coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بردگیم ها در بازار ؛ راهنمای خرید برترین بردگیم‌های ایرانی و خارجی

اگر در شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌هاتان به‌دنبال حظ بردن از بهترین بازی‌ها هستید با تکراتو در انتخاب بهترین بردگیم ها در بازار همراه شوید.

بازی‌های‌ رومیزی یا اگر به سیاق فرنگی‌اش بگوییم «بُردگیم‌»ها بخشی از هویت تاریخی – فرهنگی بشریت هستند. از دیرباز در دربارهای پرطمراق شرقی بگیرید تا به خانه‌های امروزی هر یک از ما، دست‌ پایین، تخته‌نرد و شطرنجی پیدا می‌شود که با آن ساعاتی را خوش بگذرانیم. اما چه انتخاب‌هایی داریم و چه عناوین رنگارنگی در جهان محبوب شده‌اند؟ با گلچینی از بهترین بردگیم ها در بازار به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم. ‌ــ‌ آماده‌اید؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


محبوب‌ترین و بهترین بردگیم ها در بازار

در راهنمای خرید بردگیم ها قرار است بهترین بازهای های رومیزی ایرانی و خارجی را بررسی کنیم. چه به دنبال هیجانِ فتح دنیا باشید و چه بخواهید در لذت تدارک یک استراتژی خان‌مان‌سوز بر حریفان‌تان غلیه کنید، ادامه مطلب را بخوانید و عناوین مختلف را بررسی کنید.

مونوپولی: یا پولدار شو یا ورشکست!

بهترین بردگیم ها در بازار
محبوب‌ترین و بهترین بردگیم ها در بازار

مونوپولی بازی‌ای نیست که توش پول درآوردن را یاد بگیری، اما خب می‌شود گفت یک‌‌جور تمرین جذاب برای یادگرفتن مناسبات سرمایه‌داری است!  دَرَش می‌توانی هرچه پول داری را سوا کنی و بگذاری یک جا تا کم‌کم پولت بیشتر شود و سود روی سود بی‌آید.

برای عدهٔ زیادی این بازی سرگرم‌کننده‌‌‌ست چون به‌ آدم یاد می‌دهد که چطور پول دربیاورد. حتی تاجرها و کارآفرین‌های واقعی هم گاهی بازی می‌کنند تا فوت و فن کاسبی را بهتر یاد بگیرند. باور کنید یا نه، مونوپولی را سه تا برادر به اسم پارکر دور و ور سال‌ ۱۹۳۴ میلادی اختراع کرده‌اند. البته ایده‌اش را از بازی دیگری به اسم «بازی زمین‌دار» گرفته‌اند که یک خانم به اسم الیزابت فیلیپس تو سال ۱۹۰۳ ساخته بود.

تو این بازی، زمین و املاک می‌خری و از بقیه بازیکن‌ها، در صورت افتادن توی آن ملک اجاره می‌گیری. هرکسی‌که پولش تمام شود، می‌بازد و می‌رود بیرون. اسم بازی هم به خاطر همین، «مونوپولی» یا «انحصار»‌ انتخاب شده. آماری داریم که می‌گوید تو یک هفته‌ای، بیشتر از ۳۵ هزار تا نسخه از این بازی فروخته شد و تا حالا هم حدود ۲۷۵ میلیون نسخه ازش تو کل دنیا فروخته شده.  پس معلوم است که جزو بهترین بردگیم ها در بازار است! ولی اگر از من بپرسید زیاد ازش خوشم نمی‌آید؛ چون صرفاً سرگرم‌کننده است و بعد از مدّتی کسل‌تان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

شطرنج: پادشاه بازی‌های رومیزی!

بهترین بردگیم ها در بازار
از بهترین بردگیم ها در بازار – شطرنج

شطرنج فقط یک بازی نیست، بلکه پادشاه بهترین بردگیم ها در بازار است! این بازی قدمتش به درازای تاریخ است. (واقعا خیلی قدیمی است!) و در سراسر جهان طرفداران زیادی هم دارد. چرا؟ خب، چالش سرگرم‌کننده کار این‌جاست که به سیاق خیلی از بازی‌ها، روی شانس و قضا و قدرِ تاس نیست، و ذهن شما را به کار می‌اندازد و می‌تواند حسابی رقابتی باشد – گزینه‌ای عالی برای شب‌نشینی‌ها دو نفره!

شطرنج در برخی کشورها یک سنت است. پس دور هم جمع شوید، صفحه‌ی قدیمی مادربزرگ را گردگیری کنید و ببینید چه کسی باهوش‌ترین (یا خوش‌شانس‌ترین) شطرنج‌باز است!

گزارش‌ها نشان از آن دارد که این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است و بازار آن بسیار بزرگ و میلیون‌ها نسخه از آن هر ساله به فروش می‌رسد.

منشأ تاریخی و دقیق آن کمی مبهم است، اما به خیلی قبل، حدود 1200 سال و حوالی سده چهارم میلادی برمی‌گردد! به گفته ویکی‌پدیا در کارنامه اردشیر بابکان نوشته شده‌ که این بازی یکی از دستاوردهای فرهنگیِ اردشیر بابکان (بنیان‌گذار امپراتوری ساسانیان) بوده‌؛ اما از طرفی دیگر ما حوالی‌سال ۶۰۰ میلادی، ۳ متن به زبان پارسی میانه (زبان پهلوی) داریم که در آن ادعا شده‌ که بازی «چَترَنگ» را هند به دربار ایران معرفی کرده و اصیلان ایرانی باید این بازی را یاد می‌گرفتند. واقعیت هر چه که باشد و چه ریشه‌‌اش ایرانی و چه هندی، یکی از جذاب‌ترین بازی‌ های فکری تاریخ بشریت است که نباید از دستش داد!

اسکربل: جادوگری با کلمات!

بهترین بازی های تخته‌ای
بهترین بازی های تخته‌ای

اسکربل یک‌‌جور بازی‌‌ای است که توش با کلمه‌ها معنا می‌سازی! چه‌چیزی سحر‌انگیزتر از معناسازی زبان است آن‌هم با جایگشت چهارتا دانه حرف؟ دستورالعمل کاری خیلی راحت است، برای همین هم است که مامان باباها بچه‌ها را می‌آو‌رند باهاش بازی کنند تا هم زبان‌شان قوی شود و هم تو مدرسه و درس خواندن کم نیاورند.  البته بعضی‌ها هم تنهایی بازی می‌کنند تا کلمه‌های بیشتری یاد بگیرند  و ذهن‌شان وزیده شود.

این بازی را یه آقایی به اسم آلفرد تو سال ۱۹۳۸ اختراع کرد و بعدش هم یک نفر دیگری به اسم جیمز برونوت چاپش کرد. اسکربل حسابی طرفدار پیدا کرد، چون دَرَش یاد می‌گیری چطوری با حروف یک عالم کلمه بسازی، چه افقی، چه عمودی و چه کج!  باور می‌کنی طبق آمار، تا حالا بیشتر از ۱۰۰ میلیون تا نسخه از این بازی تو کل دنیا فروخته شده باشد؟! پس اگر در پی یکی از ارزانترین بردگیم ها هستید و سرتان برای بازی با کلمات درد می‌کند، اسکربل راست کار شماست!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

ریسک: نبردهایی برای فتح دنیا!

بهترین برد گیم های خارجی
از بهترین برد گیم های خارجی – ریسک

اگر اهل بازی‌های جنگی باشید، ریسک یک بازی‌ هیجان‌انگیز است که اواخر دهه‌ی 1950 اختراع شد. تو این بازی، هدف نهایی رسیدن به قدیمی‌ترین آرزوی حریصانهٔ بشری، یعنی فتح جهان است!  برای خیلی از آدم‌هایی که تو بچگی‌شان بازی‌های فکری می‌کرده‌اند، ریسک اولین تجربه‌ی کنترل منطقه و قدرت‌نمایی بوده.  فرقش با بقیه بازی‌ها این است که تو ریسک همه‌چیز مشخص و روی نقشه بازی معلوم است؛ برد و باختت را همه می‌بیند!

این بازی راه را برای یک عالم بازی دیگر با موضوع فتح دنیا باز کرد، مثل «محور و متفقین» و «جنگ گرگ و میش». راستش را بخواهید، الان خیلی بازی‌های بهتری تو بازار هستند – حتی دوتا از بازی‌هایی که اسم بردم.  ولی نکته‌ی مهم این است که ریسک علاوه بر این‌که جای پایش را بین بهترین بردگیم ها در بازار جهانی تثبیت کرد، باعث هم شد بازی‌های ژانر جنگی هم به آدمای بیشتری شناسانده شود.

کلیدو یا سرنخ: پرتویی بود که به تاریکیِ دنیای بازی‌های رومیزی تابید!

بهترین بازی های فکری
از بهترین بازی های فکری – سرنخ

حتی انتلکت‌پسندترین بازی‌های فکری‌ای مثل شطرنج یا گو هم بدون بلوف زدن‌های استراتژیک و استنتاج جذاب از کار در نمی‌آیند. در این بازی‌ها مدام حرکات حریف را آنالیز می‌کنید و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهید. اما حدس بزنید بازی کلو Clue / چیست؟ کلیدو Cluedo (برای آن‌هایی که رنگ را با «u» می‌نویسند!) اولین بازی فکری‌ای بود که بلوف‌زنی و استنتاج را به طور مستقیم وارد بهترین بازی های رومیزی کرد.

بله، درست است! بازی‌هایی که از دل عمارتی که خانم اسکارلت با لوله آهنی در اتاق بیلیارد مرتکب قتل شد، بازی‌های رومیزی پیچیده‌تری که امروزه تحسین منتقدان را برمی‌انگیزند، متولد شدند. عناوینی مثل «Mysterium»، «کارآگاه مشاور شرلوک هولمز» و «عمارت‌های جنون» را خدمت‌تان عارضم! پس اگر به بازی معمایی علاقه دارید و به دنبال بهترین بازی های فکری می‌گردید کلو / سرنخ را در فهرست‌تان بگنجانید!

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های شوتر اندروید

شیر مرغ: نبردی شیرین بر سر کلمات

بهترین بردگیم های ایرانی
از بهترین بردگیم های ایرانی – شیر مرغ

شیر مرغ، یکی از بهترین بردگیم های ایرانی است که پر از هیجان و خنده است و در آن، چرب‌زبانی و قدرت بیان شما حرف اول را می‌زند! این بازی برای 3 تا 10 نفر طراحی شده و حالت ایده‌آل آن برای 5 نفر است. هر دست از بازی چیزی در حدود 20 دقیقه به طول می‌انجامد و به راحتی می‌توانید آن را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خود بازی کنید.

در ابتدای بازی، هر بازیکن تعدادی کارت مختلف دریافت می‌کند که روی هر کدام از آنها کلمه‌ای نوشته شده است. سپس، یکی از بازیکنان به طور تصادفی به عنوان خریدار انتخاب می‌شود. خریدار با رو کردن یکی از 30 کارت شخصیت مشخص می‌شود. در این مرحله، بازیکنان به نوبت و با ترکیب دو کارت از کارت‌های خود، با توجه به شخصیت خریدار (مانند سوپراستار، سلبریتی و …) محصولی را به او می‌فروشند.

هر فروشنده یک دقیقه فرصت دارد تا با استفاده از قدرت بیان و خلاقیت خود، محصول خود را به خریدار بقبولاند و او را متقاعد به خرید کند. فروشنده‌ای که در این کار موفق باشد، یک امتیاز به دست می‌آورد. هدف بازی، جمع‌آوری بیشترین امتیاز با فروش محصولات مختلف به خریداران است. بازیکنی که در پایان بازی بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده بازی خواهد شد. پس اگر دنبال یکی بازی جذاب و در عین حال یکی از ارزانترین بردگیم‌ ها هستید، شیرمرغ تا جان آدمیزاد را از دست ندهید!

جی‌پور: تجارت، چالش و کمی بی‌رحمی!

بهترین بردگیم ‌های کارتی‌
از بهترین بردگیم ‌های کارتی‌ – جی‌پور

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم بدون برو و برگرد جیپور JAIPUR  یکی از بهترین بردگیم ‌های کارتی است که تا به حال ساخته شده این بازی با رابطه کاربری ساده، فضایی پرشور و هیجان‌انگیز، و اعتیادآوری فوق‌العاده، باید توی کلکسیون هرکسی باشد.

بازیکن‌ها در نقش تاجرهای شهر جیپورِ هندوستان ظاهر می‌شوند و چالش‌شان این است که خودشان را به دربار مهاراجه دعوت کنند. تنها راه رسیدن به این هدف، تبدیل شدن به بهترین تاجر کل سرزمین است، پس دلسوزی را بگذارید کنار – که در اینجا بی‌رحمی حرف اول را می‌زند.

با این حال، هیچ راه مشخصی برای برنده شدن وجود ندارد. می‌خواهید آیتم‌های ارزان را سریع بخرید و معامله کنید؟ مشکلی نیست. ترجیح می‌دهید که کالای لوکس جمع کنیید تا آخر بازی سود بیشتری ببرید؟ آن هم عالی‌ست – جا برای امتحان کردن استراتژی‌های مختلف وجود دارد.

فقط حواستان به حریف‌‌هاتان باشد. معامله کردن به‌تان ژتون از یک مجموعه‌ی محدود می‌رساند، و این ژتون‌ها امتیاز دارد. اما حیف که هر چه پایین‌تر می‌روید، امتیازها هم کم می‌شوند. این یعنی اگر رقیب‌تان زودتر از شما دست به کار بشود، ممکن است تلاش‌هاتان بی‌فایده شود. خلاصه‌که جی‌پور یقه‌تان را می‌گیرد و تا ولش نکنید، کار تمام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های زامبی اندروید

وحشت آرکام: بازی کارتی

بهترین بردگیم های خارجی
از بهترین بردگیم ها در بازار

همگی گوش فرا دهید؛ خبر فوریِ پایان جهان! قرار است، دهشت‌های کیهانی تمام منطق بشری را به چالش کشیده، به دنیای ما وارد شده و با حضورشان دیوانگی را به ارمغان بیاورند. مهم‌تر این است که، شما تنها کسی هستید که بین آنها و بشریت ایستاده‌اید. (این هم یک روز عادی در محل کار است). پس اگر مایل‌اید کارتان این باشد و یکی از بهترین بردگیم های کارتی ترسناک را تجربه کنید؟ این وحشت آرکام همان چیزی است که می‌خواهید.

این بازی که ریشه در افسانه‌های کثولهو یا کاتولو اثر اچ‌پی لاوکرفت دارد، اقتباسی ساده‌ شده در بازی تخته‌ای کلاسیک Arkham Horror است که گیم‌پلی را برای تجربه‌ای سریع‌تر – اما همچنان جذاب – ساده می‌کند. بازیکنان را به چالش می‌کشد تا در یک شهر دورافتاده ایالات متحده به تحقیق و حل رمز و رازهای عجیب و غریب بپردازند، آن‌ها تنها به کارت‌هایی مجهز هستند که نشان دهنده استعدادها، ابزار و ضعف‌های شخصیت آنها است که در طول مبارزه باید بر آنها غلبه کنند.

به این دلیل که پیامدهای اعمال شما از یک بازی به بازی دیگر منتقل می شود – این یک تجربه «زنده» است که به مرور زمان ساخته می‌شود. نتیجه یک تجربه نقش آفرینی نفس‌گیر است و به دلیل عمقش، می‌توانید واقعاً خود را در محیط آرکهام غرق کرده و تجربه یکی از بهترین بردگیم های خارجی را داشته باشید.

کهربا: درخششی از اسپلندور در ایران

بهترین بردگیم های ایرانی
از بهترین بردگیم های ایرانی – کهربا

علاقه‌مندان به بازی اسپلندور، آماده سفری به دنیای کهربا باشید! این بازی نسخه ایرانی‌شده اسپلندور است که با حفظ قوانین و روند کلی آن، تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. کهربا برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و حالت ایده‌آل آن برای 3 نفر است. هر نوبت بازی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و به دلیل جمع و جور بودن لوازم، به راحتی می‌توانید آن را در هر مکانی، حتی در فضای باز، بازی کنید. محتویات جعبه بازی کهربا شامل موارد زیر است: 40 ژتون، 90 کارت بازی، 10 تایل مربعی اشراف‌زادگان. در هر نوبت بازی نیز، می‌توانید یکی از سه اقدام را انجام دهید: با استفاده از کارت‌هایتان، منابع ارزشمند مانند الماس، یاقوت و زمرد را جمع‌آوری کنید. از منابع جمع‌آوری‌شده، جواهرات قیمتی را بخرید و دیگر آن‌که با ارتقای کارت اشراف‌زادگان، امتیاز پرستیژ خود را افزایش دهید.

کهربا با ظاهری زیبا و گیم‌پلی جذاب، انتخابی ایده‌آل برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. اگر به دنبال بهترین بردگیم های ایرانی هستید که هم سرگرم‌کننده باشد و هم قوه تفکر و برنامه‌ریزی شما را به چالش بکشد، کهربا را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی PS4

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

نسخه ویژه طراحان بازی دنیای کوچک

گرانترین بردگیم‌ ها
صدر جدول گرانترین بردگیم‌ ها

ادای احترام به نمونه اولیه چوبی فیلیپ کی‌یرتس، نسخه ویژه طراحان بازی دنیای کوچک Small World Designer Edition، یک سرمایه‌گذاری گران‌قیمت اما ارزشمند است. 307 مهره‌ی چوبی لوکس این نسخه با دقت تمام ساخته شده‌اند و شامل تمامی نژادها، حتی نژادهای بسته‌های الحاقی، می‌شوند و این نسخه را به صدر جدول گرانترین بردگیم‌ ها می‌رساند.

نسخه ویژه طراحان بازی دنیای کوچک در یک جعبه‌ی فوق‌العاده زیبا با طراحی هنری خاص، قطعات سه‌بعدی، سکه‌های فلزی و موارد دیگر عرضه می‌شود! این نسخه، روشی باورنکردنی برای لذت بردن از این بازی رومیزی است که در آن، شما باید یک نژاد فانتزی را کنترل کنید و برای تصاحب سرزمین‌ها با سایر بازیکنان رقابت نمایید.

در حالی که از لحاظ فنی، امکان به دست آوردن یکی از این نسخه‌های ویژه وجود دارد، اما باید هزینه‌ی هنگفتی برای آن پرداخت کنید. در زمان عرضه‌ی بازی، قیمت آن ۴۰۰ دلار بود. اما حالا، مجبورید آن را از یک فروشنده‌ی دست دوم خریداری کنید. در حال حاضر، تنها یک نسخه از این بازی در وبسایت ای‌بی با قیمت ۳,۵۰۰ دلار به فروش گذاشته شده است.

رهبر گروهان پیشرفته (ASL): غوطه‌وری در جنگ تاکتیکی (۱۹۸۵)

گرانترین بردگیم‌ ها
از گرانترین بردگیم‌ ها

رهبر گروهان پیشرفته یا به انگلیسی Advanced Squad Leader (ASL) که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد، یک بازی تخته‌ای تاکتیکی است که نبردهای گروهبانی در طول جنگ جهانی دوم را شبیه‌سازی می‌کند. قطعاً اگر نگوییم بهترین بردگیم ها در بازار است دست‌کم می‌توانیم بگوییم این بازی به خاطر پیچیدگی، دقت تاریخی و جامعه بازیکنان بسیار پرشور خود شناخته شده است. در اینجا، به‌بررسی عواملی می‌پردازیم که ASL را منحصر به فرد می‌کند. جزئیات دقیق ASL به عمق ظرافت‌های جنگ می‌پردازد. شما گروه‌های جداگانه (حدود ۱۰ نفر) و اقدامات آن‌ها را کنترل می‌کنید، با قوانینی که همه‌چیز را از برد سلاح و اثرات زمین تا روحیه و رهبری را شامل می‌شود.

تمرکز تاریخی این بازی از یک سیستم ماژولار با «ماژول‌» های مختلف که نبردهای تاریخی را به تصویر می‌کشند استفاده می‌کند. هر ماژول شامل سناریوهای منحصر به فرد، نقشه‌ها و مهره‌های واحد است که نیروهای خاص درگیر را نشان می‌دهد. و با قابلیت بازپخش بالای خود علی‌رغم داشتنِ ماژول‌های متعدد، طیف گسترده‌ای از نبردهای تاریخی را برای مبارزه ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که بازی تا ابد قابل تکرار باشد. در واقع، سیستم اصلی یکسان باقی می‌ماند، اما چالش‌ها و تاکتیک‌های خاص بسته به سناریو و زمین تغییر می‌کند.

منحنی یادگیری ASL به خاطر پیچیدگی‌اش بدنام است. کتاب قوانین مفصل است و تسلط بر ظرافت‌های گیم‌پلی به فداکاری و تمرین نیاز دارد. با این حال، پاداش برای کسانی که زمان لازم را صرف می‌کنند، تجربه‌ای عمیقاً ارزشمند است و به واسط همه این پیچیدگی و کیفیات مهره‌ها و صفحات، یکی از گرانترین بردگیم ها در تاریخ این‌جور بازی‌هاست.

آن‌چه که گفتیم…

در این مقاله کوشیدیم با گلچین کردنِ بهترین بازی های رومیزی از بین کلی عنوان ریز و درشت جذاب‌ترین‌ها را گرد هم بیاوریم. چه طرفدار بردگیم‌های خارجی باشید و چه به دنبال راهنمای خرید بردگیم نیز، این مقاله طوری طراحی شد که به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. حال انتخاب با شماست کدام بازی‌ها در فهرست بهترین بردگیم ها در بازار قرار می‌گیرند؟ مونوپلی یا بازی دنیای کوچک؟

سوالات متداول

محبوب‌ترین بردگیم در جهان کدام است؟

مونوپلی محبوب‌ترین بازی در سطح جهانی است.

بهترین بازی تخته‌ای در بازار کدام است؟

اگر سلیقه‌تان کلاسیک باشد، شطرنج بهترین گزینه است؛ ولی اگر به دنبال بازی‌هایی مدرن‌تر باشید، رهبر گروهان پیشرفته یا Advanced Squad Leader انتخاب ما در این فهرست خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فهرست ما برای بهترین بردگیم ها در بازار چیست؟ آیا بازی رومیزی خاصی را سراغ دارید که جایش در این میان خالی است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای تکراتو بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر