;
coinex

ترفندهای آیفون 13 ؛ امکانات و قابلیت های مخفی

آیفون 13 از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های اپل در سالیان اخیر است. اگر کاربر این گوشی هستید، با یادگیری ترفندهای آیفون 13 می‌توانید مثل حرفه‌ای‌ها از آن استفاده کنید.

آیفون 13 که حالا آخرین نسخه قابل رجیستری گوشی‌های محبوب اپل در ایران محسوب می‌شود و درنتیجه همین مسئله قیمت گزافی هم دارد، از جذابترین گوشی‌های اپل در سالیان اخیر بوده است. جالب است که حتی با وجود عرضه آیفون 14 و آیفون 15 در زمان نگارش این مطلب، هنوز هم آیفون 13 از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

در این مطلب ما قصد داریم برخی از جذابترین و کاربردی‌ترین ترفندهای آیفون 13 را آموزش دهیم که استفاده از این گوشی را برای شما ساده‌تر، بهینه‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. پس اگر کاربر آیفون 13 هستید یا قصد خرید آن را دارید با ما در معرفی تنظیمات حرفه ای آیفون 13 همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ترفندهای آیفون 13

سری گوشی‌های آیفون 13 در شهریور ماه سال 1401 رسما به بازارهای جهانی عرضه شدند. این گوشی‌ها به خوبی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌شان توانستند جایگزین آیفون 12 محبوب شوند و با جلب نظر کاربران، آمار فروش بالایی ثبت کردند.

در ایران با توجه به مشکلاتی که برای عرضه سری گوشی‌های اپل از سری 13 به بعد پیش آمده و هنوز با وجود عرضه آیفون 14 و 15، این محصولات در ایران قابل رجیستری نیستند، گوشی‌های آیفون 13 طرفداران زیادی دارند و تقاضای بازار برای آن‌ها پایین نیامده است.

این گوشی با سیستم عامل iOS 15 عرضه شد و بنابر رسم اپل احتمالا تا 4 یا 5 بروزرسانی اصلی را دریافت می‌کند که معمولا هر به‌روزرسانی با طیفی از ویژگی‌های جدید و جذاب همراه است.

لیستی که در ادامه از بهترین ترفندهای آیفون 13 به شما معرفی می‌کنیم، بعضا بسیار ساده و در دسترس‌اند اما بعضا برای فعال کردن آن‌ها باید در تنظیمات گوشی کمی جستجو کنید. با این اوصاف ما تمام مراحل و جزئیات استفاده از ترفند های مخفی آیفون 13 را آموزش خواهیم داد.

قابلیت Live Text

یکی از برترین نکات آیفون 13 که از جمله کاربردی‌ترین قابلیت‌های آن است،  Live Text نام دارد و به شما امکان می‌دهد که از دوربین خود برای استخراج متون و خواندن آن‌ها استفاده کنید.

ترفندهای آیفون 13
ترفندهای آیفون 13

مثلا می‌توانید از این ویژگی برای استخراج یک جمله از متن یک مقاله یا کتاب، برداشتن آدرس یا شماره تلفن و حتی ترجمه متن و جستجو در اینترنت استفاده کنید. دو روش برای استفاده از قابلیت لایو تکست وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

در روش اول برای استفاده مستقیم از این قابلیت با دوربین، کافی است دوربین گوشی خود را باز کنید و روی  generic area of text ضربه بزنید. حالا در بخش پایین سمت راست آیکونی شبیه به خطوطی داخل یک کادر ظاهر می‌شود. کافی است این آیکون را لمس کرده و محدوده متن مدنظر خود را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید آن بخش از متن را کپی کنید، به اشتراک بگذارید، ترجمه کنید یا حتی در وب جستجو کنید.

روش دوم استفاده از این ترفند که از ترفند های جالب آیفون محسوب می‌شود برای ویدیو، تصاویر و اسکرین‌شات‌هایی است که از قبل ثبت شده‌اند. برای اینکار بایستی ابتدا تصویر مدنظر خود را باز کنید.

در ادامه متن مدنظر خود را لمس کرده و چند ثانیه نگه‌دارید تا آیکون زردرنگی با عنوان Live Text در گوشه راست پایین  نمایشگر ظاهر شود. حالا روی آن تپ کنید. کادر دوربین را در اطراف متنی که قصد اسکن آن را دارید تنظیم کنید و در نهایت گزینه Insert را بزنید.

تنظیم Focus Mode

یکی از بهترین ترفند های آیفون 13 قابلیت Focus Mode است که با استفاده از آن شما می‌توانید نسبت به شخصی‌سازی و فیلتر کردن اعلان‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها و برنامه‌های نامرتبط اقدام کنید و وقت خود را به تمرکز روی امور و مسائل مهم‌تر اختصاص دهید.

ترفندهای آیفون 13

شما می‌توانید چندین حالت فوکوس خاص خود بسازید و برای هر یک نیز صفحات نمایش اختصاصی و تم‌های ویژه برگزینید و این از جذابترین ترفندهای آیفون 13 است.

جهت فعال کردن این مورد از ترفند های مخفی آیفون 13 به تنظیمات آیفون 13 رفته و سپس گزینه Focus را پیدا کنید و یک حالت تمرکز تعیین کنید. شما می‌توانید تنظیمات این حالت Focus را به طور دلخواه خود تنظیم کنید و اعلان‌های مجاز، تم اصلی و افراده تماس‌گیرنده را مشخص کنید.

قابلیت Cinematic Mode

یکی دیگر از ترفند های کاربردی آیفون قابلیت Cinematic Mode است که به کاربران گوشی محبوب اپل امکان می‌دهد تا فیلم‌های سینمایی جذابی با عمق فوق‌العاده بالا و قابلیت تغییر فوکوس بسازند.

ترفندهای آیفون 13

شما با استفاده از قابلیت Cinematic Mode حرکات دوربین را به طور هوشمند مهار کنید و حتی بعد از ضبط فیلم، فوکوس آن را تغییر دهید.

جهت استفاده از این قابلیت که از بهترین ترفندهای آیفون 13 است بایستی به برنامه دوربین بروید و گزینه Cinematic Mode را فعال کنید. سپس می‌توانید با لمس نمایشگر، فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده نشانگری که پایین نمایشگر واقع شده سطح عمق فوکوس را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید:

فعال سازی هات اسپات آیفون

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

قابلیت Photographic Styles

یکی از بهترین ترفند های آیفون 13 قابلیت ذخیره‌کردن سبک عکاسی کاربر است که با عنوان Photographic Styles در این گوشی تعریف شده است. با این قابلیت شما می‌توانید تنظیمات رنگ، کنتراست و دیگر پارامترهای عکس را به دلخواه تنظیم کنید و بدون هیچ نگرانی از بابت فقدان جزئیات تصاویر، اقدام به ثبت عکس کنید.

ترفندهای آیفون 13

برای استفاده از این قابلیت به برنامه دوربین رفته و گزینه Photographic Styles را از گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید. حال می‌توانید سبک عکاسی یا Photographic Styles را از لیست جدید انتخاب کرده و با انتخاب گزینه Customize، تنظیمات رنگ و کنتراست دلخواه خود را اعمال و برای دفعات بعدی ذخیره کنید.

قابلیت FaceTime Links

مورد دیگری که در لیست ترفندهای آیفون 13 باید به آن اشاره کرد قابلیت FaceTime Links است که با استفاده از آن می‌توانید لینک‌های فیس تایم را با هر کس و هر پلتفرمی که دوست دارید به اشتراک گذاشته و با آن‌ها تماس تصویری بگیرید. شما همچنین می‌توانید لینک فیس تایم را در تقویم ذخیره کرده و به طور خودکار به تماس‌های بعدی بپیوندید.

تنطیمات حرفه ای آیفون 13
تنطیمات حرفه ای آیفون 13

برای استفاده از این مورد از ترفند های کاربردی آیفون 13 و ساخت یک لینک فیس تایم باید به برنامه فیس تایم رفته و گزینه Create Link را انتخاب کنید. حالا برای این لینک یک نام مخصوص انتخاب و کنید و گزینه OK را بزنید.

حالا از بین گزینه‌های موجود برای ارسال لینک از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده و لینک را با فرد مدنظر خود به اشتراک بگذارید تا بتواند به تماس تصویری شما پیوسته و با شما گفتگو کند.

قابلیت Safari Tab Groups

از دیگر مواردی که به عنوان یکی از قابلیت های آیفون 13 پرومکس قابل اشاره است باید به امکان دسته‌بندی تب‌های مختلف مرورگر سافاری اشاره کرد. با استفاده از قابلیتی به همین نام یعنی Safari Tab Groups، شما می‌توانید تب‌های مخصوص یک مسئله یا یک پروژه را در یک دسته قرار داده و به سادگی بین آن‌ها جابجا شوید. شما همچنین این امکان را دارید که گروه‌های تب خود را با دیگر دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید.

ترفندهای آیفون 13

جهت استفاده از این قابلیت، برنامه Safari را باز کرده و روی گزینه Tabs بزنید. حال کافی است گزینه New Tab Group را یافته و انتخاب کنید و بعد برای این گروه تب، یک نام انتخاب کنید. حال می‌توانید تب‌های مدنظرتان را به گروه تب بیفزایید یا از گروه تب‌های دیگر انتخاب کنید.

از دیگر تنظیمات حرفه ای آیفون 13 در این بخش باید به امکان حذف، تغییر نام و یا جابجایی گروهی تب‌ها با ضربه زدن روی دکمه ادیت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون

قابلیت App Library

از دیگر مواردی که در شمار ترفندهای آیفون 13 جذابیت زیادی دارد قابلیت App Library است که با استفاده از آن می‌توان نرم‌افزارها را دسته‌بندی کرد و بر اساس این دسته‌بندی‌ها به آن‌ها دسترسی داشت. این مسئله سرعت کار شما با دستگاه را افزایش می‌دهد.

ترفندهای آیفون 13

برای استفاده از این مورد از بهترین ترفند های آیفون 13 بایستی به صفحات پایانی هوم بروید و گزینه App Library را برگزینید. حال می‌توانید نرم‌افزارهای خود را در دسته‌بندی‌های گوناگون مشاهده کنید. برای مثال در دسته‌بندی سوشال در این بخش شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شوند. شما با اسکرول کردن به سمت پایین نیز می‌توانید لیست کامل برنامه‌های گوشی را به ترتیب حروف الفبای انگلیسی مشاهده کنید.

قابلیت Widgets

با استفاده از ویجت‌های متنوع که از برترین نکات آیفون 13 است می‌توانید اطلاعات مفید و جذاب را در صفحه اصلی گوشی خود قرار دهید. با این قابلیت شما می‌توانید مهمترین اطلاعات برخی از برنامه‌ها را بدون باز کردن آن‌ها در دسترس داشته باشید و سایز و موقعیت قرارگیری‌شان در نمایشگر را نیز تعیین کنید. برخی از اپ‌هایی که با این قابلیت قابل استفاده هستند عبارتند از اپ ساعت، آب‌وهوا، تقویم، باتری، جزئیات سلامتی و مواردی از این دست.

قابلیت Back Tap

از دیگر مواردی که به عنوان یکی از ترفند های مخفی آیفون 13 باید به آن اشاره کرد، قابلیت Back Tap است که به شما امکان می‌دهد برای ضربه زدن به پشت دستگاه یک امکان خاص درنظر بگیرید.

ترفندهای آیفون 13

با استفاده از Back Tap می‌توانید با دو یا سه بار ضربه زدن به پشت گوشی، عملکردهای مختلفی را فعال کنید و مثلا کنترل مرکز را باز کنید، چراغ قوه را روشن کنید، سلفی بگیرید، اسکرین‌شات ثبت کنید یا در اینترنت جستجو کنید.

برای فعال کردن این مورد از ترفند های جالب آیفون 13 بایستی بعد از مراجعه به تنظیمات گوشی، گزینه Accessibility را انتخاب کرده و سپس Touch را برگزینید. در بخش بعدی گزینه‌ای با عنوان Back Tap تعریف شده که با انتخاب آن و تنظیم عملکرد مدنظر برای حالت‌های دو لمس (Double Tap) و سه لمس (Triple Tap) پیاپی، می‌توانید مثل حرفه‌ای‌ها از گوشی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین آیفون

قابلیت Dark Mode

یکی از ترفندهای آیفون 13 که برای بسیاری از کاربران کاربرد دارد، استفاده از حالت تاریک یا Dark Mode است ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از چشمان شما د شب محافظت می‌کند و از طرفی گوشی را نیز زیباتر می‌کند.

بهترین ترفند های آیفون 13
بهترین ترفند های آیفون 13

جهت فعال کردن این مورد از ترفند های کاربردی آیفون 13 بایستی بعد از ورود به تنظیمات آیفون، وارد بخش Display & Brightness شوید و سپس گزینه Dark را انتخاب کنید. بعد از این شما به سادگی از بخش کنترل سنتر امکان فعال و غیرفعال کردن حالت دارک را دارید.

قابلیت QuickPath

از دیگر مواردی که به عنوان قابلیت های آیفون 13 پرومکس قابل اشاره است، قابلیتی به نام QuickPath محسوب می‌شود. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با لغزاندن انگشت خود روی حروف صفحه کلید و مانند رسم یک الگو، کلماتی را تایپ کنید.

شما نیاز ندارید که انگشت خود را از صفحه بردارید بلکه کیبرد به طور خودکار با درنظرگرفتن نقطه تغییر جهت حرکت انگشت شما، کلمات را از ترکیب حروفی که لمسشان کرده‌اید می‌سازد. این قابلیت البته برای همه زبان‌ها در دسترس نیست اما خوشبختانه به جز انگلیسی، فرانسوی، عربی و آلمانی، برای زبان فارسی هم در دسترس است.

قابلیت Dictation

قابلیت Dictation از جمله دیگر قابلیت های آیفون 13 پرو است که با آن می‌توانید به جای تایپ کردن، صحبت کنید تا متن به طور خودکار نوشته شود.

برای اینکار شما باید گزینه میکروفون را انتخاب کنید و شروع به صحبت کردن کنید تا تایپ مطالب انجام شود. شما می‌توانید در این روش از علائم نگارشی مانند ویرگول، نقطه، علامت سوال و تعجب و موارد مشابه نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آیفون 2023

بهترین لپ تاپ اپل 2023

قابلیت Multilingual Typing

یکی از ترفندهای آیفون 13 که بسیار کاربردی است قابلیت Multilingual Typing به شمار می‌رود. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تغییر صفحه کلید، در دو یا چند زبان مختلف تایپ کنید و این مسئله سبب می‌شود صفحه کلید آیفون با زبان‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید به طور هوشمندانه سازگار شده و پیشنهادات مناسبی ارائه کند.

ترفندهای آیفون 13

جهت فعال کردن این مورد از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 باید ابتدا از طریق بخش تنظیمات زبان، زبان‌های مدنظر را به صفحه کلید گوشی اضافه کنید.

سپس بایستی فرهنگ واژگان مربوط به زبان‌های مدنظر را از بخش General در تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه Dictionary دانلود کنید. حال شما می‌توانید در هر نرم‌افزاری که تایپ می‌کنید همزمان از زبا‌ن‌های مختلف استفاده کنید بدون نیاز به تغییر صفحه کلید.

قابلیت Text Replacement

قابلیت Text Replacement به عنوان یکی از ترفندهای آیفون 13 به شما این امکان را می‌دهد تا مخفف‌های سفارشی خاص خود را تعریف کرده و با تایپ آن‌ها، عبارات طولانی را به طور خودکار جایگزین کنید.

ترفندهای آیفون 13

این مورد از بهترین ترفند های آیفون 13 را می‌توانید با ورود به تنظیمات، انتخاب گزینه General، انتخاب گزینه Keyboard و سپس ورود به بخش Text Replacement فعال کنید. در همین بخش پایانی شما علامت + را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن با یک کادر جدید مواجه می‌شوید. در اینجا باید در بخش Phrase عبارت مدنظر خود که قصد کوتاه‌سازی آن را دارد وارد کنید و سپس در بخش Shortcut مخفف مدنظر را وارد کنید. مثلا می‌توانید برای عبارت با تشکر از همکاری شما مخفف BTH را تعیین کنید.

قابلیت Night Mode Time-Lapse

یکی از برترین نکات آیفون 13 قابلیت Night Mode Time-Lapse است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای تایپ‌لپس را با کیفیت بالا و در شرایط نوری ضعیف تهیه کنید.

جهت فعالسازی این قابلیت باید وارد برنامه دوربین گوشی شده و گزینه تایم لپس را از پایین صفحه انتخاب کنید. حالا دوربین را روی کادر مدنظر خود تنظیم کنید و دکمه شاتر را بزنید. دوربین حالا به طور خودکار Night Mode را فعال می‌کند و باید نشانگر زرد رنگ مربوط به این مهم را در گوشه لالا سمت چپ دستگاه ببینید. شما می‌توانید با لغزاندن نشانگر به چپ یا راست، مدت زمان مربوط به Night Mode را نیز تنظیم کنید.

سپس دوربین خود را روی منظره مورد نظر قرار دهید و روی دکمه شاتر ضربه بزنید. دوربین به صورت خودکار Night Mode را فعال می‌کند و نشانگر زرد رنگ آن را در گوشه بالا سمت چپ نشان می‌دهد. شما می‌توانید با لغزاندن نشانگر به سمت چپ یا راست، مدت زمان Night Mode را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی اپل واچ اولترا 2

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

قابلیت ProRAW

قابلیت ProRAW از ترفند های مخفی آیفون 13 محسوب می‌شود که به شما امکان می‌دهد تصاویر خام را با فرمت ProRAW ذخیره کنید. این قابلیت به شما کنترل بیشتری برای تغییرات رنگ، نور و جزئیات تصاویر می‌دهد.

ترفندهای آیفون 13

جهت استفاده از این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید وارد تنظیمات دستگاه شده، بخش Camera را باز کرده و سپس گزینه Formats را بزنید. حال می‌توانید در این بخش آیکون RAW را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید تا آبی شده و در حالت فعال قرار گیرد. حال شما می‌توانید عکس‌های خامی با فرمت ProRAW ثبت کنید.

قابلیت Smart HDR 4

یکی از ترفند های جالب آیفون 13 قابلیت ثبت تصاویری با کنتراست و جزئیات بیشتر است که با عنوان Smart HDR 4 تعریف شده است. این قابلیت در واقع با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، تعادل نور و سایه در تصاویر ثبت شده توسط شما را بهبود می‌بخش و حالات صورت، حرکات و برخی جزئیات دیگر را به طور هوشمندانه تشخیص می‌دهد تا تصویر ثبت‌شده نهایی به مراتب باکیفیت‌تر باشد.

جهت فعالسازی این مورد از ترفند های کاربردی آیفون 13 وارد تنظیمات گوشی شده و سپس بخش Camera را انتخاب کنید. در این بخش کافی است گزینه Smart HDR & Tone Mapping را انتخاب کرده و از فعال بودن گزینه Smart HDR 4 اطمینان حاصل کنید.

قابلیت Photographic Memory

یکی از جذابترین قابلیت های آیفون 13 پرو قابلیتی تحت عنوان Photographic Memory است که به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را با صدای خودتان ثبت کنید. با اینکار شما می‌توانید در لحظه ثبت عکس، خاطره یا احساس خود را نیز با آن ضبط کنید و با دیگران یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برترین نکات آیفون 13
برترین نکات آیفون 13

جهت فعال کردن این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید به برنامه Photos رفته و تصویر مدنظر را باز کنید.حالا گزینه i را از گوشه پایین سمت چپ تصویر انتخاب کرده و گزینه Add a Memory را بزنید. حال می‌توانید با استفاده از میکروفون صدای خود را برای تصویر مدنظر ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت توییتر

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

قابلیت Macro Mode

قابلیت Macro Mode از دیگر قابلیت های آیفون 13 پرو مکس است که امکان ثبت تصاویر با کیفیت و جزئیات بیشتر و فوکوس نزدیکتر از اشیا کوچکتر به شما کمک می‌کند. جهت فعال کردن این تنظیمات حرفه ای آیفون 13 برنامه دوربین گوشی را باز کرد و حالت Photo را از پایین صفحه انتخاب کنید.

ترفندهای آیفون 13

در این بخش باید دوربین را آنقدر به شی مدنظر نزدیک کنید تا حالت ماکرو فعال شود. با فعال شدن حالت ماکرو، نشانگر زرد رنگ Macro در گوشه پایین سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود و شما با لغزاندن نمایشگر به چپ یا راست می‌توانید این حالت را روشن یا خاموش کنید.

قابلیت Portrait Mode for Pets

یکی از بهترین ترفند های آیفون 13 قابلیت Portrait Mode for Pets است که برای عکاسی از حیوانات کاربرد دارد و با آن می‌توانید تصاویر بسیار زیبا و حرفه‌ای از حیوانات خانگی خود ثبت کنید. این قابلیت به لطف برخورداری از هوش مصنوعی می‌تواند چهره و بدن حیوانات را تشخیص داده و با تار کردن پس زمینه و فوکوس روی چهره و بدن حیوانات، تصاویر بسیار جذاب‌تری ثبت کند.

جهت فعال کردن این مورد از برترین نکات آیفون 13 باید برنامه دوربین را باز کرده و به حالت Portrait بروید. حالا می‌توانید دوربین را روی حیوانات قرار داده و تصویر را ثبت کنید.

قابلیت Animoji and Memoji Stickers

ترفندهای آیفون 13

یکی از ترفند های مخفی آیفون 13 قابلیتی به نام Animoji and Memoji Stickers است که به شما امکان ساخت استیکرهای جذاب و شخصی‌سازی‌شده با چهره افراد می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت بایستی برنامه Messages بروید و یک پیام جدید ایجاد کنید. در این بخش از پایین صفحه گزینه Animoji را بزنید و یک  Animoji یا Memoji را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید گزینه Stickers را انتخاب کرده و یک استیکر از بین گزینه‌های موجود را برگزینید و با استفاده از چهره خود، استیکر جدیدی بسازید.

بیشتر بخوانید:

دیلیت اکانت پینترست

پاک کردن اکانت واتساپ

قابلیت Customize Control Center

یکی دیگر از ترفند های جالب آیفون 13 قابلیت Customize Control Center است که با آن می‌توانید دکمه‌ها و گزینه‌های این بخش را تغییر داده، حذف، اضافه یا جابجا کنید.

جهت فعال کردن این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید به تنظیمات رفته و گزینه Control Center را انتخاب کنید. حال می‌توانید دکمه‌ها و گزینه‌های مدنظر خود را از لیست Include و More Controls انتخاب کنید. شما همچنین با رفتن به چپ و راست نیز می‌توانید گزینه‌ها را حذف یا جابجا کنید. برخی از موارد در دسترس برای قرار دادن در کنترل سنتر که در این بخش موجود است عبارتند از: Screen Recording, Magnifier, Hearing, Wallet, and Accessibility Shortcuts1.

قابلیت Hide My Email

یکی از ترفند های کاربردی آیفون 13 که از جمله قابلیت‌های امنیتی این دستگاه است، قابلیتی به نام Hide My Email است که به شما کمک می‌کند در سایت‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بتوانید آدرس ایمیل اصلی خود را مخفی کنید.

ترفندهای آیفون 13 ؛ امکانات و قابلیت های مخفی

با این قابلیت شما می‌توانید ایمیل‌هایی با آدرس منحصربفرد و موقت بسازید و آن‌ها را روی ایمیل اصلی خود ریدایرکت کنید. برای فعال کردن این مورد از قابلیت های آیفون 13 پرومکس باید بعد از ورود به تنظیمات گوشی و بخش  Apple ID گزینه iCloud را انتخاب کنید.

ترفند های مخفی آیفون 13
ترفند های مخفی آیفون 13

در اینجا شما گزینه Hide My Email را می‌بینید و با انتخاب آن گزینه جدیدی به عنوان Create New Address ظاهر می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید یک آدرس و یک توضیح کوتاه برای آن تعیین کنید. بعد از اینکار باید گزینه Continue را بزنید.

ترفندهای آیفون 13 ؛ امکانات و قابلیت های مخفی

قابلیت Low Data Mode

یکی از ترفندهای آیفون 13 قابلیت Low Data Mode است که با استفاده از آن می‌توانید مصرف داده گوشی را در زمان استفاده از شبکه سلولار یا وایفای کاهش داده و مدیریت کنید.

ترفندهای آیفون 13

با فعال کردن قابلیت Low Data Mode که از جمله قابلیت های آیفون 13 پرو است می‌توانید فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه، بروزرسانی نرم‌افزارها و دانلود خودکار را مدیریت و محدود کنید.

جهت فعال کردن این مورد از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 بایستی بعد از ورود به تنظیمات و انتخاب گزینه وای‌فای، گزینه Low Data Mode فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

انتقال اطلاعات از اندروید به اندروید

دیلیت اکانت اسنپ چت

قابلیت Customize Home Screen Icons

یکی از بهترین ترفند های آیفون 13 قابلیتی به نام Customize Home Screen Icons است که به شما امکان می‌دهد تا آیکون‌های نمایشگر در صفحه اصلی را با استفاده از Shortcuts تغییر دهید. این قابلیت سبب می‌شود شما بتوانید آیکون‌ها را با تصاویر، اشکال و رنگ‌های مدنظر خود شخصی‌سازی کنید.

ترفندهای آیفون 13

جهت فعال کردن این مورد از برترین نکات آیفون 13 بایستی به برنامه  Shortcuts رفته و گزینه + را انتخاب کنید. حالا با انتخاب گزینه Add Action گزینه + را بزنید و بعد نرم‌افزار مدنظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Next بزنید.

در پایان گزینه + را از گوشه بالا  سمت چپ بزنید و سپس گزینه Home Screen را برگزینید. سپس می‌توانید نام و آیکون نرم‌افزار را تغییر داده و روی گزیه Add بزنید.

قابلیت تنظیم اعلان‌ها

همه ما برنامه‌های زیادی روی گوشی خود نصب می‌کنیم و در نتیجه بعضا از شمار زیاد اعلاناتی که این برنامه‌ها به طور ساعتی ارسال می‌کنند خسته می‌شویم. در این مورد خوشبختانه در آیفون 13 نگرانی نیست و به عنوان یکی از ترفندهای آیفون 13 شما با تنظیمات گوشی می‌توانید اعلان‌ها را مدیریت کنید.

ترفند های جالب آیفون
ترفند های جالب آیفون

برای استفاده از این مورد از ترفند های مخفی آیفون 13 وارد برنامه تنظیمات گوشی شده و گزینه Notifications را انتخاب کنید. حالا به بخش Scheduled Summary بروید و آن را در حالت روشن قرار دهید. بعد از اینکار گزینه Continue را بزنید و سپس کافی است برنامه‌های مدنظر خود را علامت بزنید.

با این کار اعلان‌های برنامه‌هایی که مشخص کنید فقط دوبار در روز در ساعات 8 صبح و 6 عصر نمایش داده می‌شود. البته این ساعات به طور پیشفرض تنظیم شده و شما در همان تنظیمت و از بخش Notification Summary  می‌توانید زمان دلخواه خود را تعیین کنید.

نشانگر اعلان‌ها

یکی دیگر از ترفند های جالب آیفون 13 قابلیت تنظیم نشانگر اعلانات است. پیش از این گوشی‌های موبایل یک نشانگر اعلان داشتند و با دریافت هر نوتیفی، این نشانگر شروع به چشمک زدن می‌کرد تا شما از دریافت یک پیام مطلع شوید.

ترفندهای آیفون 13

این قابلیت اما در گوشی آیفون 13 به این صورت است که شما با فعال کردن نشانگر کنار دوربین می‌توانید از دریافت یک تماس یا پیام مطلع شوید و این مورد از محبوب‌ترین ترفند های کاربردی آیفون 13 است.

برای فعالسازی این مورد از قابلیت های آیفون 13 پرومکس وارد تنظیمات گوشی شده و سپس گزینه Accessibility را انتخاب کنید. در بخش بعدی Audio/Visual را بزنید و سپس سوییچ گزینه LED Flash for Alerts را در حالت روشن قرار دهید. در پایان گزینه Flash on Silent را نیز فعال کنید تا حتی در حالتی که گوشی روی وضعیت سایلنت قرار دارد هم این نشانگر کار کند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

چگونه بفهمیم گوشی هک شده ؟

شخصی‌سازی دکمه افزایش صدا

یکی از قابلیت های آیفون 13 پرو که می‌تواند برای بسیاری از افراد کاربردی باشد، امکان شخصی‌سازی دکمه افزایش صدا برای شرایط خاص و تعریف عملکرد دومی برای این دکمه است.

مثلا اگر قصد سلفی گرفتن با گوشی‌های آیفون را داشته باشید دیگر نیاز نیست حتما دکمه مخصوص اینکار در نمایشگر گوشی را لمس کنید و صرفا با فشرن دکمه افزایش صدا می‌توانید عکس را ثبت کنید. البته این مورد از ترفندهای آیفون 13 صرفا در شرایطی که در برنامه دوربین باشید کار می‌کند و در خارج از برنامه، دکمه افزایش صدا همان کارکرد اصلی خود را خواهد داشت.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اپل از زمان معرفی آیفون 12 که نخستین آیفون‌ها با قابلیت پشتیبانی از فایوجی بودند روی این قابلیت ارتباطی مانور زیادی داد و از آن به بعد هم این قابلیت به طور پیشفرض در گوشی‌های آیفون فعال است.

اما هنوز در ایران و بسیاری دیگر از نقاط دنیا اینترنت 5G به گستردگی لازم نرسیده و همچنان رایج‌ترین شبکه ارتباطی 4G است. با این اوصاف و با توجه به اینکه واحدهای پردازشگر مربوط به شبکه 5G به طور پیشفرض روشن هستند و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، منطقی نیست که این قابلیت در گوشی آیفون شما در منطقه‌ای که تحت پوشش فایوجی قرار ندارد روشن باشد.

ترفندهای آیفون 13

پس یکی از مهمترین قابلیت های آیفون 13 پرومکس را خاموش کنید تا در مصرف انرژی گوشی صرفه‌جویی شود. برای اینکار بعد از ورود به برنامه تنظیمات گوشی، مسیر  Settings > Cellular > Cellular Data Options یا Mobile Data > Mobile Data Options  را طی کنید.

در اینجا گزینه Voice & Data را انتاب کنید. در بخش بعدی شما با سه گزینه برای نحوه اتصال آیفون به شبکه‌های ارتباطی مواجه می‌شوید که باید بنابر شرایط و نیاز و اولویت‌های خود یکی را برگزینید. توضیح این سه گزینه را در ادامه خواهید خواند:

  • گزینه 5G On: این گزینه سبب می‌شود تا شبکه فایوجی دستگاه همیشه روشن باشد و این مسئله مصرف باتری را بسیار بالا می‌برد.
  • گزینه 5G Auto: این گزینه به طور هوشمند و با توجه به موقعیت مکانی شما و امکانات ارتباطی موجود به طور خودکار بین دو شبکه سوییچ می‌کند.
  • گزینه LTE: این گزینه سبب می‌شود که آیفون همیشه از شبکه LTE استفاده کند، حتی در مواقعی که 5G در دسترس باشد.

قابلیت اندازه‌گیری  Measure

یکی از تنظیمات حرفه ای آیفون 13 که در موارد زیادی به کار شما خواهد آمد مربوط به قابلیت اندازه‌گیری Measure است که در موارد زیادی به شما کمک می‌کند. با این قابلیت که از بهترین ترفندهای آیفون 13 است می‌توانید ابعاد اشیا یا وسایلی که در نزدیکی شما قرار دارند را به دست بیاورید آن هم بدون نیاز به هیچ ابزار اندازه‌گیری.

ترفندهای آیفون 13

برای این کار کافی است شی مدنظر را در کادر دوربین جا داده و ابعاد را دریافت کنید. برای اینکار ابتدا برنامه Measure را در گوشی باز کنید.

سپس و جهت افزایش دقت کار، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید. همچنین بهتر است فاصله زیادی از شیئی که قصد دارید اندازه آن را به دست آورید نداشته باشید. حال صبر کنید که دایره سنجش ابعاد در بخش وسط نمایشگر ظاهر شود و برای شروع روی علامت + بزنید.

حال کافی است گوشی را حرکت بدهید تا نقطه پایان مدنظر شما نمایش داده شود و سپس روی علامت + بزنید. در این لحظه فاصله بین نقطه شروع و پایان به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که نتوانستید این نقاط را به دقت مشخص کنید می‌توانید آن‌ها را مجددا و با دقت بیشتری تنظیم کنید. برای اینکار بایستی نقطه مدنظر را لمس کرده و برای چند ثانیه نگهدارید. سپس می‌تواند آن‌ها را در مکان درست قرار دهید. اعداد نمایش داده شده به شما در این ابزار با واحدهای سانتی‌متر و اینچ ارائه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

افزایش سرعت گوشی شیائومی

حفظ حریم خصوصی

همه ما به خوبی با مجوزهای پرشماری که هر برنامه در زمان نصب از ما می‌گیرد آشنایی داریم. در موارد بسیاری ما بدون مطالعه دقیق این موارد و صرفا با انتخاب گزینه Ok به مرحله بعد می‌رویم اما باید بدانید که با این کار برخی از برنامه‌ها به دسترسی‌های غیرمجازی می‌رسند که سبب می‌شود اقدامات و رفتار شما را ردیابی کرده و زیرنظر بگیرند.

ترفند های کاربردی آیفون
ترفند های کاربردی آیفون

این مسئله با هر هدفی که باشد اتفاق جالبی نیست و علاوه بر این امکان لو رفتن اطلاعات حساس شما یا هک شدن گوشی را هم بالا می‌برد. اما از جمله برترین نکات آیفون 13 اینکه کمپانی اپل با درک این حساسیت برای کاربران خود امکانی فراهم کرده تا بتوانند حریم خصوصی را با دقت بیشتری مدیریت کنند. پس اگر کاربر آیفون 13 هستیم توصیه می‌کنیم این مورد را رعایت کنید و برای نظارت بر جزئیات حریم خصوصی، مراحل زیر را طی کنید:

وارد برنامه تنظیمات شده و به بخش Privacy بروید. حالا گزینه Tracking را انتخاب کنید.

در این بخش اگر Allow apps to request tracking را فعال کنید هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند اطلاعات شما را بدون مجوز شما ردیابی کند. اگر هم قصد دارید صرفا چند برنامه مشکوک را محدود کنید، امکان انتخاب آن‌ها از لیست برنامه‌ها در پایین این بخش ممکن است.

استفاده از سافاری قدیمی

تغییرات سافاری در نسخه‌های جدید iOS به مذاق بسیاری از کاربران اپل خوش نیامده و این مسئله سبب شده تا برخی کاربران مایل به بازگشت به تنظیمات قدیمی باشند. یکی از ترفندهای آیفون 13 دقیقا همین بازگشت به مدل قدیمی سافاری است و برای اینکار دو راه دارید.

ترفندهای آیفون 13

یکی اینکه در تنظیمات به بخش تنظیمات سافاری بروید و به پایین اسکرول کنید. در اینجا دو آیکون خواهید دید و کافی است گزینه Single tab  را بزنید. حالا و بعد از راه‌اندازی مجدد سافاری می‌بینید که همه چیز به حالت قبل بازگشته است.

روش دیگر اما باز کردن خود سافاری و ورود به یک سایت یا صفحه است. در اینجا روی نماد AA در نوار جستجوی مرورگر بزنید و از منویی که ظاهر می‌شود گزینه show top address bar  را انتخاب کنید.

دریافت اعلان‌ها در AirPods

اگر از دوستداران برند اپل باشید و اکوسیستم کاملی از محصولات کوپرتینویی‌ها شامل ایرپاد و ساعت هوشمند داشته باشید می‌توانید با اتصال ایرپاد به آیفون خود، از دستیار هوشمند سیری بخواهید که اعلان‌های موجود را در ایرپاد اعلام کند.

ترفندهای آیفون 13

جهت فعال کردن این مورد از ترفندهای آیفون 13 باید وارد تنظیمات گوشی شده و به منو مربوط به تنظیمات سیری بروید. در این بخش گزینه Announce notifications را انتخاب کرده و گزینه را در بالای صفحه انتخاب کنید. سپس نیز Headphones  را برگزینید.

صرفه‌جویی در حافظه مصرفی با خاموش کردن ضبط ویدئو HDR

از جمله قابلیت های آیفون 13 پرو اینکه می‌توانید با خاموش کردن قابلیت ضبط ویدیوی HDR یا دالبی ویژن، نسبت به کاهش فضای اشغال‌شده توسط ویدیوهای ضبط شده با دوربین اقدام کنید.

ترفندهای آیفون 13

برای اینکار وارد برنامه دوربین شده و به تنظیمات بروید. در این بخش گزینه مربوط به تنظیمات ضبط ویدیو را بزند و گزینه HDR Video را در حالت خاموش قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

تنظیم صفحه اصلی سافاری

یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 که به مرورگر محبوب و پرکاربرد سافاری مربوط است به امکان تنظیم صفحه اصلی آن مربوط می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلفی چون صفحات پربازدید، Shared With You و یا پیشنهادهای سیری را به صفحه اصلی سافاری اضافه یا حذف کنید.

همچنین شما می‌توانید یک تصویر زمینه دلخواه برای صفحه اصلی سافاری تعیین کنید. برای اعمال این تنظیمات وارد سافاری شده و یک صفحه خالی ایجاد کنید. حالا به سمت پایین اسکرول کرده و در انتهای صفحه گزینه Edit را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید مواردی که مایل به نمایش آن‌ها در صفحه اصلی سافاری هستید را انتخاب کنید. با فعالسازی گزینه Background Image  نیز می‌توانید نسبت به تعیین یک تصویر زمینه اختصاصی برای صفحه اصلی مرورگر اقدام کنید.

تنظیم صفحه اصلی گوشی

یکی دیگر از قابلیت‌های آیفون 13 اینکه می‌توانید صفحات نمایش داده شده در صفحه اصلی گوشی را تعیین کنید. برای اینکار در یک فضای خالی از صفحه اصلی انگشت خود را چندثانیه نگهدارید تا وارد حالت شناور شوید.

قابلیت های ایفون ۱۳ پرومکس
قابلیت های ایفون ۱۳ پرومکس

حالا روی ردیف نقطه‌ها در پایین صفحه تپ کنید. با اینکار صفحات هوم اسکرین به صورت گرید نمایش داده خواهند شد و شما می‌توانید انگشت خود را روی صفحه مدنظر قرار داده و محل قرارگیری آن را جابجا کنید.

بعد از انجام تمام جابجایی‌ها و تغییرات مدنظر خود کافی است که گزینه Done از گوشه بالا سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

ترفندهای آیفون 13

در این بخش همچنین می‌توانید نسب به حذف صفحات هوم اسکرین نیز اقدام کنید. برای اینکار کافی است در حالت گرید، گزینه چک زیر صفحه مدنظر را انتخاب کنید و سپس آیکون – را بزنید تا آن صفحه حذف شود.

ذخیره کد اعتبارسنجی دومرحله‌ای در قسمت Passwords

یکی از دردسرهای کاربران به خاطر سپردن کدهای اعتبارسنجی دومرحله‌ای است که معمولا به سختی در خاطر می‌مانند. برای ذخیره کردن این کدها اما اپل قابلیت امن و خوبی در نظر گرفته که برای حفظ این پسوردها در کنار کلمات عبور کاربرد دارد و از بهترین ترفندهای آیفون 13 است. برای افزودن یک کد جدید به این قابلیت، ابتدا وارد تنظیمات شده و سپس به بخش رمزهای عبور یا Passwords بروید.

اگر پیش از این از کد دومرحله‌ای خاصی برای لاگین استفاده کرده باشید، پسورد در دسته iCloud قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت برای ایجاد آن باید آیکون + را انتخاب کنید.

ترفندهای آیفون 13

بعد از دسترسی به لاگین و پسورد آن اکانت یا حتی افزودن جزئیاتی دیگر، کافی است گزینه Set Up Verification Code را انتخاب کنید تا فرایند اعتبارسنجی دومرحله‌ای را برای یک سایت یا اکانت خاص راه‌اندازی کنید.

ترفندهای آیفون 13

ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که برخی سرویس‌ها و سایت‌ها برای اعتبارسنجی دومرحله‌ای از کدهای QR استفاده می‌کنند. از آنجایی که اسکن این کد درون گوشی مشکل است، کافی است روی گزینه Enter Setup Key  بزنید و سپس عدد ارائه شده توسط سایت یا سرویس مدنظر را وارد کنید.

قابلیت های ایفون ۱۳ پرو
قابلیت های ایفون ۱۳ پرو

حالا بعد از ورود این کد در Setup key لاگین شما به طور خودکار با کلید دومرحله‌ای انجام می‌شود. بعد از اعمال این تنظیمات هرگاه که بخواهید می‌توانید وارد آن سایت یا سرویس شوید.

ترفندهای آیفون 13

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام با شماره موبایل

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

اشتراک‌گذاری محتوا با سیری

یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 امکان اشتراک‌گذاری محتوا به طور ساده‌تر و با استفاده از دستیار سیری است. برای اینکار ابتدا بایستی محتوای مدنظر خود را باز کنید. مثلا یک عکس در گالری یا یک موسیقی در اپل موزیک.

ترفندهای آیفون 13

حالا با بیان عبارت Hey Siri  دستیار اپل فعال می‌شود. حالا کافی است جمله «Share this with [your friend’s name]» را بیان کنید. بعد از اینکار سیری از شما می‌پرسد که از ارسال این محتوا به فلان شخص اطمینان دارید؟ اگر با گفتن کلمه Yes فرایند را تایید کنید آن محتوا ارسال می‌شود. این قابلیت را حتی در صفحات وب و مواردی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید استفاده کنید.

عکاسی با Siri

مورد دیگری که به کمک سیری می‌توانید انجام دهید، ثبت تصویر بان آن است. همانطور که قبلا هم گفتیم مثلا در زمان سلفی گرفتن، حفظ وضعیت کادر و همزمان زدن دکمه ثبت تصویر کار سختی است و در این شرایط سیری به کمک شما می‌آید.

ترفندهای آیفون 13

در این شرایط کافی است وارد دوربین شده، وضعیت و کادر را تنظیم کنید و با فعال کردن سیری به روشی که در بخش قبل توضیح دادیم، عبارت Take a Picture را بیان کنید تا سلفی ثبت شود.

تبدیل تصویر زنده به ویدیو

ترفندهای آیفون 13
ترفندهای آیفون 13

یکی دیگر از ترفندهای آیفون 13 امکان تبدیل تصویر زنده به ویدیو است. برای اینکار وارد برنامه Photos شوید و تصویر زنده دلخواه خود را انتخاب کنید. حالا گزینه Share را بزنید و در این بخش به دنبال گزینه Save as Video بگردید. در پایان می‌توانید خروجی نهایی را در قالب یک ویدیو در برنامه Photos در دسترس داشته باشید.

یافتن دوستان

یکی از ترفندهای جالب آیفون 13 امکان ردیابی دوستان و اعضای خانواده با استفاده از قابلیت Find My Friends است . برای این کار البته نیاز است نه تنها این قابلیت روی گوشی شما بلکه در گوشی دوستان و افراد مدنظر شما نیز فعال باشد. اما برای افزودن افراد به این قابلیت برنامه Find My Friends را یافته و آن را باز کنید.

ترفندهای آیفون 13

سپس برای اضافه کردن دوستان‌تان روی گزینه افزودن بزنید و آدرس ایمیل فرد را برای اضافه کردن او وارد کنید. در این بخش برای ارسال درخواست روی گزینه Send یا Done تپ کنید. در اینجا اگر دوست یا فرد مدنظر شما این درخواست را قبول کند می‌توانید به موقعیت او دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

استفاده از صفحه کلید آیفون 13 به عنوان یک ترکپد

در شرایطی که قصد اعمال تغییراتی روی یک سند را داشته باشید، یکی از ترفندهای آیفون 13 به شما امکان می‌دهد تا از صفحه کلید گوشی به عنوان یک ترک‌پد استفاده کنید.

این مسئله یکی از بهترین نکات و قابلیت‌های آیفون 13 است که می‌توانید با آن به سادگی ویرایش‌های مدنظر را اعمال کنید. برای این کار بایستی کلید فاصله روی صفحه کلید را فشار داده و نگهدارید و شروع به حرکت کنید. حالا می‌توانید مکان نما متن را به هرجا که بخواهید جابجا کنید.

بلاک‌کردن خودکار تماس‌های ناشناس

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های آیفون 13 اینکه می‌توانید تماس‌های ناشناس از منابع نامشخص را بلاک کنید. برای اینکار وارد تنظیمات دستگاه شده و گزینه Phone را انتخاب کنید.

ترفندهای آیفون 13

در این بخش به پایین اسکرول کنید و گزینه Silence Unknown Callers را بزنید تا تماس‌هایی با منشا نامشخص مزاحم شما نشوند.

رله خصوصی با قابلیت Private Relay

یکی از قابلیت‌های امنیتی مهم آیفون 13 امکان استفاده از رله خصوصی است. اگر در تنظیمات iCloud، گزینه iCloud Private Relay را روشن بگذارید، ترافیک خروجی از آیفون 13 شما رمزگذاری شده و از طریق رله‌های اینترنتی جداگانه ارسال می‌شود و این مسئله سبب می‌شود آی‌پی شما برای وب‌سایت‌ها نامشخص باشد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

باز کردن قفل آیفون با اپل واچ

تنطیمات حرفه ای آیفون 13
تنطیمات حرفه ای آیفون 13

کمپانی اپل به لطف اکوسیستم یکپارچه و گسترده‌ای که از محصولات خود تهیه کرده است، امکانات اختصاصی جالبی در اختیار افرادی قرار می‌دهد که اعضای مختلف این اکوسیستم را تهیه کنند. مثلا اگر اپل واچ داشته باشید می‌توانید با این ساعت جذاب اپل قفل گوشی خود را باز کنید. برای انجام این تنظیمات وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش  Face ID & Passcodeبروید. حالا گزینه Unlock with Apple Watch را انتخاب کنید و آن را روی حالت روشن قرار دهید.

تصاویر را مانند حرفه‌ای‌ها بکشید و رها کنید

یکی از موارد جذابی که می‌تواند از جمله قابلیت‌ها و ترفندهای آیفون 13 قلمداد شود امکان کشیدن و جابجایی تصاویر به صورت حرفه‌ای است. شما می‌توانید محتوا را بین برنامه‌های مختلف کشیده و رها کنید. این مسئله کار شما را به مراتب ساده‌تر می‌کند.

ترفندهای آیفون 13

برای اینکار کافی است انگشت خود را برای چند ثانیه روی تصویر مدنظر نگهدارید تا به حالتی شفاف درآید. حالا به همان حالت انگشت خود را جابجا کنید تا به برنامه مدنظر برسید و در بخشی که می‌خواهید تصویر را به اشتراک بگذارید، عکس را رها کنید.

ترفندهای آیفون 13

سوالات متداول

برای فعال کردن حالت سینمایی دوربین آیفون چه باید کرد؟

جهت فعال کردن حالت سینمایی دوربین آیفون که از مهمترین ترفندهای آیفون 13 در بخش فیلمبرداری است باید وارد برنامه دوربین و بخش مربوط به ویدیو شوید. در اینجا گزینه‌ای تحت عنوان Cinematic وجود دارد که با تپ کردن آن، حالت سینمایی دوربین فعال می‌شود.

چگونه قابلیت Live Text  را در آیفون 13 فعال کنم؟

برای فعال کردن این قابلیت در آیفون 13 نیاز به تنظیمات خاصی نیست. تنها کافی است دوربین را روی متن قرار دهید و گزینه Live Text را از گوشه پایین سمت راست انتخاب کنید. حالا می‌توانید آن متن را کپی، ترجمه یا حتی جستجو کنید.

برای فعال کردن قابلیت Photographic Styles چه باید کرد؟

جهت فعال کردن قابلیت Photographic Styles در دوربین آیفون 13 بایستی وارد برنامه دوربین شده و از بخش Photo از پایین صفحه، دکمه Photographic Styles را بیابید و روی آن تپ کنید. حالا می‌توانید سبک مدنظر خود برای عکاسی را از لیست گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ترفندهای آیفون 13 که در این مطلب معرفی کردیم چیست؟ شما از کدام موارد استفاده کرده‌اید؟ آیا مورد دیگری برای اضافه کردن به این لیست وجود دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر