coinex
راهنمای خرید تکراتو

تنها کمتر از 800 هزار NFT در فوریه 2022 به فروش رفته، اما چرا؟

تنها کمتر از 800 هزار NFT در فوریه 2022 خریداری شده است. بعد از حمله فیشینگ بر روی OpenSea هیجان و تعداد خرید کاهش پیدا کرده است.

در ماه‌های اخیر توکن‌های غیرقابل تعویض روند پر نوسانی را طی کرده‌اند. اما ظاهرا هیجان‌ها فروکش کرده‌ است. داده‌های CryptoSlam نشان می‌دهد که تعداد خریداران منحصر به فرد در ماه فوریه به 796,009 کاهش پیدا کرده است، که 12 درصد کمتر از رکورد ماه ژانویه است. این برای اولین باز از ماه اکتبر است که این عدد به زیر 800 هزار می‌رسد.

تنها تعداد خریدارن نیست که کاهش پیدا کرده است، حجم خرید نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است و به 2.6 میلیارد دلار رسیده است. این مقدار 40 درصد کمتر از رکورد حجم فروش ماه ژانویه است.

تنها کمتر از 800 هزار NFT در فوریه 2022 خریداری شده است

با کاهش حجم معاملات NFT، شبکه‌های بلاکچین پشتیبانی کننده از NFTها نیز با کاهش حجم فروش مواجه شده‌اند. CryptoSlam گزارش داده است که تنها 2 شبکه از 12 شبکه در 24 گذشته رشد داشته‌اند.

Flow و Arbitum موفق به رشد 20 درصدی و 538 درصدی شدند. اما بقیه شبکه‌ها مانند اتریوم، سولانو، آوالانچ، کورنوس، بایننس و مابقی شبکه‌ها دچار افت شدند.

هرچند لزوما این افت حجم فروش بخاطر احساس خطر نیست، با توجه به پیشرفت فوق العاده NFTها در ماه ژانویه، متخصصان بر این باورند که این عقب نشینی موقتی است.

بعد از کاهش فروش NFTها جستجو کلمه NFT نیز در گوگل افت داشته است

اما هنوز دلایل خوبی نیز برای نگرانی در مورد از بین رفتن علاقه به NFTها وجود دارد. بررسی ترندهای گوگل نشان می‌دهد جستجو در مورد NFT ها 60 تا 70 درصد نسبت به پیک خود در ماه ژانویه کاهش داشته است.

بیشترین علاقه از سمت آمریکایی‌ها بوده است در بین 61 کشور بررسی شده و در انتهای لیست ژاپن قرار دارد. هرچند نمی‌توان دلیل مشخصی برای این افت آورد، اما عوامل مختلفی می‌توان دلیل این اتفاق باشد.ضعف امنیتی بزرگ‌ترین بازار NFT دنیا OpenSea ممکن است از دلایل از دست رفت مشتری‌های بلقوه باشد.

بیشتر بخوانید:

از جهت دیگر حمله روسیه به اکراین بار دیگر ارزهای دیجیتال را در مرکز توجه قرار داده است. با توجه به تنش‌های بین المللی بار دیگر نگاه‌ها با مسائلی مثل پرداخت دیجیتال، محافظت از سرمایه و جمع آوری پول برای کمک جلب شده است.

با این همه NFTها حجم زیادی از فروش را تجره می‌کنند. بیشترین فروش هفته گذشته مربوط به میمون مایوس و کریپتو پانک بوده است.

کاهش فروش NFTها

روزانه بازیکنان جدید به این بازار اضافه می‌شوند، مثل مجموعه Giovanna Amati که 9 توکن NFT خود را به متوسط قیمت 20.9 میلیون دلار فروخته است. مجموعه ادای دین به رانندا زن که تنها شامل 7 توکن NFT می‌شد، بالاترین قیمت را 3 روز پیش تجربه کرد با قیمت 28.22 میلیون دلار.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: CryptoSlate

نظر شما در خصوص روند نزولی فروش NFTها چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر