coinex
راهنمای خرید تکراتو

شیوه درخواست و دریافت گواهینامه المثنی ؛ [+مدارک موردنیاز]

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهینامه المثنی دیگر نیازی به درج آگهی مفقودی گواهینامه در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیست. اگر گواهینامه‌تان گم شده یا به سرقت رفته و می‌خواهید در کمترین زمان به آن دست پیدا کنید، این مطلب مخصوص شماست.

دریافت مدارکی که مفقود یا دزدیده شده‌اند، یکی از چالش‌هایی است که به غیر از مالباختگی، درد دیگری نیز دارد. گذر از مراحل اخذ دوباره‌ی این مدارم بعضا از هفت‌خوان رستم هم سخت‌تر است. مراحل پیچیده و بعضا طاقت‌فرسایی که علاوه بر صرف هزینه، گاهی بیش از چیزی که تصور می‌کنیم وقت گیر هم هست، می‌تواند موجب ناراحتی و اعصاب‌خوردی نیز شود.

بیشتر بخوانید: بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه جام ملت های آسیا 2023 رونمایی شدند

شیوه درخواست و دریافت گواهینامه المثنی

پیش‌ از اعلام این خبر برای دریافت گواهینامه المثنی باید در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی درج می‌کردید. اما به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر نیاز به گذر از این مرحله نیست و تنها کافیست به نزدیک‌ترین مرکز پلیس +10 رفته و درخواست گواهینامه المثنی کنید.

اما قبل از اینکار بهتر است به سایت پست سری بزنید و با زدن نام و نام‌خانوادگی از پیدا شدن یا نشدن آن اطلاع حاصل کنید. در صورتیکه نتیجه‌ای که دنبالش بودید را پیدا نکردید لازم است به پلیس +10 مراجعه کرده و مفقود شدن گواهینامه‌تان را اطلاع دهید تا از عواقب ناشی از آن جلوگیری کرده باشید.

پس از مرحله‌ی اول شما باید 6 ماه صبر کنید. اگر در این بازه زمانی گواهینامه‌تان یافت نشد، می‌توانید با ارائه مدارک باقیمانده و پر کردن فرم‌های لازم، درخواست گواهینامه المثنی کنید.

مدارکی که برای دریافت مجدد گواهینامه نیاز خواهید داشت شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، نشانی و کدپستی دقیق محلی که زندگی می‌کنید، 4 قطعه عکس 3×4 به صورت تمام رخ می‌شود. البته همه‌ی اینها مخصوص زمانی‌ است که شما تنها گواهینامه را گم کرده باشید.

نکته اینکه برای اخذ گواهینامه المثنی حتما باید بینایی سنجی و معاینه‌های سلامت را دوباره انجام دهید. در نظر داشته باشید تنها در صورت مفقود شدن گواهینامه‌ی اصلی، نسخه‌ی دوم آن به شما تعلق خواهد گرفت. این درحالی است که در صورت مخدوشی اطلاعات یا مندرجات روی کارت از جمله مهر، تغییر وضعیت جسمانی و اطلاعات شناسنامه‌ای راننده، فردی که درخواست گواهینامه دارد باید برای تعویض آن اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نحوه‌ی دریافت گواهینامه المثنی چیست؟ به نظر شما کارآمد است؟ لطفا اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر