coinex
راهنمای خرید تکراتو

کاربران اروپایی گوگل می‌توانند سرویس‌ داده‌های خود انتخاب کنند

براساس گزارش‌ها، آپدیت جدید google با هدف کنترل بیشتر کاربران بر روی داده‌هایی که منتشر کرده‌اند به زدی اعمال خواهد شد. در این بروزرسانی کاربران اروپایی گوگل اجازه دارن به‌طور دقیق اشتراک‌گذاری داده‌ها را در سرویس‌های منتخب Google مانند YouTube ،Maps و غیره تنظیم کنند. با توجه به  قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از 6 مارس اجرایی خواهد شد، Google راهکار خلاقانه و جدیدی را معرفی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا انتخاب کنند داده‌هایشان در کدام سرویس‌‌ها تعریف شده‌ی Google به اشتراک گذاشته شود

بیشتر بخوانید: بسته‌های اینترنت ثابت گران می‌شوند؛ منتظر افزایش قیمت تا ۳۴ درصد باشید

کاربران اروپایی گوگل چه خدماتی را می‌توانند کنار بگذارند؟

در این به‌روزرسانی کاربردی شما می‌توانید دسترسی سرویس‌های google به داده‌های خود را انتخاب کنید. شما این آزادی را دارید که به اشتراک‌گذاری داده‌های خود را با هر  یک از این سرویس‌ها متوقف کنید. در این فهرست برخی از محبوب‌ترین پیشنهادات Google مطرح شده که شامل: Search ،YouTube ،Ad services ،Google Play ،Google shopping ،Google Maps و Chrome Google می‌شود.

با این حال، محدودیت‌های خاصی باقی مانده است.  Google اعلام می‌کند که اشتراک داده‌ها همچنان در شرایط خاصی مانند تکمیل تراکنش‌ها، پیروی از تعهدات قانونی یا جلوگیری از کلاهبرداری انجام می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، پیوند دادن خدمات Google می‌تواند به شخصی‌تر شدن محتوا و تبلیغات کاربر کمک کند. البته ذکر این نکته لازم است که در صورت لغو پیوند خدمات توسط کاربر، ممکن است برخی از ویژگی‌ها را از دست بددهد که درواقع نقطه ضعف این بروزرسانی محسوب می‌شود.

برای مثال، اگر پیوند «جستجو»، «یوتیوب» و «Chrome» را لغو کنید، توصیه‌های جستجو و یافته‌ها مطابق خواسته‌ی  شما نخواهد بود. اگر ارتباط جستجو و Maps را قطع کنید، جستجوهای ذخیره شده‌ی  شما در Maps نشان داده نمی‌شوند.

با این حال، تصمیم برای لغو پیوند به تک تک کاربران بستگی دارد. همانطور که این آپدیت ممکن است منجر به از دست دادن برخی از ویژگی‌ها شود، همچنین  می‌تواند کنترل بیشتری بر استفاده از داده‌های شما در فضای Google ایجاد کند.

دامنه دسترسی DMA فراتر از اشتراک‌گذاری داده است. درست است که توانایی Google را برای مورد توجه قرار دادن خدمات خود در نتایج جستجو محدود می‌کند اما در نهایت شرایط برابر‌تری را برای رقبا ایجاد می‌کند.  در کنار گوگل که از DMA استقبال می‌کند، به نظر می‌رسد دیگر غول‌های فناوری مانند اپل، متا و تیک تاک خیلی روی خوشی به آن نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اختیاراتی که در دسترس کاربران اروپایی گوگل قرار خواهند گرفت چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر