coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوگل قصد دارد یک چت‌بات شخصی‌سازی شده معرفی کند

چت‌بات شخصی‌سازی شده جدید گوگل قرار است با استفاده از داده‌های کاربران در برنامه Photos به آن‌ها تجربه جدیدی از هوش مصنوعی را ارائه کند.

مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) در سال‌های آینده امکانات جدیدی را در برنامه‌های کاربران فراهم خواهند کرد. گوگل قصد دارد با استفاده از این مدل‌ها، یک چت‌بات شخصی‌سازی شده را ایجاد کند که با استفاده از کتابخانه عکس‌های Google Photos و منابع دیگر، به سوالاتی درباره زندگی شما که قبلاً امکان پاسخ دادن به آن نبود، پاسخ دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چت‌بات شخصی‌سازی شده گوگل

به گفته منابعی آگاه، پروژه Ellman از LLM‌ها استفاده می‌کند تا آگاهی از اتفاقاتی را که در یک عکس رخ می‌دهد، کسب کند. برای مثال، نمونه‌هایی از این پروژه شامل آگاهی از: سال‌های دانشگاهی، سال‌های سکونت در یک منطقه و سال‌هایی که به عنوان والدین/تولد فرزندانتان سپری کرده‌اید است. به عنوان مثال، یک جمع دانشگاهی می‌تواند این چنین تشخیص داده شود: “دقیقاً ۱۰ سال از فارغ‌التحصیلی‌تان می‌گذرد و مملو از چهره‌هایی است که ۱۰ سال است ندیده‌اید، پس احتمالاً این یک جمع دانشجویی است”.

در دفاع از این موضوع، مثالی آورده شده است که نشان می‌دهد چگونه یک LLM می‌تواند ترجیح شما را به یک نوع خاص از غذا (برای مثال، ایتالیایی) به دلیل تکرار عکس‌های مکرری از غذاهای خاص (پاستا و پیتزا) درک کند. به علاوه، عکس‌های صفحه نمایش گوشی شما می‌توانند برای تعیین همه چیز از علاقه، خریدهای آینده، برنامه‌های سفر و وب‌سایت‌های مورد علاقه استفاده شوند.

گوگل متوجه شده است که LLM‌ها برای این مورد استفاده، بسیار مناسب هستند و Gemini البته قابلیت‌های چندرسانه‌ای دارد که می‌تواند تصاویر، ویدیو‌ها، صدا و همچنین متن را پردازش کند.

چت‌بات شخصی‌سازی شده

این فناوری به صورت یک چت‌بات برای کاربران در اختیار قرار خواهد گرفت که چنین وصف شده است:

“تصور کنید چت‌جی‌پی‌تی را باز می‌کنید، اما از قبل، همه چیز درباره زندگی شما می‌داند. چه سوالی از آن می‌پرسید؟”

برای مثال، از این چت‌بات جدید گوگل می‌توانید بپرسید که آخرین بار برادران و خواهران شما کی به شما سر زدند و همچنین پیدا کردن شهرهایی مشابه با جایی که زندگی می‌کنید.

در سال ۲۰۱۶، Google Assistant به عنوان “گوگل شخصی شما” معرفی شد و در ابتدای امسال ساندار پیچای گفت که شرکت دارای “فناوری هوش مصنوعی برای انجام دادن حقیقی این کارها است”. در اولین رویداد ساخته شده توسط گوگل در اکتبر ۲۰۱۶، مدیرعامل گفت که هدف Assistant، ساختن یک گوگل شخصی برای هر کاربر است.

یکی از مدیران ارشد گوگل بیان کرد:

“Google Photos همیشه از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در جستجوی عکس‌ها و ویدیوها استفاده کرده است و ما برای پتانسیل LLM‌ها برای ارائه کردن تجربیات مفیدتر هیجان زده هستیم. این یک بررسی ابتدایی بوده و همانند همیشه، اگر تصمیم بگیریم امکانات جدیدی را به صورت رسمی عرضه کنیم، زمان لازم را برای اطمینان از اینکه آنها برای مردم مفید و با اولویت اول حفظ حریم شخصی و ایمنی کاربران طراحی شده‌اند، درنظر خواهیم گرفت.”

نظر شما در مورد چت‌بات شخصی‌سازی شده گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5google

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر