coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین فیلم های متاورس [20 فیلم برتر]

بهترین فیلم های متاورس موضوع مورد بررسی در ادامه است. اگر دوست دارید با بهترین فیلم های درباره واقعیت مجازی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

متاورس یک تکنولوژی است که می‌تواند جهانی را شبیه سازی کند. سپس، افراد مختلف می‌توانند وارد آن شده و با دیگران تعامل کنند.

دلیلی که می‌توانیم آن‌ها را فیلم های برتر دنیای مجازی بنامیم، وجود واقعیت مجازی در اکثر فیلم‌هایی است که به متاورس مربوط می‌شوند. در بهترین فیلم های درباره واقعیت مجازی دیده شده که افراد عینک واقعیت مجازی را بر سر می‌گذارند و وارد این جهان می‌شوند.

اگر شما هم از افرادی هستید که به متاورس و فیلم‌های آن علاقه دارید این مطلب را که فیلم های برتر دنیای مجازی در آن معرفی شده است، از دست ندهید.

بهترین فیلم های متاورس

در دنیای خیالی فیلم‌ها، به ویژه در سینمای هالیوود، همواره با فیلم‌هایی مواجه می‌شویم که به نوعی دست به پیشگویی آینده می‌زند و همچون رمان‌های علمی و تخیلی، تصویری از آینده‌ی بشریت به ما ارائه می‌دهد.

درست است که شاید تصور واقعی بودن این مدل فیلم‌ها دشوار است اما باید گفت که این فیلم‌ها بسیار جذاب و دیدنی هستند و طرفداران بسیاری نیز دارند.

با  معرفی بهترین فیلم های درباره واقعیت مجازی با ما همراه باشید.

بازیکن شماره یک آماده – Ready Player One

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

این فیلم یکی از بهترین فیلم های درباره واقعیت مجازی است. تصور کنید که در جهانی در آینده‌ای نزدیک زندگی می‌کنید؛ جهان در فقر فرو رفته است و تنها ثروتمندان هستند که می‌توانند تفریحات متنوعی داشته باشند.

یک متاورس در فیلم Ready Player One وجود دارد که تمامی مردم جهان،‌ وقت خود را صرف آن می‌کنند. به نظر می‌رسد که انسان‌ها زندگی واقعی خود را فراموش کرده و در این متاورس، مشغول به زندگی هستند. این فیلم جزو بهترین فیلم های متاورس است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

مرد آزاد – Free-guy

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2021
  • کارگردان: شاون لوی

فیلم Free-guy یکی دیگر از مواردی است که به عنوان بهترین فیلم متاورسی از آن یاد می‌شود. داستان این فیلم در رابطه با یک مامور بانک است که یک زندگی روتین کاملا عادی دارد.

تنها یک تفاوت کوچک در زندگی او وجود دارد، آن هم این است که او یک NPC و یا کاراکتر غیرقابل بازی در یک بازی ویدیویی است! اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و کم‌کم متوجه می‌شویم بین این NPC با دیگر NPC های بازی تفاوت‌هایی وجود دارد که خط داستانی را شکل می‌دهد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های 2021 است.

جست‌وجو – Searching

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: آنیش چاگانتی

اتفاقات فیلم جست‌وجو که یکی از بهترین فیلم های متاورس است، از طریق نمایشگر رایانه و گوشی‌های هوشمند روایت می‌شود.

مارگوت، دختر ۱۶ ساله‌ی دیوید کیم، به تازگی ناپدیده شده و حالا او در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن یک سرنخ قابل اعتماد است. دیوید کیم هرچه که جلوتر می‌رود، بیشتر متوجه می‌شود که شناخت درست و دقیقی از دخترش نداشته است.

ماتریکس – The Matrix

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 1999-2021
  • کارگردان: واچوفسکی‌ها

این فیلم مربوط به متاورس است و بهترین فیلم متاورسی است. در ماتریکس، ما شاهد جهانی هستیم که به سلطه هوش مصنوعی در آمده است؛ جهان ویران شده و یک جهان مجازی و یا متاورس با نام ماتریکس،‌ توسط هوش مصنوعی‌ها ساخته شده است.

آن‌ها تمامی انسان‌ها را در ماتریکس اسیر کرده و از جسم آن‌ها برای تولید سوخت استفاده کرده‌اند. اکنون،‌ شخصی به نام نئو، متوجه می‌شود که جهان او واقعی نیست و گامی به سوی حقیقت می‌گذارد. قسمت دوم این فیلم که در سال 2021 پخش شد را می‌توان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 دانست.

پلتفرم – The Platform

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: گالدر گازتلو اوروتیا

این اثر که اولین فیلم بلند گالدر گازتلو اوروتیا اسپانیایی‌تبار است، در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت، اما پس از شیوع ویروس کرونا مردم زیادی خانه‌نشین شدند و توجهات زیادی به این فیلم جلب شد.

بااین‌حال، «پلتفرم» هنوز آنچنان که باید دیده نشده و یکی از دلایل آن نیز زبان اسپانیایی فیلم است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های متاورس است.

داستان فیلم «The Platform» در یک زندان عجیب و غریب روایت می‌شود؛ جایی که در هر سلول دو زندانی محبوس هستند و سلول‌ها به صورت عمودی روی همدیگر قرار گرفته‌اند.

غذای این زندانیان از طریق یک سکوی متحرک به آنها داده می‌شود اما نکته اینجاست که سکو ابتدا در اختیار زندانیان بالاترین طبقه قرار داده می‌شود و تنها چند دقیقه برای خوردن غذا فرصت وجود دارد.

سپس سکو به سمت طبقات پایینی حرکت می‌کند. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سکو به آخرین سلول در پایینی‌ترین طبقه برسد. در واقع زندانیان طبقات پایین‌تر باقیمانده‌های غذای سلول‌های بالاتر را می‌خورند و هرچقدر که سلول پایین‌تر باشد احتمال باقی‌ماندن غذا نیز کمتر خواهد بود.

نکته جالب‌تر این است که اجازه انبار کردن غذا داده نمی‌شود و در پایان هر ماه، جای زندانیان به صورت تصادفی عوض می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های خانوادگی

کریپتو – Crypto

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: جان استالبرگ

از نام فیلم Crypto مشخص است که از بهترین فیلم های درباره واقعیت مجازی و مربوط به بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. داستان این فیلم، در رابطه با بانکدار جوانی بوده که از وال استریت،‌ به زادگاهش مهاجرت کرده است.

او شروع به تحقیق در رابطه با یک شبکه فساد درهم تنیده می‌کند و این قضیه، زندگی کاری و حتی شخصی او را به کلی تغییر می‌دهد

فیلم Crypto ارتباط زیادی با ارزهای دیجیتال دارد. همچنین افراد زیادی باور دارند که این فیلم، بهترین فیلم سینمایی بیت کوین در تاریخ است

غیردوستانه: دارک وب – Unfriended: Dark Web

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: استفان ساسکو

فیلم Unfriended: Dark Web داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که یک لپ‌تاپ جدید به دست آورده است. خیلی زود،‌ او متوجه می‌شود که به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ، از شخصی دزدیده شده است.

سپس او این سوال را از خود می‌پرسد که آیا صاحب واقعی این لپ‌تاپ،‌ می‌تواند او را در تمامی این مدت تحت نظر بگیرد؟

این فیلم درباره بلاک چین و همچنین دارک وب ساخته شده است؛ البته که نام این فیلم، می‌تواند این قضیه را به سادگی نمایان کند. پس اگر به دنبال بهترین فیلم های متاورس هستید، تماشای این فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خون آشامی

بهترین فیلم های فضایی

آپلود – Upload

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2020
  • کارگردان: گرگ دنیلز

سریال Upload یکی دیگر از بهترین فیلم های متاورس بوده که در آمازون پرایم ساخته شده است. این سریال، به موضوع انتقال آگاهی کامل مغز انسان‌ها به کامپیوتر،‌ پس از مرگ آن‌ها می‌پردازد.

داستان به این شکل است که شرکت‌های مختلف تجاری، در عرصه بارگذاری اطلاعات مغز به کامپیوتر در رقابت به سر می‌برند.

سریال Upload برخلاف Black Mirror، نگاهی بسیار تلخ و تاریک به پیشرفت متاورس ندارد. بلکه این سریال، در فضایی شادتر این موضوع را بررسی می‌کند.

زندگی بر پایه بیت کوین – Life on Bitcoin

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2014
  • کارگردان: ژوزف لیبارون

یک زوج که به تازگی ازدواج کرده بودند، تصمیم به انجام چنین کاری گرفتند. «آستین» و «بکی کریگ»، در این مستند از پرداخت کرایه‌خانه و خریدهای روزانه گرفته تا خرید لوازم خانگی‌شان را با بیت کوین انجام می‌دهند.

این فیلم داستان نود روزه‌‌ای از زندگی این زوج است که زندگی خود را فقط بر پایه بیت کوین انجام می‌دهند. زندگی بر پایه بیت کوین در سال ۲۰۱۴ ساخته شده و طبعا شرایط آن زمان با حال حاضر تفاوت بسیار دارد، اما به‌ هر حال دیدن این فیلم هم در نوع خود جالب است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

وب عمیق – Deep Web

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: الکس وینتر

این فیلم روایت کننده داستان دادگاه «راس اولبریکت» است؛ فردی که به عنوان رهبر فروشگاه مشهور «جاده ابریشم» (Silk Road) در بازار وب‌تاریک، شناخته می‌شود.

در این مستند به بیان جنبه‌های مختلفی از مرورگر «تور»، وب‌سایت جاده ابریشم و رابطه آنها با بیت کوین و ارزهای دیجیتال پرداخته می‌شود.

همچنین در دیپ وب مصاحبه‌های جالبی نیز گنجانده شده که از جمله آنها می‌توان به مصاحبه‌ای با «اندی گرینبرگ» و «امیر تاکی» اشاره کرد.

آینه سیاه – Black Mirror

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: دیوید اسلید

این فیلم از فیلم های برتر دنیای مجازی است. فیلم Black Mirror یکی از بهترین‌های متاورس است و بسیار متفاوت و در زمینه تکنولوژی است.

هر قسمت از سریال Black Mirror، داستانی کاملاً متفاوت را از جنبه‌های بسیار منفی و تاریک تکنولوژی نمایش می‌دهد. از پیشرفت شبکه‌های اجتماعی، تا اعتیاد به بازی‌های ویدیویی و چندین و چند مورد دیگر.

نکته مهم فیلم نقش پررنگ متاورس در آن است. شما می‌توانید اثرات منفی و تخریب آمیز متاورس را در این فیلم ببینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های کمدی جهان

آرکیو – ARQ

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: تونی الیوت

سازندگان بهترین فیلم های متاورس علاقه زیادی دارند تا با زمان بازی کنند. سفر در زمان رایج‌ترین انتخاب در این ژانر محسوب می‌شود و جایگاه دوم به حلقه‌های زمانی تعلق دارد.

«آرکیو» یکی از فیلم‌های کمتر دیده‌شده در ژانر علمی تخیلی است. داستان فیلم در آینده‌ای پادآرمان‌شهری روایت می‌شود؛ جایی که یک زوج در حلقه تکرار زمان گرفتار شده‌اند و هر روز باید با مهاجمانی نقاب‌پوش مقابله کنند. این حلقه به واسطه یک دستگاه که از روشی نوآورانه برای تجدید انرژی استفاده می‌کند ایجاد می‌شود.

در حالی که حلقه‌های زمانی اغلب ممکن است گیج‌کننده باشند و شما را درگیر پیچ و تاب‌های قصه کنند، «آرکیو» سعی ندارد شما را با پارادوکس‌های بی‌معنی رها کند.

ماموریت غیرممکن 4: پروتکل شبح – MI4: Ghost Protocol

بهترین فیلم های متاورس

  • کارگردان: برد برد
  • سال انتشار: 2011

این فیلم به خاطر شاهکارهای اکشن و نیز به دلیل هیجانات ناشی از به کارگیری فناوری‌های سطح بالا، توانست مخاطبان را راضی کند.

شما در این فیلم اکشن مدرن شاهد آیفون‌هایی برای ایجاد رخنه در کدهای ورودی، آیپدهایی که جاسوسی نگهبانان امنیتی را می‌کنند، بردارهای نفوذ بی‌سیم که توسط بالن ارسال می‌شوند، شبکه‌های امنیتی ربوده‌شده و کمی هم شوخی هکری همراه با موسیقی دین مارتین خواهید بود.

این فیلم دارای لحظات هکری سرگرم‌کننده و دو ساعت خوب همراه با هیجان فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک جهان

گزارش اقلیت – Minority Report

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2002
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بهترین فیلم متاورسی دیگری که در این لیست بررسی می‌کنیم، Minority Report است. این فیلم برای علاقه مندان بهترین فیلم های متاورس بسیار جذاب است.

تصور کنید که در سال 2054 زندگی‌ می‌کنید؛ نیروی پلیس به واسطه تکنولوژی و‌ علم روانشناسی، ابزاری طراحی کرده است که می‌تواند مجرم‌ها را پیش از ارتکاب به جرم شناسایی کند.

همه چیز به خوبی پیش می‌رود،‌ تا هنگامی که مردی دستگیر می‌شود که حتی نمی‌داند چه جنایتی پیش روی او قرار گرفته است.

همچنین لازم به ذکر است که تکنولوژی‌های بسیار زیادی در داستان این فیلم به کار رفته‌اند که برای طرفداران متاورس در سینما بسیار جذاب خواهند بود.

رالف خرابکار – Wreck it Ralph

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2012
  • کارگردان: ریچ مور

کل داستان در انیمیشن Wreck it Ralph بر پایه متاورس تشکیل شده است. شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی، زنده هستند و هنگامی که کسی با آن‌ها بازی نمی‌کند،‌ می‌توانند در جهانی مجازی قدم بگذارند.

جهانی که آن‌ها در آن قرار دارند، شباهت بسیار زیادی از تصور ما به متاورس دارد و به همین دلیل می‌توانیم هر دو قسمت اول و دوم انیمیشن Wreck it Ralph را بهترین فیلم متاورس بدانیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

آقای ربات – Mr Robot

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2015
  • کارگردان: سم اسماعیل

Mr Robot از فیلم های برتر دنیای مجازی است. داستان این فیلم، در رابطه با مردی به نام الیوت است. الیوت در روزها یک مسئول امنیت شرکت وفادار و در شب‌ها یک هکر است.

روزی رئیس باند زیرزمینی هکرها از او می‌خواهد تا شرکتی که الیوت در آن مشغول به کار است را نابود کند؛ اکنون، زمانی است که وفاداری الیوت مورد تردید قرار می‌گیرد و او باید تنها یک جبهه را در این جنگ مجازی انتخاب کند.

اما این فیلم شما را همراه با الیوت به دنیای عظیم اینترنت خواهد برد.

تقدیر – Predestinantion

بهترین فیلم های متاورس

  • کارگردان: مایکل اسپیریگ و پیتر اسپیریگ
  • سال انتشار: 2014

فیلم «تقدیر» ارزش زیادی برای دیدن دارد. فیلم، یک داستان سه‌گانه هیجان‌انگیز با ایده دستکاری در زمان را روایت می‌کند؛ ایده‌ای که هواداران فیلم‌های علمی تخیلی آن را تحسین می‌کنند. پیچ‌وتاب‌های داستان، ذهن شما را برای مدتی درگیر می‌کند و این چیزی است که یک فیلم علمی تخیلی خوب به‌راحتی انجامش می‌دهد.

تماشاگران و منتقدان معتقدند که «تقدیر» یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن ۲۱ است و اگر بودجه بالاتری داشت، می‌توانست یک بلاک باستر بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های بقا

فرار از فردا – Escape from Tomorrow

بهترین فیلم های متاورس

  • سال انتشار: 2013
  • کارگردان: Randy Moore

این فیلم، یکی از منحصربه‌فردترین آثار سینماست. در اولین نمایش فیلم، منتقدان به دو دسته تقسیم شدند؛ برخی، فیلم را یک اثر جسورانه با سبک منحصربه‌فرد می‌دانستند اما گروهی دیگر معتقد بودند فیلمی متکبرانه و فاقد مهارت فنی را تماشا کرده‌اند.

غیرقابل ردیابی – Untraceable

بهترین فیلم های متاورس

  • کارگردان: گرگوری هابلیت
  • سال انتشار: 2008

«غیرقابل ردیابی» یک فیلم تعلیقی خوب و تریلری درجه دو است که گاهی لحظاتی واقعاً دلهره‌آور را خلق می‌کند.

یک مأمور اف‌بی‌آی به نام «مارش» باید از کشتار بیشتر یک قاتل سریالی و اعمال وحشیانه او که به صورت زنده در اینترنت پخش می‌شود، جلوگیری کند. این فیلم دارای صحنه‌های شدیداً خشن و پر از تعقیب و گریز است.

استارتاپ – StartUp

بهترین فیلم های متاورس

یک بانکدار آمریکایی به دنبال پول‌های گم شده می‌گردد؛ یک رئیس باند قاچاق قصد دارد تا قدرت زیادی به دست آورد و یک هکر آمریکا-کوبایی قصد دارد تا آینده‌ای سرشار از پول برای خود بسازد.

اکنون، تمام این سه نفر مجبورند با یکدیگر همکاری کرده و به طور ناخواسته،‌ نسخه جدیدی از جنایات سازمان یافته را در آمریکا به وجود آورند. فیلم StartUp نیز یکی از بهترین فیلم های متاورس است.

در این مطلب به معرفی و بررسی فیلم های برتر دنیای مجازی پرداختیم. این فیلم‌ها هر کدام دارای موضوعاتی مختلف و جذاب هستند و دیدن آنها برای همه لذت بخش است. تاکنون فیلم‌های زیادی در این زمینه ساخته شده است که شما می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های متاورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    Thronجاش خالی بود

    پاسخ