در هسته اتفاقات و جریانات سیاسی قرار میگیرند. از اسا جادوگران در امپراتوری های مختلف نفوذ دارند و با هم متحد هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کاش بجای این بازیگر در نقش ینفر ،بازیگر شخصیت زن به تالن در سریال outpost رو میزاشتن ،خیلی به شخصیت اصلی داستان ویتچر نزدیکتر میشد ،بجاى تریس هم حتما باید یه بازیگر خاصتر و زیباتر از این میزاشتن ،امیدوارم بیشتر به خاطرات ما گیمرا از این بازی و کتابش گند زده نشه

    پاسخ