;
coinex

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

سفر نوروزی بخش جذاب و دوست‌داشتنی تعطیلات نوروز برای همه محسوب می‌شود. در این مطلب بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 را معرفی می‌کنیم.

سفر رفتن در ایام تعطیلات نوروز جذابیت خاصی دارد. نه‌تنها وضعیت آب‌وهوا بهتر از دیگر مواقع سال است، بلکه تعطیلات طولانی‌تر نوروز فرصت ایده‌آلی برای سفر دور و نزدیک فراهم می‌کند.

گرچه کشور زیبا و دوست‌داشتنی ایران همیشه به خاطر پرشمار جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بی‌نظیرش یک گزینه فوق‌العاده برای گردشگری بوده و هست، اما بسیاری از افراد بازدید از کشورهای خارجی و آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت را جذابتر می‌دانند. با این اوصاف و حالا که فاصله چندانی با تعطیلات نوروز نداریم، تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی بهترین کشور ها در نوروز 1403 برای سفر و گشت‌وگذار بپردازیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

در ادامه ضمن پاسخ به این سوال که بهترین کشور ها برای مسافرت نوروزی کدامند ؟ می‌کوشیم برخی از جاذبه‌های گردشگری مهم این کشورها را نیز که در سفر خود حتما از آن‌ها دیدن کنید را معرفی کنیم. اما  بهترین کشور ها برای مسافرت عید کدامند ؟

فرانسه

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403
بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

کشور فرانسه برای مسافرت خارجه در تعطیلات نوروزی یک گزینه همیشه جذاب و محبوب بوده است. این کشور و پایتخت باشکوه و زیبای آن پاریس، با فرهنگ غنی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان یک سفر منحصربفرد برای هر گردشگر ایرانی به دنبال خواهد داشت.

از برج زیبای ایفل به عنوان نمادی از کل کشور فرانسه تا خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و محله‌های شگفت‌انگیز و تاریخی چون مونمارتر که هر یک نشانه‌هایی از تاریخ پاریس زیبا را در خود دارند.

اگر مشتاق آشنایی عمیق با تاریخ و فرهنگ فرانسه باشید با وجود پرشمار مراکز فرهنگی از جمله موزه لوور و انواع گالری‌های هنری بزرگ می‌توانید شناخت عمیق‌تری از پاریس و فرانسه و پیدا کنید. علاوه بر همه اینها، لذت تجربه غذاهای بی‌نظیر و لذیذ فرانسوی و خرید در بازارها و خیابان‌های پاریس می‌تواند فرانسه را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات نوروز بدل کند. در ادامه معرفی بهترین کشور ها برای مسافرت عید برخی از دیدنی‌های پاریس را معرفی می‌کنیم.

کلیسای جامع نوتردام

بهترین کشور ها در نوروز 1403

یکی از جذابترین دیدنی‌های سفر به فرانسه به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 ، کلیسای جامع نوتردام محسوب می‌شود که یک شاهکار بی‌نظیر معماری گوتیک و اثری ماندگار از دوران قرون وسطی است. این بنای مذهبی که در طول عمر دراز خود شاهد وقایع بسیاری بوده است، یکی از جذابترین دیدنی‌ها برای همه علاقه‌مندان به هنر و تاریخ محسوب می‌شود.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه یکی از بهترین دیدنی‌های پاریس برای همه عشاق است. این خیابان که شهرتی جهانی دارد و نمادی از زیبایی محسوب می‌شود با طول بیش از 2 کیلومتری خود پر از فروشگاه‌های معتبر، رستوران‌های شیک، هتل‌های لاکچری و نمایشگاه‌های هنری است.

بهترین کشور ها برای مسافرت نوروزی کدامند

شانزه لیزه را به عنوان قلب مد پاریس می‌شناسند که همه ساله میلیون‌ها گردشگر خارجی از آن دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مراکز خرید مشهد

جاهای دیدنی مشهد

آلمان

آلمان نیز از جمله بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 محسوب می‌شود که با ترکیب بسیار جذابی از تاریخ، فرهنگ، طبیعت زیبا و تکنولوژی روز دنیا، به یک مقصد بی‌نظیر برای مسافرات خارجه در تعطیلات نوروزی بدل شده است.

شهرهای آلمان از جمله برلین، مونیخ، کلن و غیره با بازارها، موزه‌ها، کلیساها و ابنیه تاریخی پرشمار، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارند. از طرفی آلمان به لطف برگزاری فستیوال‌های موسیقی پرشمار، یک مقصد ایده‌آل و بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات نوروز برای دوستداران هنر و موسیقی نیز محسوب می‌شود. در ادامه بحث درباره بهترین کشور ها در نوروز 1403 قصد داریم برخی جاذبه‌های آلمان را به شما معرفی کنیم.

برلین (Berlin)

مسافرت خارجه در تعطیلات نوروزی

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کشور آلمان، پایتخت آن شهر برلین است. این شهر با موزه‌ها و امکان تاریخی مانند دروازه براندنبورگ، برج تلویزیون و خیابان‌های زیبایی مانند کورفورستندام به یک شهر زیبای دوست‌داشتنی بدل شده است. برلین همچنین از نظر امتیاز تفریحات شبانه وضعیت ایده‌آلی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

مونیخ (Munich)

مونیخ با معماری زیبای سبک باروک در ابنیه تاریخی خود، بازارهای زیبا و موزه‌هایی از جمله موزه پیناکوتک و باغ‌های محلی و پارک اولمپیا به یکی از جذابترین و دیدنی‌ترین شهرهای آلمان و اروپا بدل شده است.

هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ از جمله شهرهای تاریخی و جذاب کشور آلمان و یکی از بهترین دیدنی‌ها در مسافرت خارجه در تعطیلات نوروزی است که در آن می‌توانید به دیدن قلعه‌های تاریخی مارکرت هایدلبرگ یا کارل تئودوریکی بروید.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی تایلند

بهترین جزیره های تایلند برای مسافرت

انگلیس

بهترین کشور ها برای مسافرت نوروزی کدامند ؟ یک گزینه دیگر برای سفر خارجی در ایام نوروز کشور زیبای انگلستان است. لندن، پایتخت انگلستان با موزه‌های بزرگ، سالن‌های تئاتر جذاب، بازارهای بزرگ و ابنیه تاریخی دیدنی مانند برج لندن و کاخ باکینگهام یک گزینه ایده‌آل برای گشت‌وگذار در تعطیلات محسوب می‌شود.

بهترین کشور ها برای مسافرت عید کدامند

شهرهای تاریخی مانند ادینبورگ و یورک با پرشمار قلعه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، جذابیت‌های بازدید از این کشور را افزایش داده‌اند.

همچنین مناظر طبیعی زیبای انگلستان مانند دارتمور برای آرامش و استراحت در طبیعت بسیار ایده‌آل هستند. همه این موارد در کنار مهمان‌نوازی بی‌نظیر انگلیسی‌ها از مسافران خارجی سبب می‌شود انگلستان از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 باشد.

کلیسای جامع کنتربری (Canterbury Cathedral)

معرفی بهترین کشور ها برای مسافرت عید

کلیسای جامع کنتربری به عنوان یکی از دیدنی‌های بریتانیا و یکی از نمادهای مذهبی و تاریخی این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است. این کلیسا به عنوان مقدس‌ترین کلیسای کاتدرال و مقر اصلی اسقف اعظم انگلستان شناخته می‌شود.

برج لندن (Tower of London)

برج لندن از عظیم‌ترین و مهم‌ترین نمادهای تاریخی شهر لندن و کشور انگلستان است که به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی این کشور در کنار رودخانه تایمز قرار گرفته و تاریخ طولانی این کشور از قرون وسطی تا امروز را در خود جای داده است. برج لندن از قرن 11 تا 16 میلادی کاربردهای مختلفی شامل دژ، کاخ، زندان و حتی محل نگهداری جواهرات ملکه داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های دبی

بهترین رستوران های اصفهان

ایتالیا

پاسخ دیگری برای سوال بهترین کشور ها برای مسافرت عید کدامند ؟ کشور ایتالیا است. این کشور تاریخی و مهد تاریخ و فرهنگ اروپا، یک گزینه بسیار محبوب برای مسافرت خارجه در تعطیلات نوروزی به خصوص در بین ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

رم پایتخت و بزرگترین شهر ایتالیا که مهد تاریخ، هنر و مد در اروپا و جهان محسوب می‌شود با جمعیت فراوان و موقعیت جغرافیایی خاص خود در کنار رود تیبر و دریای مدیترانه به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان بدل شده است.

رم با نخبگان و چهره‌های بزرگی در سراسر تاریخ خود مانند میکل آنژ و دانته شناخته می‌شود و واتیکان، محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک های جهان نیز در دل آن قرار دارد. رم از نظر آماری نیز سومین شهر گردشگری اروپا و چهارمین شهر گردشگری جهان است که در مجموع کشور ایتالیا را به یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 بدل می‌کند. در ادامه برخی از دیدنی‌های کشور ایتالیا را معرفی می‌کنیم.

آمفی تئاتر کلوسیئوم (Colosseum)

بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات نوروز

کلوسیئوم به عنوان نماد شهر رم و کشور ایتالیا، یکی از نخستین و بزرگترین آمفی‌تئاترهای دنیا محسوب می‌شود که در آن مسابقات گلادیاتورها و نمایش‌های مختلفی برگزار می‌شده است. این ساختمان تاریخی که در شمار عجایب هفتگانه جهان جای گرفته است در فهرست میراث یونسکو نیز قرار دارد.

معبد پانتئون (Pantheon)

بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز

پانتئو یک معبد باستانی در شهر رم و یکی از ابنیه تاریخی این شهر محسوب می‌شود که همواره برای برگزاری آیین‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نام این معبد تاریخی که ایتالیا را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات نوروز بدل کرده به معنای تمامی خدایان است.

کلیسای سنت پتر (St. Peter’s Basilica)

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

کلیسای سنت پتر به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای جهان در مرکز کاتولیک‌های دنیا و در کشور واتیکان در قلب شهر رم واقع شده است. ساختمان باشکوه سنت پتر به سبک رنسانس و باروک طراحی شده و یکی از مهمترین جاذبه‌های مجسمه باشکو و زیبای پیتا اثر میکل آنژ است که هر ساله میلیون‌ها نفر از گردشگران و مسیحیان سراسر از آن دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های مشهد

بهترین رستوران های مشهد

ترکیه

ترکیه از جمله بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 محسوب می‌شود که با امکان سفر بدون نیاز به ویزا و هزینه‌های اقتصادی یکی از بهترین کشورها برای مسافرت در عید نوروز محسوب می‌شود. از آنجایی که ترکیه در همه ایام سال یک گزینه پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی است، هر هفته ایرلاین‌هایی مانند ماهان ایر، ایران ایرتور، معراج، ایران ایر، قشم ایر و آسمان پروازهایی از ایران به ترکیه و بالعکس دارند.

با توجه به اینکه ترکیه اساسا یکی از بهترین کشورها برای سفر در تعطیلات نوروزی محسوب می‌شود، توصیه می‌شود که اگر قصد سفر به ترکیه در نوروز را دارید حداقل چند هفته قبل از شروع سال جدید نسبت به تهیه بلیط هواپیما و حتی رزرو اقامتگاه اقدام کنید چراکه در ایام نوروز هزینه‌ها به مراتب بیشتر می‌شود. اما دیدنی‌های کشور ترکیه کدامند؟

استانبول

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه و یکی از مهمترین شهرهای این کشور در یکی از خاص‌ترین نقاط جغرافیایی جهان قرار گرفته است. استانبول یا قسطنطنیه تاریخی، نقطه اتصال دو قاره اروپا و آسیا از مسیر خاکی است.

جالب است بدانید که ترک‌ها به خاطر مجاورت با ایران و آشنایی با فرهنگ ایرانی به خوبی با نوروز و تعطیلات عید ما آشنا هستند و در ایام نوروز تورهای ویژه‌ای برای گردش در ترکیه و استانبول برای ایرانیان وجود دارد. دیدنی‌ترین اماکن استانبول که این کشور را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات نوروز بدل کرده است باید به مسجد ایاصوفیا، کاخ توپ‌کاپی و کاخ دولما باغچه اشاره کرد.

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های مناسب برای پیاده‌روی و خرید در سراسر جهان نیز که در قلب استانبول واقع شده، جاده استقلال است. این شهر پر از مراکز خرید بزرگ با فروشگاه‌هایی از بهترین برندها، بهترین رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است.

وان

یکی از عمده دلایلی که ترکیه به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز بدل شده است، شهر وان است. این شهر که در نزدیکی ایران و در نزدیکی مرزهای شمال غربی ایران قرار گرفته است، در سالیان اخیر با تفریحات و اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی خود به یک جاذبه گردشگری منحصربفرد بدل شده است.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403
بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

سفر به شهر وان به خاطر فاصله کم آن با ایران حتی با خودروهای شخصی هم ممکن است و بسیار مقرون‌به‌صرفه از آن در می‌آید. البته که وان شهر کوچکی است اما به عنوان یک شهر کوهستانی با طبیعت زیبا که اخیرا در آن مراکز خرید بزرگ و جذابی نیز توسعه یافته است، به یک نسخه کوچکتر و ارزانتر از استانبول بدل شده که در دسترس ایرانیان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فصل سفر به تایلند

بهترین هتل دبی برای مجردها

ارمنستان

در کنار ترکیه می‌توان به ارمنستان به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 اشاره کرد. پایتخت این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب برای سفر در ایام نوروز گزینه جذابی محسوب می‌شود.

در سفر به ایروان می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا دیدن کنید. البته دیدنی‌های ارمنستان بسیار است و در این بخش قصد داریم به شماری از این جاذبه‌ها که ارمنستان را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز بدل کرده است اشاره کنیم.

دژ اربونی (Erebuni Fortress)

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

دژ اربونی یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب پایتخت ارمنستان محسوب می‌شود که قدمت آن به دوران پادشاهی آرگیشتی یکم برمی‌گردد. این قلعه در ارتفاع 1017 متری اطراف ایروان قرار گرفته و بازدید آن برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

کاسکاد (Cascade Complex)

پارک کاسکاد به یا پارک هزار پله یکی از جذابترین جاذبه‌های گردشگری ایروان محسوب می‌شود که ارمنستان را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز بدل کرده است. ساخت این مجموعه در سال 1970 به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایوران آغاز شد.

این منطقه 570 پله دارد و دو بخش اصلی ایروان را به هم وصل می‌کند. این مجموعه چندین فواره، انواع مجسمه‌های هنری و طبیعت سرسبز دارد و اگر به دنبال مکانی برای آرامش هستید، می‌توانید از آن بازدید کنید. این پارک از جمله عواملی است که ارمنستان را به یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین هتل های جهان

اسپانیا

بهترین کشور ها برای مسافرت نوروزی کدامند ؟ اسپانیا یک پاسخ مناسب محسوب می‌شود. آب‌وهوای بهاری اسپانیا و پایتخت آن مادربد که در اوایل بهار بسیار زیباست اسپانیا را به یک گزینه ایده‌آل برای مسافرت خارجه در تعطیلات نوروزی بدل کرده است.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

اسپانیا یک کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، تفریحات ساحلی و مناظر زیبا است. از جمله دیدنی‌های اسپانیا می‌توان به کاخ معروف الحمرا در گرانادا با معماری جذاب و تزئینات زیبایش اشاره کرد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

یکی دیگر از جذابیت‌های اسپانیا که آن را به یکی از بهترین کشور ها در نوروز 1403 بدل کرده کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون است که در فهرست آثار یونسکو هم ثبت شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

این کلیسا به خاطر 18 برج دوکی‌شکل که بالاتر از دیگر بناهای تاریخی قرار گرفته، به طور کامل بر منطقه مسلط است و شهرت زیادی دارد. نمای بیرونی این کلیسا نیز با به تصویر کشیدن تولد عیسی مسیح با تزئینات پرجزئیات و ریزی نگارگری شده و شهرت زیادی دارد و سبب شده تا اسپانیا از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 باشد.

پارک تفریحی Tibidabo

پارک تفریحی Tibidabo یا شهربازی بارسلونا هم از جمله معروف‌ترین مقاصد تفریحی و گردشگری کشور اسپانیا است که به عنوان قدیمی‌ترین شهر بازی جهان شناخته می‌شود. این شهربازی تاریخی در حال حاضر امکانات جذاب و متنوعی برای بازدیدکنندگان دارد و توصیه می‌کنیم در سفر به اسپانیا حتما از آن دیدن کنید.

یونان

یک گزینه جذاب دیگر که پاسخ مناسبی برای سوال بهترین کشور ها برای مسافرت عید کدامند ؟ محسوب می‌شود، کشور یونان با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی پرشمار است.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

یونان به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران و یک منطقه تاریخی و فرهنگی شهرت زیادی دارد. آتن به عنوان پایتخت این کشور یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی یونان یعنی آکروپولیس را در خود جای داده است.

جزایر سانتورینی نیز از مهمترین جاذبه‌های تاریخی یونان محسوب می‌شود که آن را به یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 بدل کرده است.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

این جزایر چشم‌نواز با کلیساهای گنبدی آبی رنگ و ساختمان‌های سفید یکی از مشهورترین جزایر یونان محسوب می‌شود که توصیه می‌کنیم در سفر به یونان حتما از آن دیدن کنید. این جزایر آتشفشانی همچنین به خاطر غروب زیبای خود و چشم‌انداز دریای اژه شهرت زیادی دارند. شرایط آب‌وهوایی یونان نیز آن را به یکی از بهترین کشور ها در نوروز 1403 بدل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل های باکو

سرد ترین شهرهای ایران و جهان

گرجستان

گرجستان نیز از جمله بهترین کشورها برای سفر در تعطیلات نوروزی محسوب می‌شود که ایرانی‌های زیادی به آن سفر می‌کنند. هزینه‌های اقتصادی سفر به گرجستان و شباهت زیاد آن با کشورهای اروپایی سبب شده تا این کشور کوچک جذابیت زیادی برای ایرانی‌ها داشته باشد. در مجموع هزینه‌های سفر به این کشور به مراتب کمتر از مقاصد اروپایی است و همین مسئله سبب شده تا گرجستان بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی قرار بگیرد.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

در معرفی بهترین کشور ها برای مسافرت عید باید گفت که این کشور یک گزینه ایده‌آل در ایام نوروز و بهار محسوب می‌شود و زیبایی و طبیعت آن زبانزد عموم گردشگران ایرانی است. این طبیعت زیبا در ایام بهار گرجستان را به کشوری دیدنی بدل می‌کند و تفلیس پایتخت این کشور از عمده دلایل بدل شدن گرجستان به  بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز است.

امارات

امارات نیز از جمله بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 محسوب می‌شود که برای مسافرانی که دغدغه هزینه‌های سفر را ندارند و می‌خواهند به یک مقصد لاکچری پرزرق‌وبرق با هتل‌ها و مراکز خرید لوکس سفر کنند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

البته تردیدی نیست که بخش عمده جذابیت امارات مربوط به مدرن‌ترین شهر آن یعنی دبی است که به حدی از مظاهر تکنولوژی روز دنیا پر شده که بسیاری آن را نمایی از آینده جهان می‌دانند.

دوبی البته تلفیقی از سنت و مدرنیته محسوب می‌شود و مظاهر آن صرفا آسمان‌خراش‌ها و هتل‌ها نیست بلکه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی هم دارد.

تایلند

بهترین کشور ها برای مسافرت نوروزی کدامند ؟ یک پاسخ جذاب برای این سوال تایلند است. این کشور که در جنوب شرقی آسیا قرار داد در سالیان اخیر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای ایرانی‌ها بوده و در نوروز نیز به خاطر طبیعت زیبا و جذاب خود یک مقصد مناسب به نظر می‌رسد.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

طبیعت بکر و زیبای این کشور شامل سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه در کنار جاذبه‌های تاریخی شامل معابد کهن سبب شده تا تایلند یک گزینه جذاب برای سفر باشد.

تایلند البته دیدنی‌های زیادی شامل پاتایا، بانکوکو و پوکت دارد که همگی این کشور را به بهترین کشور برای مسافرت خارجی در تعطیلات عید نوروز بدل کرده‌اند.

مالزی

بهترین کشور ها برای مسافرت عید کدامند ؟‌ مالزی گزینه جذاب دیگری برای پاسخ این سوال است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 دقیقا روی خط استوا قرار دارد و به همین دلیل آب‌وهوای مناسبی در ایام نوروز دارد. مالزی که در همسایگی اندونزی و تایلند قرار گرفته از نظر مناظر طبیعی شباهت زیادی به تایلند دارد و در نتیجه در سفر به این کشور می‌توانید تجربه‌ای مشابه با تایلند داشته باشید.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

یکی از جذابترین دیدنی‌های این کشور که آن را به یکی از بهترین کشورها برای سفر در تعطیلات نوروزی بدل کرده است پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور است.

مالزی و پایتخت آن سرشار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است و اگر در کوالالامپور اقامت کردید توصیه می‌کنیم از جاذبه‌های آن شامل خیابان پتالینگ، غار باتو، برج منارا، باغ دریاچه کوالالامپور و موزه ملی دیدن کنید.

از جمله مکان‌های تفریحی این مورد از بهترین کشورها برای سفر در تعطیلات نوروزی نیز می‌توان به پارک ماجراجویی ای تی وی، مرکز تفریحی بریک اوت، جنگ لیزر، پارک پروانه‌ها و پارک پرندگان اشاره کرد.

مالزی البته مقصد مناسبی برای خرید نیست چراکه این کشور نسبتا کشوری گرانقیمت است. مراکز خرید مدرن مالزی مانند سوریا، گاردنز، استارهیل گالری، برجایا میدان تایم و پاویلیون از بهترین مراکز خرید کوالالامپور هستند اما همانطور که گفتیم اجناس آن‌ها قیمت بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هتل تایلند

بهترین هتل های تایلند در سال 2023

هند

در معرفی بهترین کشور ها برای مسافرت عید به کشور هند به عنوان یکی از شگفت‌آورترین و رنگارنگ‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانی‌ها می‌رسیم. هند با معابد پرشمار، سواحل زیبا و آثار باستانی متعدد خود یک گزینه دیدنی و جذاب برای هر گردشگر ایرانی است.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

هند هم مانند دیگر کشورهای این منطقه یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای نوروزی است چراکه آب‌وهوای مناسبی دارد. در سفر به این کشور توصیه می‌کنیم که از معابد پرشمار ادیان گوناگون در شهرهای معروفی چون دهلی نو، کلکته و بمبئی دیدن کنید.

آذربایجان

در معرفی بهترین کشور ها برای مسافرت عید به آذربایجان می‌رسیم. این کشور به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 محسوب می‌شود.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

باکو پایتخت آذبایجان به عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آذربایجان و پایتخت این کشور در نوروز آب‌وهوای بسیار خوبی دارد و طبیعت بکر آذربایجان نیز بر زیبای آن افزوده است.

دیدنی‌های آذربایجان، هزینه اقتصادی اقامت در آن و سهولت دسترسی برای ایرانیان آن را به یکی از بهترین کشور ها در نوروز 1403 بدل کرده است. یکی از موارد منفی در عموم شهرهای خاورمیانه، محیط شهری کثیف آن‌ها است اما باکو اینطور نیست و یکی از تمیزترین شهرهای خاورمیانه است. پس اگر نظافت شهری و تمیز بودن شهر یکی از فاکتورهای شما برای سفر است، می‌توانید روی باکو حساب باز کنید.

مسافت کم و کوتاه تهران تا باکو سبب شده تا همه ساله هزاران گردشگر از ایران راهی باکو شوند. در صورتی که شما هم به آذربایجان سفر کردید بازدید از جاذبه‌های این شهر مانند برج خیمه و پارک ملی گوبوستان را توصیه می‌کنیم.

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

از دیگر مزایای باکو می‌توان به امنیت بالای آن اشاره کرد که سبب شده برخلاف بسیاری از مقاصد گردشگری ایرانی‌ها، در آن خبری از دزدی و کیف‌قاپی و گوشی دزدی نباشد. البته که این به آن معنا نیست که در باکو نیاز به حفاظت از لوازم شخصی خود ندارید.

شاید به خوبی آذربایجان و باکو را نشناسید اما باید بدانید که این کشور از زمان شکوفایی نفتی به عنوان دبی قفقاز معروف شد و ساخت‌وسازهای بسیار مدرن و جذابی در آن انجام شد که سبب شد چهره باکو از یک شهر سنتی به یک شهر مدرن بدل شود.

گرچه در زمان اوج پیشرفت به خاطر ارزش واحد پولی آذربایجان سفر به این کشور چندان به صرفه نبود، اما حالا با سقوط ارزش واحد پول باکو شرایط عوض شده می‌توان سفر ارزانی به آذربایجان داشت.

مالدیو

بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403

مالدیو به عنوان یک جزیره مستقل در بخش شمالی اقیانوس هند یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 محسوب می‌شود. البته مالدیو در واقع از چند جزیره کوچک شنی و مرجانی تشکیل شده است. طبیعت زیبای این کشور و آب‌وهوای مناسب آن در ایام نوروز سبب شده تا مالدیو گزینه بسیار خوبی برای سفر در تعطیلات باشد.

سوالات متداول

ارزانترین کشورها برای سفر در نوروز 1403 کدامند؟

کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان گزینه‌های مناسبی برای سفر ارزانقیمت در نوروز هستند.

لاکچری‌ترین کشورها برای سفر در نوروز 1403 کدامند؟

مالزی، تایلند، امارات، انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا از جمله لوکس‌ترین مقاصد گردشگری در نوروز 1403 هستند. البته این مقاصد نسبتا گران محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کشور ها برای مسافرت در نوروز 1403 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر