coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیا کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس می‌شود؟

مایکروسافت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است در صورت تکمیل خرید اکتیویژن بلیزارد، کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس نخواهد شد.

مایکروسافت که طی اطلاعیه‌ای به شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل ارسال کرده، عنوان کرد که کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس نخواهد شد و هرگونه اخبار ناشی از عدم انتشار این بازی بر روی پلی استیشن در سالیان آتی شایعه‌ای بیش نیست.

کالاف دیوتی که در طول دوران ارائه ایکس باکس، توانسته علاوه بر کاربران وفادار به خود، رقیبان بسیاری نیز جذب کند، اکنون در برابر هجمه‌ای از انتقادات و شایعات قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه کالاف دیوتی وارزون 2 مشخص شد

کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس نیست!

فیل اسپنسر رئیس فعلی ایکس باکس در کمپانی مایکروسافت در پادکستی به شایعات موجوده درباره‌ی خرید اکتیویژن و انحصاری شدن بازی کالاف دیوتی پرداخت.

او که سعی کرد به شایعات فضای پر التهاب مجازی خاتمه دهد و در رابطه با کالاف دیوتی گفت که این بازی و انتشار آن بر روی کنسول بازی پلی استیشن متوقف نخواهد شد و تا زمانی که سونی، کنسول‌های پلی استیشن را به بازار عرضه کند، سری بازی‌های کالاف نیز روی آن منتشر خواهد شد.

کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس
بازی انحصاری

با نگاهی دقیق‌تر به سادگی می‌توان متوجه شد که هرگونه توقف برای عدم عرضه و انتشار بازی کالاف دیوتی در این کنسول بازی باعث ضرر بسیار کمپانی مایکروسافت خواهد شد. مایکروسافت در اعلامیه‌اش نسبت به شایعات موجود نسبت به کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس، گفت:

صرف‌نظر از اینکه انتقاد سونی باتوجه‌به اینکه کل استراتژی پلی استیشن در طول سال‌ها روی انحصار محتوا متمرکز بوده است، از انحصاری شدن محتوا تا چه حد تعجب‌آور است، واقعیت این است که استراتژی حفظ بازی‌های اکتیویژن بلیزارد با توزیع نکردن آن‌ها در فروشگاه‌های کنسول‌های رقیب به‌سادگی برای مایکروسافت سودآور نخواهد بود.

چنین رویکردی تنها در صورتی سودآور است که بازی‌های اکتیویژن بلیزارد بتوانند تعداد زیادی از گیمرها را به اکوسیستم ایکس‌ باکس جذب کنند یا مایکروسافت بتواند درآمد کافی از فروش بازی‌ها برای جبران ضررهای ناشی از عدم توزیع چنین بازی‌هایی روی کنسول‌های رقیب به‌دست آورد.

رویکرد انحصارگرایی باعث هزینه‌های بسیاری برای مایکروسافت و سونی خواهد شد، با انحصاری شدن کالاف در ایکس باکس شاهد ضررهای مالی هستیم که گریبان درآمدهای بدست‌ آمده از مجموعه بازی‌های موجوده در این کنسول را می‌گیرد.

اسپنسر معتقد است که توسعه پلتفرم‌های سری بازهای کالاف دیوتی همانند بازی ماینکرفت است و می‌گوید که ادامه روند توسعه این بازی‌ها در طول زمان ارائه تا به الان باعث افزایش سوددهی مایکروسافت شده است. مایکروسافت به دنبال پیشبرد سیاست‌هایی است که برای بازی ماینکرفت اجرا کرد.

ارائه کالاف دیوتی بر نینتندو سوییچ

در کنفرانس فناوری‌ای که هفته گذشته در وال استریت ژورنال برگزار شد، فیل اسپنسر به ارائه و انتشار بازی‌های Call of Duty بر روی کنسول نینتندو سوییچ نیز اشاره کرد.

کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس
کالاف دیوتی

در حالی که در اوایل سال 2022، اسپنسر صحبت از تعهد مایکروسافت نسبت به ارائه بازی کالاف دیوتی بر کنسول بازی پلی استیشن در طول چند سال آینده کرد.

این پیشنهاد اسپنسر مدیر فعلی ایکس باکس، جیم رایان رئیس پلی استیشن را متاثر نکرد و او این اقدام را ناکافی دانست. هدف اصلی مایکروسافت نیز پس از تصاحب اکتیویژن برای رگولاتورهای کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نهاد ناظر بر رقابت در بازار بریتانیا نسبت به انحصاری شدن سری بازی‌های اکتیویژن ابراز نگرانی کرده است.

بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که مایکروسافت همچنان می‌خواهد که با قدرت خود در بازار بازی‌ها بتازد و قصدی بر عقب نشینی ندارد. مایکروسافت ادعا می‌کند که اگر کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس شود، و انتشار این نسخه انحصای سودآور باشد، در بازار تاثیرات رقابتی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کالاف دیوتی بازی انحصاری ایکس باکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر