coinex
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از سیستم ترمز اضطراری خودکار برای تمامی خودروهای ایالات متحده اجباری شد

شاید باورش سخت باشد که چنین قانونی در مدرن‌ترین کشور جهان در دستور کار قرار بگیرد. سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به منظور بهبود ایمنی در جاده‌ها، بر طبق مقررات جدید، سیستم ترمز اضطراری خودکار را برای تمامی خودروها الزامی کرده است. این تصمیم سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در ایالات متحده به منظور کاهش حوادث و محافظت از جان افراد اتخاذ شده است. مساله‌ی مهمی که در کشور خودمان خیالی خام است! سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) از ترکیب نرم‌افزار و حسگرها برای شناسایی خطرات احتمالی و جلوگیری از تصادفات استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید:


اجباری شدن استفاده از سیستم ترمز اضطراری خودکار برای خودروهای آمریکایی

این تصمیم اجباری برای نصب AEB در تمام خودروهای جدیدی که از سال 2029 به بعد به بازار می‌آیند، اقدامی مهم به‌نظر می‌رسد که قرار است ایمنی رانندگان و سایر کاربران جاده را تضمین کند. به گفته‌ی NHTSA، این تدابیر می‌تواند هر ساله به نجات 360 نفر و جلوگیری از 24000 مورد آسیب‌دیدگی جدی کمک کند. اگر با آمار تلفات جاده‌ای که فقط در نوروز 1403 داشتیم مقایسه کنید متوجه می‌شوید که این میزان از آسیب‌دیدگی و تلفات در ایالات متحده در دیگر کشورها چقدر اهمیت دارد

همچنین، این سیستم به عنوان یک ویژگی استاندارد در بسیاری از خودروهای جدید در حال حاضر ارائه می‌شود. در واقع، در سال گذشته، بیش از 95 درصد از خودروهای تولیدی در ایالات متحده به تعهد خود برای نصب AEB پایبند بوده‌اند.

مقررات جدید NHTSA به‌طور دقیق هم تعیین کرده که علاوه بر نصب اجباری، عملکرد AEB در شرایط مختلف نیز باید تعیین شود. این سیستم باید قادر باشد تا با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از برخورد با وسایل نقلیه دیگر جلوگیری کند و همچنین در شرایط روز و شب، عابران پیاده را تشخیص دهد.

اجباری شدن نصب AEB یک قدم مهم در جهت افزایش ایمنی جاده‌هاست و ما هم همچنان امیدواریم که چنین قوانینی در کشور عزیزمان اجرایی که نه فقط راجع به آن فکر شود.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر