coinex
راهنمای خرید تکراتو

واکنش دولت هند به خبر ممنوعیت واردات گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی

طی روزهای گذشته اخباری در ارتباط با جلوگیری از واردات گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی به بازار هند منتشر شد. اکنون شاهد واکنش دولت هند به این اخبار هستیم.

به تازگی شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که اشاره به محدود کردن قیمت گوشی‌های چینی در بازارهای هند توسط دولت این کشور دارند. طبق این شایعات دولت هند از واردات اسمارت‌فون‌های زیر 150 دلار در بازارهای داخلی جلوگیری می‌کند و دلیل اصلی این اقدام، احیا کردن صنعت تولید داخلی گوشی‌های هوشمند هند است که با ورود گوشی‌های اقصادی چینی به بازارهای این کشور با شکست مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده 2022

تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی

با انتشار این اخبار در فضای مجازی و به وجود آمدن شایعات بی‌اساس درباره اقدامات آینده دولت هند در ارتباط با بازار گوشی‌های هوشمند این کشور، دولت هند در واکنش به این اخبار اظهار کرد که هیچ برنامه‌ای جهت ممنوعیت واردات گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی یا محدود کردن قیمت فروش محصولات خارجی ندارد.

علاوه بر‌اینکه یکی از مقامات بلند‌پایه دولت هند شایعات پیرامون واردات گوشی ارزان‌قیمت چینی به بازار هند را تکذیب کرد، برخی از فعالان صنعت داخلی تولید اسمارت‌فون‌ کشور هند نظر خود را درباره این اخبار اظهار کردند. طبق این اظهارات بازار فروش گوشی‌های هوشمند هند با محدود کردن واردات گوشی‌های ارزان قیمت دچار مشکلات بزرگی می‌شود و کل سیستم فروش گوشی‌های هوشمند این کشور مختل خواهد شد؛ بنابراین محدود کردن واردات محصولات خارجی ارزان قیمت به بازار هند، دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

همچنین کمپانی‌های تولید کننده اسمارت‌فون‌های هندی نیازمند تولید محصولات با کیفیت و ارائه خدمات پس‌ازفروش مناسب هستند که در حا‌ل‌حاضر این شرکت‌ها، قادر به ارائه چنین خدماتی به کاربران خود نیستند.

وابستگی بازار گوشی هوشمند هند به محصولات خارجی

یکی از مدیران اجرایی شعبه IDC هند نظر خود را درباره ممنوعیت واردات گوشی‌ ارزان‌قیمت چینی به بازار هند اینگونه بیان کرد:

بازار این کشور همیشه یک بازار باز و بدون محدودیت بوده است و در صورتی که محدودیت‌‌هایی برای برند‌های فعال در این بازار به وجود آید، شرایط سختی برای سایر شرکت‌ها در بازار هند ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که دولت هند از شرایط کنونی کمپانی‌های تولید کننده داخلی گوشی‌های هوشمند خود کاملا آگاه است و جهت کمک به این شرکت‌ها، سیاست‌‌های جدیدی را در دستور کار خود قرار می‌دهد. با این حال نمی‌توان انتظار داشت که توسعه دهندگان هندی شانسی در مقابل کمپانی‌های بزرگ چینی داشته باشند؛ چرا که کمپانی‌های هندی از نظر کیفیت محصولات و ارائه خدمات پس‌ازفروش عملکرد بسیار ضعیفی دارند. علاوه بر این شرکت‌های چینی همواره در زمینه بازاریابی قدرتمند ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت واردات گوشی ارزان‌قیمت چینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر