;
coinex

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان [مهر 1402]

در این مقاله به بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان در بازار ایران می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید تا برترین اسمارت فون های شیائومی تا رنج قیمتی 6 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم.

در مقاله‌های قبلی، برخی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی تا 3 میلیون، 4 میلیون و 5 میلیون را معرفی کردیم. در این مقاله نیز به معرفی بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان می‌پردازیم تا اطلاعات کاملی برای خرید گوشی‌های شیائومی در اختیار داشته باشید.

به نقل از Techtrends.news، بعد از برندهای اپل و سامسونگ، شیائومی یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود که فروش بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند، تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت است که تمام افراد را قادر می‌سازد تا از گوشی‌های شیائومی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

اولین کاری که برای خرید یک گوشی باید انجام دهید، این است که بودجه خود را مشخص کنید. بعد از انجام این کار، می‌توانید گوشی متناسب با بودجه خود را خریداری کنید. ما در اینجا لیستی از بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی شیائومی را تهیه کرده‌ایم تا در انتخاب آگاهانه‌تر به شما کمک کنیم.

پوکو M5

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.58 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT8781 Helio G99
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

در قلب گوشی Poco M5 یکی از جدیدترین تراشه‌های مدیاتک یعنی Helio G99 استفاده شده که عملکرد دستگاه را تا حد نسبتاً بالایی بهبود می‌بخشد.

ماژول دوربین در عرض پنل پشتی امتداد یافته و ترکیب آن با بافت چرمی این پنل باعث شده پوکو ام ۵ شبیه به گوشی‌های گران قیمت‌تر به نظر برسد. اگرچه ماژول دوربین فضای زیادی از پنل پشتی را اشغال کرده، اما طراحی جالبی دارد که حتی برخی از کاربران برای عکس گرفتن جلوی آینه از آن استقبال می‌کنند. اگرچه ممکن است ظاهر چرم گوشی Poco M5 شما را وسوسه به استفاده از آن بدون قاب کند، اما پیشنهاد ما این است که حتماً برای محافظت بهتر از قاب محافظ بهره ببرید.

رزولوشن نمایشگر Poco M5 برابر 1080 × 2408 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 401 پیکسل در هر اینچ است که وضوح بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 500 نیت است. با این که این مقدار چندان زیاد نیست، اما در فضای داخلی نور مناسبی دارد، ولی در محیط بیرون تا اندازه‌ای شما را با چالش مواجه می‌کند.

گوشی پوکو ام فایو از یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده که به لطف آن می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، ساعت‌ها به تماشای فیلم، شنیدن آهنگ، بازی کردن بنشینید. این حجم باتری برای استفاده‌های روزانه کاملاً مناسب است و اگر میزان استفاده‌یتان از گوشی معمولی باشد باتری پوکو ام 5 تادو روز هم دوام می‌آورد. به همین علت می‌توان این گوشی منحصر به فرد را در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان قرار داد.

ردمی 10A

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.53 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل، 60 هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6762G Helio G25
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 13 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

ردمی 10A یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان به‌شمار می‌رود که با مشخصاتی که دارد، برای کارهای معمولی و روزمره مناسب است. این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD برخوردار شده و روشنایی آن در حالت typ به 400 نیت می‌رسد. این نمایشگر از رزولوشن 1600×720 پیکسل پشتیبانی می‌‌کند.

در این گوشی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G25 استفاده شده و پردازش گرافیکی نیز بر عهده PowerVR GE8320 است. ردمی 10A در نسخه‌های 32/2، 32/3، 64/3، 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود. این گوشی همچنین از نصب کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

در نمای پشتی این گوشی یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. برای عکاسی سلفی هم به دوربین 5 مگاپیکسلی دسترسی دارید. هر دو تنظیمات دوربین از قابلیت فیلم‌برداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی عملکرد شارژدهی خوبی دارد، اما به‌دلیل سرعت شارژ 10 واتی آن باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. اگرچه ردمی 10A را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان قرار داده‌ایم، اما بد نیست بدانید که این گوشی در مجموع عملکرد پردازشی چندان قدرتمندی ندارد و از نظر دوربین نیز ضعیف ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید:

شیائومی ردمی 10C

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل، 60 هرتز
  • پردازنده: Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
  • رم: 4 و 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

این گوشی نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، طراحی نسبتاً خوبی دارد می‌تواند توجه برخی از افراد را به سمت خود جلب کند. به همین دلیل هم ما آن را در میان بهترین گوشی های 6 میلیون تومانی شیائومی آورده‌ایم.

بخش اعظمی از پنل جلویی را نمایشگر این گوشی پوشانده است که حاشیه‌های نسبتاً زیادی در بالا و پایین آن مشاهده می‌شود. این موضوع در یک گوشی میان‌رده کاملاً معمولی است و نمی‌توان از آن ایرادی گرفت. شیائومی در ساخت این گوشی همراه از یک نمایشگر 6.71 اینچی با رزولوشن 720×1650 استفاده کرده است. در این اسمارت فون، نمایشگر اقتصادی IPS LCD بکار رفته است.

گوشی شیائومی ردمی 10C از تراشه کوالکام SM6225 اسنپدراگون 680 قدرت می‌گیرد. این تراشه 6 نانومتری نقطه قوت این گوشی محسوب می‌شود و می‌تواند بازی‌های ویدئویی را نیز به‌راحتی باز کند. پردازنده مرکزی گوشی ردمی 10C هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 و چهار هسته Kryo 265 Silver فرکانس 1.9 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این تلفن همراه هم بر عهده Adreno 610 است.

شیائومی در ساخت گوشی ردمی 10C تنها از دو لنز دوربین استفاده کرده است. لنزهای واید و سنسور تشخیص عمق تصویر که به سنسورهای 50 و 2 مگاپیکسلی مجهز هستند و هیچ لنز اولترا واید و ماکرو در این گوشی وجود ندارد. با استفاده از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این دستگاه هم می‌توانید عکس‌های متوسطی از خود بگیرید.

شیائومی در ساخت گوشی ردمی 10C از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. اگر به‌صورت معمولی از این تلفن همراه استفاده کنید، تا مدت یک روز نیاز به شارژ کردن آن نخواهید داشت.

شیائومی ردمی 9C

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.53 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل،60 هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6765G Helio G35
  • رم: 2،3 و 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64،32 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 13+5+ 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

شیائومی ردمی 9C یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی ارزان‌قیمت میان‌رده است که می‌توانید با قیمت بین 6 میلیون تومان خریداری نمایید. این گوشی میان‌رده در اوایل 2020 روانه بازار شد و توانست فروش خوبی داشته باشد و هنوز هم یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان به‌شمار می‌رود.

این گوشی با اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 روانه بازار می‌شود. گوشی شیائومی ردمی 9C از پردازنده متوسط مدیاتک هلیو G35 قدرت می‌گیرد. این تراشه می‌تواند برای کارهای عادی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. PowerVR GE8320 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور را برعهده دارد.

ردمی 9C که یکی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی است، با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لنز واید این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

یک لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی نیز در این گوشی تعبیه شده است که با دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. آخرین دوربین این گوشی هم سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی این گوشی هم 5 مگاپیکسلی است که کیفیت قابل قبولی دارد. ردمی 9C دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که شارژدهی نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند در طول روز شما را از شارژ کردن گوشی بی‌نیاز کند. حتی اگر از این گوشی به‌صورت معمولی استفاده کنید، می‌توانید تا یک روز و نیم هم از شارژ آن لذت ببرید. یک حسگر اثر انگشت هم روی پنل پشتی تعبیه شده است که سرعت نسبتاً خوبی دارد.

پوکو C40

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.71 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل
  • پردازنده: JLQ JR510
  • رم: 4 و 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 32 گیگابایت
  • دوربین: دو گانه با کیفیت 13 + 2 + مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان ، پوکو C40 است. در دل گوشی c40 از چیپست نه چندان نام آشنای JR510 استفاده شده که ساخت کمپانی JLQ است.

طراحی ظاهری این گوشی را قبلاً در مدل‌های دیگر پوکو دیده بودیم و تنها قسمتی که نسبتاً متفاوت به نظر می‌آید، چیدمان لنزها در ماژول دوربین است. در پنل پشتی پوکو c40 یک ماژول بزرگ دیده می‌شود که دو دوربین اصلی این مدل در آن جا گرفته و در کنار آن‌ها یک فلش نیز وجود دارد. همچنین برای زیباسازی بیشتر این مدل، سنسور اثر انگشت در همین کادر مشکی رنگ جا گرفته که دسترسی و سرعت نسبتاً خوبی برای باز کردن قفل صفحه دارد.

نمایشگر پوکو c40 نمایانگر یک گوشی اقتصادیست. یک صفحه نمایش 6.71 اینچی IPS LCD برای این گوشی در نظر گرفته شده که حداکثر روشنایی آن به 400 نیت می‌رسد. روشنایی صفحه زیر نور آفتاب چنگی به دل نمی‌زند و کار کردن با آن را اندکی سخت می‌کند که این مشکل تقریباً در اکثر گوشی‌های اقتصادی دیده می‌شود.

پوکو c40 به دو لنز واید 13 مگاپیکسلی و عمق سنج 2 مگاپیکسلی مجهز شده تا امکان ثبت عکس پرتره نیز با آن فراهم شده باشد. کیفیت لنز اصلی در شرایط نوری مناسب نسبتاً خوب است، اما در نور شب نویز تصاویر به شدت زیاد شده و شاهد افت کیفیت زیادی هستیم. سنسور تشخیص عمق نیز در صورتی که پس زمینه پیچیده نباشد، دقت قابل‌قبولی برای جداسازی سوژه از بک گراند دارد. به طور کلی می‌توان این محصول را در زمره بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان قرار داد.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های شیائومی تا 6 میلیون تومان کدام‌اند؟

شیائومی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی روانه بازار کرده است که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. بااین‌حال، برخی از بهترین گوشی‌های این برند با قیمت کمتر از 6 میلیون تومان شامل مواردی مانند ردمی 10A، شیائومی ردمی 10C، شیائومی ردمی 9C می‌شود.

بهترین رقبای گوشی‌های شیائومی از کدام شرکت‌هاست؟

گوشی‌های شیائومی به خوش قیمت بودن معروف هستند. این اسمارت فون ها علاوه بر اینکه از نظر سخت‌افزاری قدرتمند هستند در اکثر مواقع به نسبت سایر رقبا ارزان‌ترند. از جمله رقبای گوشی‌های شیائومی می‌توان به گوشی‌های هوشمند هواوی و سامسونگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: TECHRATO

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    یکمی دربارش معلومات بدین ممنون از کجا خریداری کنیم

    پاسخ

    این هارو چی جوری خرید

    پاسخ

    من ردمی نوت ۱۰ رو دارم و انصافا در مقایسه با پولش ،ارزشش چند لول بالاتر از پولیه که پرداختم،صفحه نمایش بشدت باکیفیت،سبک ،پردازنده نصبتا قدرتمند،دوربینای راضی کننده،اسپیکر استریو دوتایی،باتری و سارژ دهی خوب تو بنچمارک دگزو جزو قدرتمندترین گوشیها،شارژ سریع ۳۳ واتی که تو حالت هواپبما زیر یک ساعت فول شارژ میشه،طراحی مدرن و‌ کلاس بالا و قابلیت های خوبه دیگه….خلاصه که نوت ۱۰ عالیه

    پاسخ

    ردمی نوت ۱۰ دارم عالیه ، من گوشیهای دیگه رو هم استفاده کردم ولی نوت ۱۰ خیلی خوبه

    پاسخ

    سلام من گوشی شیائومی رنج ۵و۶ میلیون میخوام
    صفحه نمایش۹۰هرتز امولد
    باتری ۵۰۰۰
    از همه مهمتر پردازنده خوب برای گیم
    دوربین نسبتا خوب
    یعنی میشه گفت گوشی گیمینگ ولی ارزان باشه میشه بهم معرفی کنید ممنون میشم
    لطفا به ایمیلم پیام بدید

    پاسخ

    یه مقاله کامل واست نوشتن باز میای میگی یکی بمن معرفی کنید اصن خوندی متن رو ؟

    پاسخ