coinex
راهنمای خرید تکراتو

وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی ؛ کارگردان فیلم ناپلئون هوش مصنوعی را بمب هیدروژنی توصیف کرد

وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی باعث شده تا او این تکنولوژی را یک بمب هیدروژنی توصیف کند. اسکات در این‌باره گفته که باید از این فناوری ترسید

طی چند وقت اخیر هوش مصنوعی و مولدهایش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و کاربردهای فراوانی که دارد بیش از پیش مورد بحث قرار گرفته است. ریدلی اسکات کارگردان انگلیسی که در ساخت فیلم‌های علمی تخیلی و تاریخی شهرت دارد هوش مصنوعی را خارج از کنترل و بمب هیدروژنی توصیف کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشترب بخوانید:


وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی

ریدلی اسکات که در برخی از ساخته‌هایش از جمله بلید رانر و Alien از هوش مصنوعی کمک گرفته، در گفت‌وگو با مجله رولینگ استون با این سؤال مواجه شد که آیا هوش مصنوعی او را نگران کرده است یا خیر.

اسکات می‌گوید: «باید هوش مصنوعی را محدود و کنترل کنیم. ولی نمی‌دانیم چگونه می‌خواهیم کنترلش کنیم. بحث‌هایی دراین‌باره در سطح دولت در جریان است و می‌گویند «چگونه باید هوش مصنوعی را محدود کنیم؟» ولی شوخی‌تان گرفته است؟ هرگز نمی‌توانید این فناوری را کنترل کنید. وقتی منتشر شد، دیگر منتشر شده است. اگر من درحال طراحی هوش مصنوعی باشم، کامپیوتری می‌سازم که اولین کارش طراحی یک کامپیوتر باهوش‌تر باشد.»

وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی؛ کارگردان فیلم ناپلئون هوش مصنوعی را بمب هیدروژنی توصیف کرد
وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی

او در ادامه این مصاحبه می‌گوید: «زمانی که این کامپیوترها به یکدیگر ملحق شدند، کار سخت می‌شود، چون این سیستم‌ها می‌توانند کل نظام پول الکترونیکی جهان را در اختیار بگیرند و آن را خاموش کنند.این اولین فاجعه خواهد بود؛ یک بمب هیدروژنی فنی. به این فکر کنید که این اتفاق چه معنایی خواهد داشت؟»

ریدلی اسکات کارگردان فیلم ناپلئون که امسال به اکران درآمده، می‌گوید همیشه باور داشته که دنیا درنهایت به کنترل دو شرکت در می‌آید و ما درحال حرکت به همین سمت هستیم. او اعتقاد دارد زمانی که این کامپیوترها به یکدیگر ملحق شدند، کار سخت می‌شود، چون این سیستم‌ها می‌توانند کل نظام پول الکترونیکی جهان را در اختیار بگیرند و آن را خاموش کنند.

این کارگردان پر سابقه که فیلم‌هایی چون گلادیاتور را در کارنامه‌اش دارد در مصاحبه با وبسایت ددلاین هم هوش مصنوعی را به بمب هیدروژنی توصیف کرد و تاکید کرد که باید از این فناوری ترسید. او گفت زمانی که یک هوش مصنوعی جدید ساخته شود که از خالق خود باهوش‌تر باشد، کار دیگر از دست شما خارج شده است. تا زمانی که چنین اتفاقی نیفتد، متوجه آن نخواهید شد.

نظر شما درباره‌ی اظهارات و وحشت ریدلی اسکات از هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر