coinex
راهنمای خرید تکراتو

صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های غیردولتی ؛ دستور رسمی به سازمان ثبت اسناد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که امروز برگزار شد، به‌منظور رفع ایرادات اعمال شده توسط شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، تصمیمات تازه ای اتخاذ کردند. بر این اساس، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌عنوان مسئول صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های غیردولتی ، با اولویت معاملات املاک موظف به اقدام می‌شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده صبح امروز  نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را برطرف کردند. بر همین اساس متن جدیدی به ماده ۱۱ طرح مذکور اضافه می‌شود که بر اساس آن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است مجوز فعالیت سکوها یا پلتفرم‌های غیردولتی را با رعایت قوانین مصوب گرفته و با توجه به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، صادر نماید. این سکوها باید دارای شناسنامه ملی اشخاص حقوقی باشند و موظفند علاوه بر اطلاعات الکترونیکی، هویت متعاملین و شهود را نیز تأیید کنند. همچنین، زیرساخت امن برای ارتباطات صوتی و تصویری متعاملین و شهود را فراهم نمایند و به درخواست‌های مراجع ذی‌صلاح قضایی و اداری به صورت آنلاین پاسخ دهند. اجرای این قانون باید با رعایت شرایط و ضوابط مربوط و قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی انجام شود.

بیشتر بخوانید: توضیح شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص اختلال شدید اینترنت ایران 20 فروردین 1403

همچنین، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است گزارش عملکرد خود را به منظور اجرای ماده مذکور و پاسخ به استعلام‌ها و مجوزهای صادر شده هر سه ماه یکبار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ارائه دهد.

همچنین، تصویب‌نامه‌ای از طرف کمیسیون عمران اعلام شد که بر اساس آن، عبارت «۳۰ درصد» به جای «۲۰ درصد» جایگزین می‌شود و عبارت «در صورت وجود مصلحت ملزمه با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی» به متن اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های غیردولتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر