coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت تارا برقی با فناوری تسلا [+ویدیو]

مهندسی معکوس ایران در ساخت تارا برقی با فناوری تسلا به حد اعلا رسید. ساخت این نسخه الکتریکی تارا احتمالاً به زودی محقق خواهد شد.

حدود یک سال پیش بود که کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو در خبری از ساخت نسخه برقی سدان پرطرفدار تارا در شرایطی که اصلاً زیرساخت‌های لازم برای تولید خودرو الکتریکی در ایران وجود نداشت گفت. اما حالا که به صورت تقریبی زیرساخت تولید خودرو با سوخت پاک در کشور فراهم شده است، روح‌الله دهقانی معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، خبر از ساخت تارا برقی با فناوری تسلا داده است. البته چند ماه پیش نیز خبر رسید که درصورت ساخت این محصول، احتمال صادرات تارا برقی به کشورهای دیگر وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مهندسی معکوس خودروهای تسلا در ایران [+ویدیو]

ساخت تارا برقی با فناوری تسلا در دستور کار قرار دارد

پیش‌تر در بخشی از مشخصات تارا برقی اعلام شد که این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند تا 300 کیلومتر مسافت را طی کرده که در مقایسه با خودروهای برقی کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا و آلمان بسیار تاچیز به نظر می‌رسد. از طرفی سرعت این سدان الکتریکی نهایت تا 140 کیلومتر برساعت می‌رسد که بازهم در مقابسه با تولیدات بنزینی بسیار عقب است. به هر صورت ممکن است ایران خودرو تدابیری جدید در این خصوص اندیشیده باشد تا بتوانند با بهره‌گیری از مهندسی معکوس و الگوبرداری از فناوری ساخت خودرو الکتریکی تسلا، محصولی مطابق با تکنولوژی روز را به مشتریان تحویل دهد.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری نیز در پاسخ به خبرنگار آخرین خبر گفت:

از سال ۹۷ کار مهندسی معکوس بر روی خودروی تسلا آغاز شد. تارا برقی بر مبنای چند خودروی برقی در جهان طراحی و ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت تارا برقی با فناوری تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر