coinex
راهنمای خرید تکراتو

طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی در اولویت مرکز ملی فضای مجازی است!

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی توسط مردم، از طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی برای تولید محتوا خبر داد.

«محمدامین آقامیری»، دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، طی سفر به استان آذربایجان شرقی نخستین جلسه «شورای فضای مجازی استان» را برگزار کرد. وی طی این مراسم از طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی و ایرانی به‌عنوان یکی از اولویت‌های این نهاد خبر داد. به عقیده آقامیری حاکمیت باید مبانی فکری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در توسعه پلتفرم‌های بومی پیگیری کند.

وی با اشاره به نقش مردم در ارائه خدمت و تولید محتوا را در فضای مجازی دارند، اذعان داشت که مردم بازیگران اصلی در حکمرانی فضای مجازی هستند. آقامیری در این مورد اظهار کرد: «درصورتی‌که این موضوع در کشور به‌درستی تبیین و برنامه‌ریزی شود، می‌توانیم تحول جدی در حوزه نرم‌افزارهای فرهنگی داشته باشیم.»

رئیس مرکز ملی فضای مجازی نقش حکومت در حکمرانی فضای مجازی را زمینه‌سازی و تسهیلگری برای کنش‌های مردمی قلمداد کرد و عنوان داشت: «حکمرانی باید شامل نقش فرهنگ‌سازی، آموزش و ارائه زیرساخت مناسب باشد و تولید محتوا یک کنش مردمی است؛ بنابراین باید هر استان براساس ظرفیت، نقاط قوت، ویژگی‌ها و فرهنگ بومی خود نهضت تولید محتوا ایجاد کند.»

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از ارائه خدمات دولتی در بستر پیامرسان‌های بومی خبر داد

طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی

آقامیری در مورد نقش حاکمیت فضای مجازی اعلام داشت: «طراحی سکوهای بومی برمبنای ارزش‌های اسلامی و ایرانی از اولویت‌های ماست. برهمین‌اساس، باید در حوزه سرویس و خدمات مبانی فکری، حکمرانی کشور در قالب‌ها تجسد و تبلور یابد. هرچقدر بتوانیم آموزش و سواد عمومی فضای مجازی را ارتقا داده و ابزارهای مورد‌نیاز در این حوزه را طراحی و تولید کنیم، امکان ارائه خدمات و محتوا توسط خود مردم را فراهم آورده‌ایم. حاکمیت بایستی مبانی فکری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را در توسعه قالب‌ها و سکوهای بومی دنبال کند.»

طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی

او ضمن تأکید بر اهمیت گستره فضای مجازی در زندگی مردم، به شکاف بین‌نسلی اشاره و بیان داشت: «نزدیک به 32 میلیون نفر کاربر بازی‌های رایانه‌ای داریم که این مهم نشانگر تفاوت دیدگاه نسلی و نوع سرگرمی در دهه‌های اخیر است.»

آقامیری در پایان به فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی فضای مجازی در بخش دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: «تحول دیجیتال در دو حوزه سازمانی و بخشی باید در کشور پیاده‌سازی شود که این می‌تواند با تسهیل ارائه خدمات و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها، فرصت‌ها و آثار اقتصادی و اجتماعی مطلوبی را به‌همراه داشته باشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طراحی پلتفرم‌های بومی بر اساس ارزش‌های اسلامی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر