coinex
راهنمای خرید تکراتو

تحلیلگر اپل: فقط آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به تراشه جدید اپل مجهز می‌شوند

چند ماهی است که از رونمایی و عرضه آیفون 13 می‌گذرد و حالا، اخبار پیرامون نسل بعدی این گوشی‌ها داغ است. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل این‌بار مدعی شده که تنها نسخه‌های پرو از سری آیفون 14 به تراشه جدید A16 Bionic مجهز می‌شوند.

این روزها اخبار زیادی از سری iPhone 14 به گوش می‌رسد. حذف سری mini و طراحی ناچ نمایشگر تنها برخی از اخبار مربوط به این گوشی‌ها هستند.

اما در تازه‌ترین خبر، مینگ‌ چی کو، ادعای جدیدی را درباره سری آیفون 14 مطرح کرده است. او مدعی است که اپل در ساخت این گوشی‌ها از دو مدل تراشه استفاده می‌کند. اپل از زمان راه‌اندازی آیفون 5 اس و آیفون 5 سی چنین کاری نکرده بود.

دو مدل تراشه در سری آیفون 14

مینگ چی کو پیش‌بینی کرده است که گوشی‌های سری iPhone 14 با دو مدل تراشه به بازار می‌آیند؛ چراکه اپل قصد دارد نسخه‌های استاندارد را از مدل‌های Pro مجزا کند. او در توییت خود مدعی شد که در نسل جدید آیفون، تنها مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به تراشه جدید A16 Bionic مجهز می‌شوند.

تحلیلگر اپل: فقط آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به تراشه جدید اپل مجهز می‌شوند

گوشی‌های استاندارد iPhone 14 نیز از همان تراشه A15 Bionic برخوردار خواهند شد. مینگ چی کو همچنین اعلام کرد که تمام مدل‌های سری آیفون 14 از رم 6 گیگابایتی بهره‌مند خواهند شد؛ اما فقط مدل‌های پرو هستند که به مموری LPDDR5 مجهز می‌شوند. بنابراین، مدل‌های استاندارد همراه با مموری‌های LPDDR4X به بازار می‌آیند؛ چیزی که هم‌اکنون در گوشی‌های آیفون 13 موجود است.

مینگ چی کو مشخصات دیگری را نیز فاش کرده است. او مدعی است که iPhone 14 از نمایشگر 6.1 اینچی و iPhone 14 Max از نمایشگر 6.7 اینچی برخوردار می‌شوند. نسخه‌های پرو نیز با همین اندازه نمایشگر عرضه می‌شوند؛ iPhone 14 Pro به نمایشگر 6.1 و iPhone 14 Pro Max به نمایشگر 6.7 اینچی مجهز خواهند شد.

گفته می‌شود که کمپانی اپل برای متمایز کردن سری آیفون 14، ویژگی‌های متفاوت دیگری را نیز در نظر می‌گیرد. اول از همه، تراشه‌های مختلفی را برای نسخه‌های استاندارد و مدل‌های پرو در نظر گرفته است؛ بعد از آن، احتمالا نمایشگر 120 هرتزی ProMotion فقط برای مدل‌های پرو عرضه می‌شود و شاید هم تنظیمات متفاوتی را در بخش دوربین قرار دهد. همه این موارد باعث می‌شود که مدل‌های پرو، کاملا متفاوت و رده‌بالاتر از نسخه‌های استاندارد باشند.

تحلیلگر اپل: فقط آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به تراشه جدید اپل مجهز می‌شوند

راس یانگ، یکی دیگر از تحلیلگران معروف اپل در پست اخیر خود اعلام کرده است که اپل قصد دارد سری آیفون 14 را با طراحی کاملا متفاوتی نسبت به سری آیفون 13 راه‌اندازی کند. او پیش‌بینی می‌کند که اپل احتمالا طراحی ناچ را از تمام گوشی‌های جدید خود حذف می‌کند و یک بریدگی قرصی شکل را در نظر می‌گیرد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه‌های همیشگی اپل پیش برود، گوشی‌های سری iPhone 14 در اواخر تابستان سال آینده رسما رونمایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه‌های مختلف در سری آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 91mobiles

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر