coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو با وجود تمام قوانین و ممنوعیت‌ها برقرار است!

بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو همچنان و با تمامی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به قوت خود باقی است. چرا نظارتی بر این موضوع وجود ندارد؟

قبل از اجرای طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، خرید و فروش حواله خودرو در حجم وسیعی انجام می‌شد و بسیاری با همین خرید و فروش‌ها سودهای کلانی به جیب می‌زدند. دولت برای کوتاه کردن دست سودجویان، خرید خودرو را فقط از درگاه سامانه یکپارچه ممکن ساخت تا سودجویان نتوانند در این بازار دست ببرند. اما می‌بینیم که این کار نیز نتیجه‌ای نداشته و بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو همچنان و با وجود ممنوعیت‌ها و قوانین پابرجاست.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ایرانخودرو از خریداران 207 ؛‌ پژو 207 ثبت نام کنید و 206 تحویل بگیرید!

بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو همچنان پابرجاست

طی چندماه اخیر، دو نوبت از سامانه یکپارچه برگزار شد که حاصل آن نوبت‌دهی به متقاضیان خرید خودرو بود. بسیاری از افرادی که خواهان خرید خودرو بوده‌اند، تاکنون در جریان فروش یا پیش‌فروش خودروها شرکت کرده‌اند. بااین‌حال بسیاری از افراد به‌جای تکمیل وجه، تصمیم گرفته‌اند که حواله‌های خود را بفروشند. برخی کسب‌وکارها و افراد نیز این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهند. هم‌اکنون با حضور در پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش خودرو و جستجوی عبارت حواله یا حواله خودرو، می‌توانید به انبوهی از آگهی‌های مرتبط به حواله خودرو دسترسی داشته باشید.

افزایش قیمت خودروها در کارخانه طی ماه‌های اخیر و نزدیک‌شدن قیمت بازار و کارخانه به یکدیگر، باعث شده است تا بازار خرید و فروش حواله خودرو داغ شود. این مسئله در مورد خودروهای چینی بیشتر مشاهده می‌شود؛ چرا که عدم کاهش قیمت این خودروها توسط شورای رقابت موجب رویگردانی خریداران از آن‌ها شده است. بدیهی است که در این بین بسیاری سعی می‌کنند حواله خودرو را به فروش برسانند.

همانند خرید خودرو، در بازار خرید و فروش حواله خودرو نیز چانه‌زنی میان خریدار و فروشنده بر سر قیمت مشاهده می‌شود. با توجه به مهاجرت سرمایه‌ها از بازار خودرو، حواله‌داران برای فروش حواله‌های خود مسیر راحتی را در پیش رو ندارند.

بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو همچنان پابرجاست

جدول آگهی‌های خرید و فروش حواله خودرو در بازار، مردادماه 1402:

خودرو قیمت حواله
هایما S5 ۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
شاهین G ۳۲٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
ام‌وی‌ام X22 Pro دنده ای ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
فونیکس تیگو 8 پرو ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
پژو پارس ELX ۹۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که همان‌طور که اشاره شد، بر غیرقانونی بودن آن توسط وزارت صمت (در تدوین بخشنامه طرح فروش یکپارچه)، سازمان حمایت و شرکت‌های خودروساز تأکید شده و حتی نسبت به متضررشدن خریدارها هم هشدار داده شده است.

خرید حواله خودرو برای مشتریان یک ریسک حساب‌نشده به‌حساب می‌آید. خرید و فروش حواله خودرو یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شود؛ پس بایستی خریدار اصلی خودرو را تحویل بگیرد و سپس آن را به نام مالک جدید منتقل کند. بنابراین تا زمانی که خودرو تحویل گرفته می‌شود، هیچ تضمینی در مورد تحویل خودرو به خریدار وجود ندارد. بنابراین احتمال کلاهبرداری در این روش بسیار بالاست.

همچنین فروشندگان حواله به‌هیچ‌عنوان انصراف خریدار را نمی‌پذیرند؛ پس اگر حواله‌ای را با قیمت بالا خریداری کرده باشید، نمی‌توانید پول خود را پس بگیرید.

البته نمی‌توان مشتریان و مصرف‌کنندگان را در این روش مقصر دانست. روش‌هایی همچون قرعه‌کشی خودرو یا سامانه جامع عرضه خودرو، عملکرد موفقی در ارائه خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی نداشته‌اند. سطح تولید همچنان فاصله قابل‌توجهی از تقاضای بازار دارد. بنابراین تا زمانی که خودروسازان و سیاست‌گذاران قادر به مدیریت تقاضای بازار با روش‌های علمی و منطقی نباشند، روش‌های غیرقانونی و مبهم در جریان خرید و فروش خودرو ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازار داغ خرید و فروش حواله خودرو با وجود تمام قوانین و ممنوعیت‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر