coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف یک قاره بزرگ گمشده در زیر آب!

کشف یک قاره بزرگ گمشده زیر آب توسط دانشمندان تأیید شد. بنابه گفته‌های این دانشمندان، بخش زیادی از این قاره هنوز در زیر آب قرار دارد.

دانشمندان کشف یک قاره بزرگ گمشده در زیر آب را تأیید کردند. پس‌از گمانه‌زنی‌های بسیار توسط دانشمندان، آنها به این نتیجه رسیدند، “قاره زلاندیا” که بخشی از یک ابر قاره به نام “گوندوانا” محسوب می‌شود، در زیر آب مدفون شده است. حال دانشمندان درصدد کشف این موضوع برآمده‌اند که چرا زلاندیا از گوندوانا فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید: واکسن‌های سرطان و بیماری‌های قلبی مدرنا تا 2030 عرضه می‌شوند

کشف یک قاره بزرگ گمشده در زیر آب توسط دانشمندان تأیید شد

قاره زلاندیا بخشی از یک ابر قاره به نام گوندوانا بود که حدود ۵۰۰ میلیون سال پیش، بیشتر بخش غربی قطب جنوب و بخش شرقی استرالیا را شامل می‌شده است. در طول سال‌ها و از نظر تاریخی گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد وجود قاره‌ زلاندیا یا ته‌ریوآ مائوی (به زبان مائوری) مطرح بود. گفته شده که اولین بار در سال ۱۶۴۲ آبل تاسمان، تاجر و ملوان هندی که از کشف قاره بزرگ جنوبی ناامید شده بود، این قاره را کشف کرده است.

کشف یک قاره بزرگ گمشده در زیر آب توسط دانشمندان تأیید شد

در سال ۲۰۱۷ زمین‌شناسان این قاره که در تمام این مدت از دیدرس پنهان بود را پیدا کردند. حالا بخش عمده‌ای از قاره کشف شده زیر آب است و زمین‌شناسان موسسه تحقیقاتی Zealand Crown، از آن به عنوان نمونه‌ای یاد می‌کنند که نشان می‌دهد چطور ممکن است چیزی به این واضحی تا مدت‌ها از دیدها پنهان مانده و سال‌ها طول بکشد تا کشف شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک قاره بزرگ گمشده در زیر آب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر