coinex
راهنمای خرید تکراتو

هیئت تجدیدنظر شورای رقابت نیز ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ را تایید کرد

هیئت تجدیدنظر شورای رقابت ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ را تایید کرد. اولین تاکسی اینترنتی ایران محکوم به پرداخت جریمه‌ای سنگین شد.

شرکت تپ‌سی به‌عنوان دومین تاکسی اینترنتی ایران اعلام کرد که هیئت تجدیدنظر شورای رقابت نیز ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ را تایید کرده است. تپ‌سی اوایل سال جاری در خبری عنوان کرد که اسنپ به رویه ضدرقابتی علیه این شرکت دامن زده است و سعی داشته رانندگان فعال در این شرکت را به سمت خود جذب کند. بدین‌وسیه از برترین تاکسی اینترنتی ایران شکایت کرد.

بلافاصله موضوع توسط شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت اسنپ به جریمه نقدی محکوم شد. علی‌رغم اینکه اسنپ، موضوع فوق را تکذیب کرد، حال پس از چند ماه هیئت تجدیدنظر شورای رقابت قانون‌شکنی اسنپ را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: سرویس مدرسه تپسی راه‌اندازی شد

ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ تأیید شد

فروردین‌ماه امسال بود که به‌دنبال شکایت تپسی از اسنپ، شورای رقابت با بررسی این پرونده اسنپ را به رویه ضد رقابتی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. در این پرونده تپسی مدعی شده بود که اسنپ با خرید هزار سیم‌کارت و ایجاد حساب کاربری مسافر در اپلیکیشن تپسی اقدام به دریافت اطلاعات تماس رانندگان تپسی کرده و آنها را با وعده حقوق بالاتر به‌همکاری دعوت کرده است.

شورای رقابت این موضوع را رویه ضدرقابتی اسنپ تشخیص داده و این شرکت را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد. اسنپ هم ابتدا موضوع را تکذیب کرد و در ادامه برای رأی شورای رقابت درخواست تجدید نظر کرد.

هیئت تجدیدنظر شورای رقابت نیز ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ را تایید کرد

حالا روابط عمومی تپسی از مشخص شدن نتیجه این تجدید نظر خبر داده و اعلام کرده که: «بر اساس افشای شرکت تپسی در کدال بورس، هیئت تجدید نظر شورای رقابت در رأی قطعی خود، رویه ضد رقابتی شرکت اسنپ را تأیید کرده است.»

در بخشی از متن نامه‌ای که تپسی منتشر کرده و امضای مدیر عامل این مجموعه رسیده، نوشته شده است:

هیئت تجدید نظر شورای رقابت در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۶ با دعوت از طرفین به تجدیدنظرخواهی اسنپ رسیدگی کرد و نهایتاً نسبت‌به ارتکاب رویه ضد رقابتی در این هیئت نیز تأیید شد. رأی مذکور در تاریخ سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ به شرکت ابلاغ گردیده است.

در ادامه تصویر متن کامل نامه مدیرعامل تپسی درباره حکم هیئت تجدید نظر شورای رقابت آمده است:

هیئت تجدیدنظر شورای رقابت نیز ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ را تایید کرد

در ادامه متنی که تپسی منتشر کرده نیز آمده است:

«شکایت تپسی از اسنپ، به اقدامات این شرکت در آذر و دی‌ماه ۱۳۹۸ برمی‌گردد. زمانی که این شرکت با در اختیار گرفتن ۱۰۰۰ سیم‌کارت ایرانسل و ساخت حساب‌های کاربری جعلی در اپلیکیشن تپسی، اقدام به درخواست سفر و لغو آن می‌کرده و از این طریق، به اطلاعات تماس ۱۴۰۰۰ راننده این شرکت دست پیدا کرده و آنها را به فعالیت با شرکت اسنپ ترغیب کرده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارتکاب رویه ضدرقابتی توسط اسنپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر