coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت نامعلوم 4 محصول سایپا و بلاتکلیفی خریداران بعد از دو ماه!

باوجود گذشت 2 ماه از دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه هنوز سرنوشت قیمت نامعلوم 4 محصول سایپا در این مرحله فروش مشخص نشده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، مطابق با برنامه‌ریزی‌ها، مرحله طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو براساس فرآیند نوبت‌دهی جهت عرضه محصولات خودروسازان داخلی از 3 خردادماه شروع شده و متقاضیان تا پایان 10 خردادماه مهلت داشتند تا نسبت به برگزیدن خودرو در سامانه یکپارچه مبادرت ورزند.

هم‌اکنون 2 ماه از عدم تعیین تکلیف قیمت 4 محصول سایپا به‌عنوان محصولات فروخته شده این شرکت در سامانه یکپارچه گذشته و هنوز خبری از تعیین تکلیف این موضوع نیست. کسب اطلاع از شورای رقابت حاکی از آن است که قیمت این خودروها همچنان در سازمان حمایت تحت بررسی قرار دارد و فعلاً مسئولین توافق نهایی را در اعلام قیمت‌های پیشنهادی و اظهار آن به شورای رقابت صورت نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازگشت خودرو به بورس ؛ تنها راه حل بحران صمت و خودروسازان!

سرنوشت قیمت نامعلوم 4 محصول سایپا

اجرای طرح دومین طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو از 20 اردیبهشت ماه، همواره ابهاماتی به همراه داشته که باعث سردرگمی متقاضیان شده، به‌شکلی که در فهرست خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه خودرو، نام چند خودرو شامل کوییک مدل GX، ساینا مدل GX، شاهین اتوماتیک و اطلس ذکر شده که فعلاً قیمت قطعی این خودروها از سوی خودروساز اعلام نشده است و به‌نوعی مردم باید خودرویی را بخرند که هیچ نوع اطلاعاتی از قیمت آن ندارند.

قیمت نامعلوم 4 محصول سایپا

وزارت صنعت در همین راستا به تسنیم اعلام کرده است: «هدف سامانه یکپارچه نوبت دهی خودرو ایجاد یک لیست انتظار مرکزی شفاف و نه فروش است سپس فروش براساس فراخوان خودروسازان بر مبنای این لیست انتظار محقق می‌شود. پس لازم است در هنگام فراخوان خودروساز قیمت‌ها روشن اعلام شود. در این مرحله تنها نوبت‌دهی برای تخصیص معین می شود و فروش توسط خود خودروسازان در مرحله آتی انجام می شود. همه این موارد به روشنی در اطلاعیه سامانه یکپارچه نوبت‌دهی بیان شده است.»

با این وجود و با گذشت دو ماه از زمان برگزاری مرحله دوم و حتی زمزمه‌های بازگشایی سامانه در شهریور برای جاماندگان، هنوز خبری از قیمت خودروهای جدید سایپا نیست. با توجه به سابقه درخشانی که خودروسازان در غافلگیرکردن مردم با قیمت‌های جدید داشته‌اند شاید بهتر باشد نهادهای ذی‌ربط هرچه‌ سریعتر اقدامات مربوطه را ترتیب اثر دهند تا حداقل اگر قرار بر انصراف است، مردم زودتر تکلیف خود را بدانند!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرنوشت قیمت نامعلوم 4 محصول سایپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر