coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماجرای اتهام رائفی پور به نماینده مجلس برای دریافت سکه های طلا به کجا رسید؟

علی اکبر رائفی‌ پور که دیگر به چهره‌ای شناخته شده در کشور بدل شده، به دلیل ادعاهایی که پیش‌تر بروز داده بود، به دادسرای تهران احضار شده است.

رائفی پور، چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی در شبکه افق به رشوه یکی از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت که این نماینده 140 سکه رشوه گرفته است. این صحبت رائفی پور آنقدر جنجالی شده که از همان رو تاکنون، ادعای وی در رسانه‌های مختلف و توسط افراد متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

حال امروز این چهره مشهور ایرانی که فردی بسیار جنجال‌ساز است، از سمت دادسرای تهران احضار شده تا به ادعای خود مبنی بر رشوه‌گیری نمایندگان مجلس پاسخ دهد. لازم به ذکر است که رئیس مجلس 1 بهمن ‌ماه خواستار پیگیری این موضوع توسط دادسرای تهران شده بود.

به‌روزرسانی خبر: پس از خبر احضار رائفی پور به دادسرای تهران برای پاسخ به ابهام در موضوع دریافت 140 سکه توسط نماینده مجلس، حال سخنگوی شورای نگهبان در یک برنامه تلویزیونی این ادعا را به کل رد کرده است.

بیشتر بخوانید: انتشار سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها [+تصویر]

احضار رائفی پور به دادسرای تهران

مرکز رسانه قوه قضایی رسماً اعلام کرد: «در پی ایراد برخی ادعاها از علی اکبر رائفی‌پور، دادستانی تهران ضمن دعوت وی؛ اسناد و مدارک مرتبط با ادعای مطرح شده را مطالبه کرد. نتیجه بررسی‌ها با دستور مقام قضایی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران و نظریه‌پرداز توطئه ایرانی است که تقریباً علاقه دارد در هر چیزی اظهارنظر کند و جنجال بیافریند. این چهره شاخص دو روز پیش در برنامه جهان‌آرا شبکه افق مقابل دوربین رسانه ملی نشست و بازهم جنجالی تازه بوجود آورد. وی گفت:

«در مجلس کنونی نماینده‌ای داریم که ۱۴۰ سکه گرفته و تایید صلاحیت شده است.»

البته رائفی‌پور از گزند نمایندگان مجلس یازدهم بی‌نصیب نمانده است. محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و بافق در مجلس یازدهم در صحن علنی مجلس به ادعای رائفی‌پور اشاره کرد و گفت: «آقایی که به اصطلاح «همه چیز دان» است و در هر مسئله‌ای از پزشکی گرفته تا کشاورزی، صنعت و غیره اظهارنظر می‌کند. وی تقاضای بررسی و شفاف‌سازی در خصوص صدق و کذب گفتار رائفی‌پور را کرد و گفت که یکبار برای همیشه باید این موضوع بررسی شود.»

این نماینده مجلس همچنین گفت که شورای نگهبان و دادستانی نیز باید به این مسئله ورود کنند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسامی، روز یکشنبه، 1 بهمن‌ماه در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در این باره گفت:

با توجه به اتهام مطرح شده علیه یکی از نمایندگان برای دریافت سکه، دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند و نتیجه به مردم اعلام شود.

اما در ادامه جنجال 140 سکه،  نمایندگان همچنین درباره درآمد رائفی پور سوال کردند. رائفی پور در این خصوص پستی در شبکه اجتماعی ایکس با مضمون اموال خود منتشر کرد. در پایین پست رائفی‌پور قابل مشاهده است:

احضار رائفی پور به دادسرای تهران
احضار رائفی پور به دادسرای تهران

همچنین امیرحسین یزدان پناه رییس اداره اخبار مجلس در خصوص صحبت‌های اخیر حمید رسایی که محمدباقر قالیباف را دیکتاتور پارلمانی خطاب کرده بود و رائفی پور واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«اخیر آقای رسایی دست به تکرار یک دروغ علیه رئیس مجلس زده و آقای رائفی پور هم ادعایی علیه نمایندگان مطرح کرده

چه کسی مسئول رسیدگی به این ادعاها و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی است؟

اگر این دونفر راست می‌گویند با متهمان برخورد شود اما اگر دروغ می‌گویند باید با این دونفر برخورد شود.»

احضار رائفی پور به دادسرای تهران
احضار رائفی پور به دادسرای تهران

رد ادعای رائفی‌پور توسط سخنگوی شورای نگهبان

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در برنامه تلویزیونی «به اضافه یک» در شبکه سه سیما ماجرای دریافت 140 سکه توسط نماینده مجلس را رد کرد و گفت: «ما در شورای نگهبان تعارف یا مجامله ای با افراد نداریم و سوابق شورای نگهبان هم آن را نشان می دهد، چه در ریاست جمهوری، چه در خبرگان و چه مجلس.»

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه این شورا براساس مستندات قضاوت می کند گفت:

ما برای کار خودمان باید دلیل داشته باشیم. خیلی حرفها زده می‌شود، ولیکن بالاخره قاضی باید قضاوت کند، حالا کار ما قضاوت به معنای قضایی نیست ولیکن باید دلایل رد صلاحیت را به افراد توضیح دهیم. نمی‌توانیم بگوییم براساس شنیده‌ها قضاوت کردیم. خیلی نکات ممکن است گفته شود ولیکن ۱۲ عضو شورای نگهبان مبنایشان اسناد و عدله محکمه پسند است. یا سندی نیست یا سندی که در حدی که مجاب‌کننده باشد نیست. مکرر در شورا گفته می‌شود، این حرف گفته شده ولی مستند نیست. تایید شورای نگهبان موجب وجاهت فرد است.

بیشتر بخوانید:

دادگاه شما درخصوص جنجال‌های رائفی‌پور و ادعاهای وی چیست؟ آیا ممکن است نمایندکان مجلس اقدام به گرفتن رشوه کرده باشند؟ لطفاً نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    آنقدر دیدیم که رایفی پور بگه یا نگه از حال و اوضاع معلومه چه خبره .
    امام صادق علیه السلام
    «کسى که بدون شایستگى ادعاى ریاست کند و کسى که قصدش چنین باشد و (حتى) کسى که آن را حدیث نفس کند، ملعون (و مطرود از رحمت خدا) است»

    پاسخ

    بایدمستندات خودرابیاره والاازمجلس بعیدنیست

    پاسخ

    رائفی پور دروغ گو نیست،
    مجلسی ها هم تکلیفشان معلومه
    آقایانی که توی مجلس نشستن و همچنین آقای قالیبافی که رئیس مجلسه مطمئنا از گند کاری های خودشون و همکاراشون بهتر خبر دارن.
    این قضیه هم بالاخره معلوم میشه.

    پاسخ

    تنها سایتی که خبر رو کامل و درست کار کردید. دمتون گرم🙏

    پاسخ