coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون؛ برترین عناوین آنلاین و آفلاین موبایلی

یکی از محبوب‌ترین سبک‌هایی که همیشه گیمر‌های زیادی را به خود جذب می‌کند، سبک شوتر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون را معرفی کنیم تا از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

موفقیت پلتفرم موبایل در صنعت گیم به حدی چشمگیر بود که باعث شد استودیو‌های بازی‌سازی قدرتمند مانند یوبیسافت، EA، اکتیویژن و … به آن ورود کنند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر می‌توان گفت بازی‌‌های موبایلی از درآمد‌زاترین بازی‌های این استودیو‌ها هستند. به‌طور مثال، کال اف دیوتی موبایل که یکی از بهترین بازی های شوتر موبایل است، هر سال درآمد‌های چشمگیری را برای اکتیویژن به ارمغان می‌آورد.

اما پتانسیل بالایی که پلتفرم موبایل برای درآمدزایی‌دارد، باعث شده تا هر استودیو و بازی‌ساز بی‌تجربه‌ای وارد این حوزه شود‌ و در نتیجه آن شاهد ساخته شدن تعداد زیادی عنوان بی‌کیفیت به ویژه در سبک شوتر اول شخص باشیم. به همین علت، پیدا کردن بازی‌های با کیفیت به کار سخت‌تری تبدیل شده است. اما نگران نباشید!‌ در این مقاله لیستی از بهترین بازی های شوتر موبایل را به شما معرفی می‌کنیم تا از تجربه آن‌ها لذت ببرید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لیست بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون

اگر از گیمرهای قدیمی هستید، قطعا اولین تجربه خود را در سبک شوتر، با کنسول‌های بازی یا روی PC تجربه کرده‌اید. پیش از این، گیمرها برای اجرای بازی‌های شوتر به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز داشتند و سخت‌افزار ضعیف موبایل‌های قدیمی باعث می‌شد که بهترین بازی های اکشن موبایلی نیز چنگی به‌دل‌نزنند یا این‌که هیچ‌کدام از عناوین مشهور در سبک شوتر برای موبایل‌ عرضه نشوند.

بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون
بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون

این روزها با پیشرفت چشمگیر گوشی‌های هوشمند و حضور تراشه‌های قدرتمند در سخت‌افزار این محصولات، شاهد عرضه بازی‌های باکیفیتی در سبک شوتر برای موبایل هستیم. علاوه‌براین، برخی از عناوین محبوب که در کنسول‌های بازی با استقبال گیمرها مواجه می‌شوند نیز بعد از مدت کوتاهی برای اسمارت‌فون‌های اندروریدی و iOS منتشر می‌شوند. طی سال‌های اخیر پیشرفت بازی‌های موبایلی به‌حدی زیاد بود که تقریبا نیمی از بازار گیمینگ، به بازی‌های موبایلی اختصاص یافت.

بازی‌های شوتر، به لطف ساختار خاصی که دارند، سطح بی نظیری از اکشن، هیجان و سرعت را ارائه می‌دهند. بازی های سبک شوتر به دو دسته شوتر سوم شخص و بازی های FPS و یا شوتر اول شخص تقسیم می‌شوند.

توسعه این سبک از بازی‌ها برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند برای سازندگان چالش‌برانگیز و دشوار است. همچنین حرفه‌ای شدن در بازی های FPS مانند پابجی و شوتر سوم شخص مانند فورتنایت با گوشی‌های موبایل، کمی سخت‌تر از سایر سبک‌هاست. اما با کمی تمرین می‌توانید مهارت بالایی کسب کنید و از کشتن دشمنانتان لذت ببرید!

ما در این مقاله، لیستی از بهترین بازی های FPS ،‌ شوتر سوم شخص و بهترین بازی های شوتر اندروید آنلاین و آفلاین و همچنین بهترین بازی های جنگی موبایلی را به شما معرفی می‌کنیم، تا انتها همراه ما باشید.

Dead Effect 2

بهترین بازی های شوتر موبایلی

Dead Effect 2 اولین عنوان در فهرست بهترین بازی های شوتر موبایلی است. در دنیای Dead Effect 2، تعدادی دانشمند در یک پایگاه تحقیقاتی فضایی با انجام آزمایش‌هایی، به‌طور تصادفی زامبی‌ها را ایجاد می‌کنند.

داستان Dead Effect 2 بعد از حوادث نسخه اول رخ می‌دهد، اما با این تفاوت که سربازهایی از زمین به سوی این ایستگاه فضایی درحال حرکت هستد که می‌خواهند تمام شواهد موجود درباره آزمایش‌های صورت گرفته را ازبین ببرند؛ بنابراین، شما باید در مسیر خود علاوه‌بر مردگان، با سربازها نیز مبارزه کنید و همین تنوع دشمنان می‌تواند بازی را از یک‌نواختی نجات دهد.

ازنظر جلوه‌های بصری می‌توانیم این بازی شوتر آفلاین اندروید را درکنار بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید و آیفون قرار دهیم. یکی دیگر از مواردی که Dead Effect 2 را از یک‌نواختی نجات می‌دهد، پازل‌های بازی هستند. البته این پازل‌ها چندان پیچیده نیستند که ذهن گیمر را درگیر خود کنند. در مجموع، اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های جنگی موبایل هستید که با گیم‌پلی روان و گرافیک فوق‌العاده شما را برای مدتی سرگرم کند، توصیه می‌شود Dead Effect 2 را نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های فکری آیفون

Call of Duty Mobile

بهترین بازی شوتر اندروید
بهترین بازی شوتر اندروید

هرکدام از عناوین موجود در فهرست بازی های شوتر موبایلی نقاط ضعف و قوت مخصوص به‌خود را دارند، اما جذاب‌ترین و کامل‌ترین عنوان درمیان بهترین بازی های شوتر اندروید، Call of Duty Mobile است که از بهترین بازی های بتل رویال اندروید نیز به شمار می‌رود. به‌طور کلی، بازی دارای سه بخش اصلی زامبی، بتل‌رویال و مولتی‌پلیر است که هر کدام از آن‌ها شامل حالت‌های مختلف و ایونت‌ها گوناگون می‌شوند.

می‌توان گفت که Call of Duty Mobile از جنبه‌های مختلف مانند جلوه‌های بصری، گیم‌پلی، تنوع حالت‌های بازی، ارائه ایونت‌ها، تنوع سلاح‌ها و ابزار و… بهترین عملکرد ممکن را دارد و به همین جهت، کالاف دیوتی نه‌تنها درکنار بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید قرار می‌گیرد، بلکه به باور بسیاری از گیمرها بهترین بازی برای پلتفرم موبایل است.

زمانی که برای اولین‌بار وارد منوی کالاف دیوتی موبایل می‌شوید، بازی به صورت پیش‌فرض تنظیمات گرافیکی را در پایین‌ترین حالت ممکن قرار می‌دهد، البته در صورتی که از بهترین اسمارت‌فون‌های گیمینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید با خیال راحت تنظیمات گرافیکی را ارتقا دهید.

یکی دیگر از نقاط قوت این بازی شوتر اندروید، سیستم مناسب و دقیق برای هدف‌گیری و کنترل حرکت‌های کاراکتر است. شما می‌توانید محل و شیوه قرارگیری کلیدها را شخصی‌سازی کنید و به این‌ترتیب، برای بهبود عمل‌کرد خود در بازی، نیازی به استفاده از کنترلر ندارید. به صورت خلاصه، Call of Duty Mobile یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید انلاین محسوب می‌شود که طی 4 سال اخیر، بسیاری از موبایل گیمرها را مجذوب گیم‌پلی روان و جلوه‌های بصری خیره‌کننده خود کرده است.

PUBG Mobile

دانلود بازی شوتری برای اندروید

در بازی پابجی موبایل، بازیکنان با یک هواپیما وارد نقشه بازی می‌شوند و بلافاصه بعد از پیدا کردن اسلحه و مهمات، تیم‌های حریف را نابود می‌کنند. حداکثر 99 نفر در هر بازی حضور دارند و برای پیروز شدن باید نبردهای متعددی را پشت‌سر بگذارند.

PUBG Mobile که از بهترین بازی های شوتر اندروید و آیفون است، از نظر گیم‌پلی و گرافیک، بسیار بهتر از سایر بازی‌های موبایلی است. اما در مقایسه با رقیب اصلی خود یعنی Call of Duty Mobile حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ با این‌حال، PUBG Mobile طرفداران خود را حفظ کرده است و تاکنون حدود نیم میلیارد بار دانلود شده است. با این‌که Call of Duty Mobile بهترین بازی در سبک بتل‌رویال است، اما منصافنه نیست که PUBG Mobile را درکنار بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید قرار ندهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

Air Attack 2

بهترین بازی های شوتر اندروید
دانلود بازی شوتری برای اندروید و آیفون

Air Attack 2 یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید در سبک Aerial Shooter است که ارزش تجربه بالایی دارد. این بازی، یادآور عناوین کلاسیک است که در آن‌ها لول آپ می‌کنید، قدرتتان افزایش پیدا می‌کند و به جنگ دشمنان و باس‌ها می‌روید و آن‌ها را شکست می‌دهید. همچنین، گرافیک چشم‌نواز، مکانیزم‌ و کنترل‌های ساده از نقاط قوت Air Attack 2 هستند.

به علاوه اگر به دنبال چالش بیشتری باشید، یک حالت بقا یا Survival در این بازی وجود دارد که می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید. Air Attack 2 جوایز روزانه، هواپیماهای مختلف، ارتقاء و سازگاری با Android TV و پشتیبانی از کنترلرهای مختلف را ارائه می‌دهد تا برای بازیکنان تکراری نشود. بیشتر افراد، Air Attack 2 را به عنوان یکی از بهترین بازی های اندروید آنلاین می‌شناسند، اما نکته جالب اینجاست که این بازی به‌عنوان یکی از بازی های شوتر آفلاین اندروید نیز شناخته می‌شود.

Combat Master Mobile FPS

بهترین بازی های شوتر اندرویدی

در ادامه لیست بهترین بازی های شوتر موبایلی با یکی از بهترین بازی های شوتر آنلاین اندروید و آیفون روبه‌رو می‌شویم. بازیکنان می‌توانند با پرش یا اسلاید از موقعیت‌های خطرناک فرار کنند، همچنین این بازی دارای نقشه‌های مختلفی است که می‌توانید آن‌ها را در حالت افقی یا عمودی تجربه کنید.

باید گفت که نقطه قوت Combat Master رابط‌کاربری عالی یا گیم‌پلی بازی نیست، در واقع از زمانی که گیمر با نحوه حرکت و کنترل بازی آشنا می‌شود، به صورت بی‌رحمانه‌ای توسط پلیرهای حرفه‌ای شکار می‌شود و در صورت پیشرفت نکردن و کسب مهارت، روند شکست‌های پیاپی برای گیمر ادامه پیدا می‌کند. این چالشی که بازی برای پلیرهای تازه‌کار به‌وجود می‌آورد، باعث می‌شود که Combat Master Mobile FPS به یکی از بهترین بازی های اکشن موبایلی تبدیل شود.

باتوجه به این‌که Combat Master گیم‌پلی سریعی دارد و عملکرد بازیکن بیشتر به سرعت حرکت و تسلط روی سیستم حرکت بازی بستگی دارد، می‌توان گفت که تنها نقطه ضعف این بازی شوتر اندروید انلاین پشتیبانی نکردن از کنترلر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های آنلاین آیفون

Bullet Hell Monday

بهترین بازی های شوتر اندروید
بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید

Bullet Hell Monday یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید است که می‌تواند هر بازیکن عاشق تیراندازی و هیجان را به وجد آورد. Bullet Hell Monday مجموعه‌ای از 3 بازی است که هر کدام از آن‌ها به شدت منحصر به فرد و جذاب هستند.

این مجموعه بازی با جلوه‌های بصری جذاب، حالت داستانی، مکانیزم‌ها و کنترل‌های ساده که افراد مبتدی به راحتی می‌توانند آن‌ها را یاد بگیرند و بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر، به راحتی می‌تواند هر گیمری را راضی کند.

این مجموعه که از بهترین بازی های شوتر آفلاین اندروید و ایفون محسوب می‌شود، از سه بازی تشکیل شده است: Bullet Hell Monday، Bullet Hell Monday Black و Bullet Hell Monday Finale. می‌توانید با هر یک از این سه بازی شروع کنید، زیرا همه آنها یک گیم پلی مشابه دارند.

Shadowgun Legends: Online FPS

دانلود بازی شوتری برای آیفون

اگر به‌دنبال یک عنوان آنلاین جذاب در فهرست بهترین بازی های شوتر موبایلی هستید، می‌توانید Shadowgun Legends را دانلود کنید. می‌توان گفت که Shadowgun Legends یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید است که در آن شاهد تهاجم بیگانگان و انتقام انسان‌ها هستیم.

داستان بازی Shadowgun در جهانی روایت می‌شود که در آن، بیگانگان به زمین حمله کرده‌اند و بشریت به‌دنبال قهرمانانی است که بیگانگان را نابود کنند. در این بازی، شما به‌عنوان فردی ایفای نقش می‌کنید که می‌خواهد جایگاه خود را درمیان این قهرمانان پیدا کند.

یکی از نکاتی که باعث جذاب شدن این عنوان می‌شود، قابلیت ارتقا سلاح‌ها و امکان دسترسی به سلاح‌های مرگبارتر است. بعد از طی کردن مراحل می‌توانید کاراکتر خود را ارتقا دهید و همین پیشرفت در بازی باعث می‌شود که بازیکنان بیش از پیش از تجربه این عنوان لذت ببرند. به صورت خلاصه، جلوه‌های بصری چشم‌نواز، گیم‌پلی جذاب و قابلیت ارتقا سلاح‌ها باعث می‌شود که Shadowgun به یکی از بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

Infinity Ops: Cyberpunk FPS

بهترین بازی ها اکشن موبایل
بهترین بازی های تفنگی برای موبایل

تقریبا تمام عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های شوتر موبایلی گیم‌پلی روانی دارند، اما زمانی که می‌خواهیم روان‌ترین گیم‌پلی را درمیان بهترین بازی های جنگی موبایلی پیدا کنیم، باید به‌سراغ Infinity Ops: Cyberpunk FPS برویم. در این عنوان می‌توانید از ماشین‌های جنگی غول‌پیکر برای نابود کردن دشمنان خود بهره‌ ببرید. خوشبختانه حتی زمانی که از این ماشین‌های جنگی استفاده می‌کنید، گیم‌پلی روان بازی دچار مشکل نمی‌شود.

اگر با بازی تایتان فال 2 آشنا باشید، قطعا متوجه شباهت آن با Infinity Ops: Cyberpunk FPS می‌شوید. به عبارتی می‌توان گفت که Infinity Ops: Cyberpunk FPS، درمیان بازی‌های موبایلی نزدیک‌ترین تجربه را به تایتان فال 2 دارد. همان‌طور که می‌دانید، عناوینی همچون تایتان فال 2 که گیم‌پلی سریعی دارند، بسیار جذاب و اعتیادآور هستد؛ بنابراین، با اطمینان میگوییم که Infinity Ops یکی از بهترین بازی های اکشن موبایلی است که با گیم‌پلی روان و سریع می‌تواند شما را برای مدت طولانی سرگرم کند.

Into the Dead 2

بهترین بازی های تفنگی برای موبایل

منصفانه نیست که درباره بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید صحبت کنیم و هیچ اشاره‌ای به عنوان جذاب Into The Dead 2 نداشته باشیم. Into the Dead 2 با سایر عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های شوتر موبایلی تفاوت دارد. در اکثر بازی‌های موجود در این فهرست، به بازیکنان آزادی‌عمل زیادی داده می‌شود و گیمرها هرطور که می‌خواهند می‌توانند در نقشه‌های بازی حرکت کنند؛ اما در Into the Dead 2 خبری از هدف‌گیری یا کنترل دقیق حرکت نیست.

کاراکتر شما در این بازی به صورت خودکار درحال دویدن است و شما فقط می‌توانید به زامبی‌هایی که در مقابل شما قرار گرفته‌اند شلیک کنید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و بازیکنان اجازه دارند جهت حرکت کاراکتر را کمی به سمت راست یا چپ تغییر دهند، اما همین گیم‌پلی ساده برای طرفداران سبک شوتر سرگرم‌کننده خواهد بود.

Into the Dead 2 برای جلوگیری از تکراری شدن روند بازی، حالت‌های مختلفی مانند حالت داستانی و Survival را به‌همراه سلاح‌های مختلف در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. گفتنی‌است که مود کمپین این بازی را می‌توان به‌عنوان آفلاین بازی کرد.

Into the Dead 2 یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید آفلاین در سبک Shooter Hybrid است و مکانیزم‌های سبک Infinite Runner را با سبک بقا و زامبی ترکیب می‌کند تا تجربه جالبی را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کودکانه اندروید

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

Catalyst Black

بازی شوتر اندروید انلاین
بازی شوتر اندروید انلاین

عنوان دیگری که در لیست بهترین بازی های شوتر اندروید قرار می‌گیرد، Catalyst Black است که با ترکیب هرچه زیباتر المان‌های سبک MOBA و شوتر، تجربه‌ای جذاب را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

مانند بقیه آثار سبک MOBA، بازیکنان یک قهرمان (Hero) انتخاب می‌کنند، حالت بازی را انتخاب می‌کنند و به جنگ تیم دشمن می‌روند. همانطور که گفته شد، بازی دارای المان‌های MOBA است و شما باید سعی کنید تا در Lane ها پیشروی و در نهایت پایگاه‌های دشمن را نابود کنید. به مرور زمان، لول آپ می‌کنید و در نتیجه آن می‌توانید از اسلحه‌ها و آیتم‌های قدرتمند‌تری استفاده کنید.

این بازی به شما امکان می‌دهد هم با دوستان و  هم با بازیکنان دیگری از سراسر جهان بازی کنید. اگرچه Catalyst Black به اندازه بازی‌هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی دارای المان‌های شوتر و اکشن نیست، اما المان‌های استراتژیک آن، جذابیت زیادی را به ارمغان آورده‌اند. در ضمن این بازی توسط سازندگان بازی بسیار موفق Vainglory ساخته شده است و مطمئنا در آینده به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

Guns of Boom

بهترین بازی های جنگی موبایل

Guns of Boom از نظر فضاسازی با دیگر عناوین موجود در فهرست بهترین بازی های شوتر اندروید تفاوت دارد. این بازی فضایی کارتونی دارد، البته Game Insight فضای بازی را عمدا به صورت کارتونی طراحی کرده است.

درحالی که اکثر بازی‌سازان تلاش می‌کنند عناوین خود را با گرافیک واقع‌گرایانه عرضه کنند، Game Insight بازی Guns of Boom را به‌شکل کارتونی طراحی کرده و ترجیح داده که به‌جای خلق یک محیط واقع‌گرایانه، یک محیط کارتونی جذاب را ارائه دهد.

اگر طرفدار بازی فورتنایت هستید، قطعا آرت‌استایل Guns of Boom برای شما آشنا خواهد بود. البته، Guns of Boom تفاوت‌ زیادی با فورتنایت دارد و تنها نقطه اشتراک آن‌ها آرت‌استایل بازی است. فورتنایت، تعداد زیادی پلیر (حدود 100 نفر) را در یک مپ بزرگ قرار می‌دهد، اما Guns of Boom، بازیکنان را در تیم‌های چهار نفره در مقابل‌ هم قرار می‌دهد و به‌عبارتی، جنگ‌های آن در ابعاد کوچک رخ می‌دهند. در مجموع، اگر به‌دنبال گرافیک واقع‌گرایانه نیستید و صرفا برای گذراندن وقت می‌خواهید یکی از بهترین بازی های اکشن موبایلی را تجربه کنید، Guns of Boom انتخاب مناسبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2024

بهترین بازی های ترسناک 2024

Modern Combat 5: Mobile FPS

دانلود بازی شوتر برای اندروید
بهترین بازی های اکشن موبایل

یکی از بهترین بازی های تفنگی برای موبایل که می‌تواند شما را برای مدت‌ها، سرگرم دنیای جذاب خود کند Modern Combat 5: Mobile FPS است. این عنوان در سال 2014 منتشر شد و با این‌که یک بازی قدیمی است، همچنان برای بسیاری از گمیرها به‌عنوان یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید شناخته می‌شود.

این عنوان که از بهترین بازی های شوتر اندروید انلاین شناخته می‌شود، درکنار بخش مولتی‌پلیر، یک بخش داستانی را ارائه می‌دهد، اما نباید از بخش داستانی بازی‌های موبایلی انتظار زیادی داشته باشیم و می‌توانیم بگوییم که تجربه بخش کمپینگ Modern Combat 5: Mobile FPS چندان هیجان‌انگیر نخواهد بود؛ با این‌حال، بخش آنلاین بازی به‌حدی جذاب است که قسمت کمپینگ بازی را فراموش می‌کنید.

نکته دیگری که بخش آنلاین بازی را بیش از پیش جذاب می‌کند، ایونت‌های مختلف است که جوایزی را برای نفرات برتر به‌همراه دارند و رقابت‌های تنگاتنگی را میان پلیرهای برتر بازی به‌وجود می‌آورند.

Modern Combat 5 که از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید است، در ابتدای انتشار به‌صورت پولی عرضه می‌شد؛ اما در حال حاضر بازیکنان به‌صورت رایگان قادر به تجربه آن هستند و فقط خریدهای درون برنامه‌ای نیاز به پرداخت پول دارند. از نقاط قوت Modern Combat 5 می‌توان به تعداد زیاد بازیکنان فعال، گرافیک خوب و محتوای زیادی که بصورت مرتب برای آن منتشر می‌شود اشاره کرد. یک حالت تک نفره و یک حالت چند نفره رقابتی در این بازی وجود دارند.

شما می‌توانید شخصیت خود را از بین شش کلاس مختلف انتخاب کنید که هر کدام توانایی‌های خاص خود را دارند. اگرچه  در حال حاضر بازی‌های PUBG Mobile و Fortnite در بین بازیکنان محبوب‌تر هستند، اما Modern Combat 5 سابقه بیشتری دارد و در مقطعی از زمان، به عنوان بهترین بازی سبک شوتر برای اندروید شناخته می‌شد. Modern Combat Versus جدیدترین بازی این سری است، اما هنوز هم نیاز به بهبودهایی دارد تا بتواند به بهترین بازی از سری Modern Combat تبدیل شود.

برای گیمرهایی که روحیه رقابتی دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را به چالش بکشند، Modern Combat 5: Mobile FPS یکی از بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید خواهد بود، اما در صورتی که به‌دنبال یک محیط دوستانه برای تجربه بازی‌های شوتر هستید، بهتر است عناوینی مانند Guns of Boom را تجربه کنید.

Garena Free Fire Max

بازی های FPS
Garena Free Fire Max جدیدترین بازی از سری بازی های Free Fire  در سبک شوتر و بتل رویال است که مانند نسخه‌های قبلی، جزو بهترین بازی های شوتر اندروید قرار دارد. این بازی آنلاین شامل 50 بازیکن است که در جزیره ای متروک فرود می‌آیند و تا زمانی که تنها یک بازیکن باقی می‌ماند، با یکدیگر مبارزه می‌کنند. میدان نبرد به تدریج کوچک می‌شود و بازیکنان باید خودشان را به منطقه امن برسانند. این بازی دارای گرافیک خوب، امکان بازی با تیم‌های چهارنفره و امکان همگام‌سازی با حساب Firelink را به شما می‌دهد.

اگرچه Free Fire Max رایگان است، اما این بازی دارای خرید‌های درون برنامه‌ای است که می‌توانید از آن‌ها برای خرید آیتم‌های مختلف استفاده کنید. Garena Free Fire Max که از بهترین بازی های شوتر اندروید انلاین است، پس از انتشار به سرعت محبوبیت پیدا کرد و در حال حاضر یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین شوترهای موجود است. در حالی که بازی‌های قبلی سری Free Fire هنوز هم لذت‌بخش هستند، اما Garena Freefire Max  به عنوان بهترین بازی این مجموعه شناخته می‌شود. بطور کلی، اگر Free Fire Max بهترین بازی شوتر اندروید نباشد، قطعا جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس 2024

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

Standoff 2

بهترین بازی های تفنگی برای آیفون
بهترین بازی های جنگی موبایل

Standoff 2 که از بهترین بازی های شوتر آفلاین اندروید است، تجربه‌ای میان جنگ‌های واقع‌گرایانه و یک بازی که صرفا جنبه فان دارد را برای شما با ارمغان می‌آورد. در این بازی شاهد سلاح‌های واقع‌گرایانه در کنار آواتارهای بامزه هستیم و همین تضاد در محیط بازی باعث می‌شود که Standoff 2 به یکی از خاص‌ترین و بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید تبدیل شود.

در این عنوان شاهد حالت‌های مختلفی برای بازی هستیم که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به Arcade، Arms Race و Defuse اشاره کنیم. در حالت Arms Race باید بازیکنان را با تمام سلاح‌های موجود ازبین ببرید، درحالی که در حالت Defuse، یک تیم وظیفه بمب‌گذاری را برعهده دارد و تیم دیگر باید بمب را خنثی کند یا با کشتن تمام اعضای تیم حریف از بمب‌گذاری جلوگیری کند. در حالت Arcade نیز بازیکنان در زمان مشخص باید تعداد کیل بیشتری نسبت به تیم حریف کسب کنند.

قبل از شروع هر بازی، پلیرها در داخل لابی قرار می‌گیرند و اگر در دنیای Standoff 2 تازه‌کار هستید، می‌توانید در داخل لابی با شیوه کنترل و کلیدها آشنا شوید یا پیش از شروع نبرد برای هدف‌گیری بهتر تمرین کنید.

Critical Ops: Multiplayer FPS

بهترین بازی های تفنگی برای اندروید

پیش از دانلود بازی شوتری برای آیفون یا گوشی اندرویدی خود، بدنیست نگاهی به Critical Ops: Multiplayer FPS داشته باشید. Critical Ops: Multiplayer FPS مانند سایر عناوین موجود در لیست بهترین بازی های شوتر اندروید پرزرق‌وبرق نیست. Critical Ops: Multiplayer FPS برای جذب گیمرها، فقط به گیم‌پلی خود تکیه می‌کند و این عنوان شوتر اول شخص، تجربه‌‌ای مانند عنوان Counter Strike را برای پلیر به‌همراه دارد.

Critical Ops: Multiplayer FPS بازیکنان را در گروه 5 نفره درمقابل‌هم قرار می‌دهد و پیروز شدن در نبردها، بدون استراتژی و برنامه‌ریزی غیرممکن است؛ به همین جهت، توصیه می‌شود که این بازی را با دوستان خود تجربه کنید، چراکه هماهنگ شدن با بازیکنان رندوم، کمی دشوار خواهد بود. درنظر داشته باشید که بازیکنان تازه‌وارد برای آشنا شدن با گیم‌پلی و سیستم بازی، ابتدا باید در بخش Tutorial بازی کنند.

اگر می‌خواهید بهترین بازی های تفنگی برای اندروید یا آیفون را تجربه کنید که علاوه‌بر مهارت در هدف‌گیری و حرکت سریع، به استراتژی و فکر کردن نیاز داشته باشد، توصیه می‌شود که Critical Ops: Multiplayer FPS را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی PS4

PUBG: New State

بهترین بازی سبک شوتر برای اندروید
بازی شوتر اندروید انلاین

نوبتی هم باشد، نوبت بازی بسیار محبوب PUBG: New State است که بسیاری از بازیکنان آن را بهترین بازی شوتر اندروید می‌دانند. PUBG: New State جدیدترین بازی از فرنچایز بسیار محبوب PUBG است. New State به عنوان ادامه مستقیمی بر PUBG Mobile معرفی شد و با کیفیت عالی که داشت، توانست به خوبی انتظارات را برآورده کند. در حالی که بسیاری از مکانیزم‌های بازی نسبت به نسخه اول بدون تغییر باقی مانده‌اند، اما نقشه‌ها کوچکتر شده‌اند و اکنون به جای 100 بازیکن، 64 بازیکن را در خود جای می‌دهند. علاوه بر این، مکانیک‌های حرکتی جدیدی مانند جاخالی دادن به PUBG: New State اضافه شده‌اند که استفاده از آن‌ها جذابیت خاصی دارد. همچنین یکی تغییراتی که نسبت به نسخه اول به چشم می‌خورد، بهبود گرافیکی New State نسبت به PUBG: Mobile است که تجربه کلی بازیکنان را بهبود می‌بخشد. به‌طورکلی، حس و حال PUBG: New State حدود 80 درصد شبیه به تجربه بازی PUBG Mobile اصلی است.

از آنجایی که PUBG: New State یک بازی جدید است، گوشی‌هایی با سخت‌افزار‌های ضعیف در اجرای آن مشکل دارند. به علاوه  سیستم بتل‌پس در این نسخه از پابجی، آنقدر‌ها جالب طراحی نشده است . اما باز هم بطور کلی،‌ با وجود ایراداتی که در PUBG: New State وجود دارند، اما این عنوان قطعا جزو نامزد‌های بهترین بازی شوتر اندروید است. البته در صورتی که از نسخه New State خوشتان نیامد، هنوز هم می‌توانید به تجربه نسخه قبلی پابجی، یعنی PUBG: Mobile بپردازید و لذت ببرید.

Hitman: Sniper

بهترین بازی های تفنگی برای موبایل

همان‌طور که می‌دانید در سینما و دنیای گیمینگ، فرانچایز هیتمن طرفداران زیادی دارد و محبوبیت و قدمت 20 ساله این فرانچایز روی شهرت و افزایش آمار دانلود Hitman: Sniper بی‌تاثیر نیست. البته تجربه Hitman: Sniper با چیزی که در فیلم‌ها دیده‌اید یا در بازی‌ها تجربه کرده‌اید کاملا متفاوت خواهد بود.

بازی‌های هیتمن به آزادی‌عمل در نحوه ازبین بردن هدف و پنهان شدن در محیط بازی شهرت دارند، اما Hitman: Sniper به‌جای ارائه چنین تجربه‌ای، سعی می‌کند که یک بازی تک‌تیراندازی را به بهترین شکل ممکن در اختیار گیمر قرار دهد و با این‌که تیراندازی در این عنوان لذت‌بخش است، اما خبری از آزادی‌عمل و خلاقیت در ازبین بردن اهداف نیست.

تفاوت اصلی Hitman: Sniper با سایر عناوین فهرست بهترین بازی های شوتر برای موبایل به صبور بودن و فکر کردن قبل از تیراندازی مربوط می‌شود. درحالی که برخی از بازی‌ها مانند Modern Combat 5 ،Call of Duty یا PUBG ققط به هدف‌گیری دقیق و تیراندازی‌های دیوانه‌وار نیاز دارند، در Hitman: Sniper پیش از هر شلیک باید به عواقب آن فکر کنید و تیراندازی بدون برنامه می‌تواند به ازدست دادن هدف و شکست خوردن در مراحل منجر شود.

درمجموع بهتر است که پیش از دانلود بازی شوتری برای آیفون یا گوشی اندرویدی خود، مشخص کنید که به بازی‌های تک‌تیراندازی علاقه دارید یا جنگ‌های همه‌جانبه؛ اگر می‌خواهید یک بازی تک‌تیراندازی را تجربه کنید، Hitman: Sniper یکی از بهترین بازی های تفنگی برای آیفون و دستگاه‌های اندرویدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی

Sky Force Reloaded

بهترین بازی شوتر اندروید
بهترین بازی های شوتر آیفون و اندروید

Sky Force Reloaded یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید است که یک تجربه تمام عیار و پر از هیجان را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. مانند بازی‌های دیگر در سبک شوتر هوایی (Aerial Shooter)، شما کنترل یک هواپیما را دارید و باید با دشمنان مختلف بجنگید و آن‌ها را شکست دهید.

این عنوان که از بهترین بازی های شوتر آفلاین به حساب می‌آید، سلاح‌ها و زره‌های قابل ارتقا و … را در اختیارتان قرار می‌دهد. به علاوه، Sky Force Reloaded  گرافیک بسیار چشم‌نوازی دارد و مکانیزم‌های بازی به راحتی قابل یادگیری هستند. علاوه بر این، کارت‌های افزایش قدرت و  المان‌های دیگری برای افزایش شانس موفقیت و بهبود امتیاز شما وجود دارد. همین نقاط قوت باعث شده‌اند طرفداران Sky Force Reloaded از آن به عنوان بهترین بازی سبک شوتر برای اندروید یاد کنند. به طور کلی، Sky Force Reloaded هیچ نقص خاصی ندارد و ما تجربه آن را به شدت توصیه می‌کنیم.

T3 Arena

بهترین بازی شوتر اندروید
T3 Arena یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید سوم شخص قهرمانی است که جلوه‌های بصری جذاب کارتونی آن، شما را به یاد عنوان بسیار جذاب Overwatch می‌اندازد. این بازی حالت‌های متعددی از جمله Deathmatch را ارائه می‌دهد. هر قهرمان دارای توانایی‌های منحصر‌به‌فردی است که توانایی‌های شما را افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از تجربه T3 Arena غافل نشوید، مطمئن باشید اصلا پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

Xenowerk

بهترین بازی شوتر اندروید
بازی های شوتر افلاین

Xenowerk یکی از بهترین بازی های شوتر اندروید است که دوربین آن از زاویه بالا به پایین (ایزومتریک) است. این بازی 70 لول مختلف دارد و از کنترل دوال استیک پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، برای اینکه بتوانید به‌درستی حرکت کنید، باید از هر دو استیک استفاده کنید.

گرافیک خوب، آیتم‌های مختلف، قدرت های ویژه و … Xenowerk را به یک بازی محبوب و جذاب تبدیل کرده‌اند. همچنین این بازی، با اکثر کنترلر‌ها سازگار است. اما از نقاط ضعف بازی می‌توان به تاریخ مصرف گذشته بودن گرافیک آن نسبت به بازی‌های شوتر جدید اشاره کرد. به علاوه شاید سیستم کنترل این بازی، در ابتدا کمی اذیت کننده به نظر برسد. بطور کلی Xenowerk با وجود ایراداتی که به آن‌ها اشاره شد، قطعا ارزش تجربه کردن دارد و و جزء بهترین بازی های شوتر افلاین اندروید دسته‌بندی می‌شود.

بازی‌های سبک شوتر شرکت MADFINGER

بهترین بازی سبک شوتر برای اندروید
MADFINGER Games یک توسعه دهنده بازی‌های موبایلی است که بیشتر به علت بازی‌های شوتر فوق‌العاده‌ای که در سال‌های اخیر منتشر کرده شناخته می‌شود. شرکت MADFINGER در سال‌های اخیر، تعدادی از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید را منتشر کرده‌ است. از جمله این بازی‌ها می‌توان به سری محبوب Shadowgun ،Unkilled و Dead Trigger 1 اشاره کرد. بازی‌های Unkilled و Dead Trigger روی کشتن زامبی‌ها و جمع‌آوری اسلحه تمرکز دارند و گرافیک فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. Shadowgun یک بازی سبک شوتر کلاسیک با حالت داستانی، بخش چند نفره آنلاین و بسیاری ویژگی‌های دیگر است.

برخی از بازی‌های MADFINGER رایگان هستند، برخی از آنها دارای خرید درون برنامه‌ای هستند و برای تجربه بعضی از آن‌ها باید بازی را بخرید. اما نکته مهم این است که تمام بازی‌های این توسعه دهنده ارزش تجربه بالایی دارند. جدیدترین بازی این استودیوی صاحب سبک، Shadowgun War Games  یک بازی در سبک شوتر PvP و مشابه عنوان محبوب OverWatch از بلیزارد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

Zombie Gunship Survival

بهترین بازی شوتر اندروید
بهترین بازی های شوتر اندروید

می‌رسیم به آخرین عنوان از لیست بهترین بازی های شوتر اندروید ، یعنی Zombie Gunship Survival که شخصا فکر می‌کنم متفاوت‌ترین بازی این مقاله است. گرافیک سیاه و سفید جذاب و گیم‌پلی جذاب به همراه بسیاری ویژگی‌های مثبت دیگر، Zombie Gunship Survival را به یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص اندروید تبدیل کرده‌اند.

این بازی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند انواع مختلف زامبی‌ها، المان‌های سبک استراتژیک و دفاع از برج (Tower Defense) و همچنین فعالیت‌های بسیار زیادی برای انجام دادن است. اگرچه Zombie Gunship Survival در روز‌های اول انتشار، عملکرد جالبی نداشت،‌ اما اکنون در بین بهترین بازی‌های هم سبک خود قرار دارد.

جمع‌بندی

فرقی ندارد که در عناوین قدیمی مانند Deer Hunter به شکار حیوانات می‌پردازید یا در بازی‌هایی مثل کالاف دیوتی با سلاح‌های پیشرفته با سایر پلیرها رقابت می‌کنید، در هر صورت، تیراندازی در بازی‌های شوتر یکی از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌های گیمرها محسوب می‌شود.

طی سال‌های گذشته بازی‌های موبایلی دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده‌اند و بازی‌های شوتر نیز از این تغییرات بی‌نصیب نمانده‌اند. پیش از این، گرافیک و سیستم مبارزه‌های بازی‌های شوتر به‌حدی ساده بود که بعد از زمان کوتاهی برای گیمرها خسته‌کننده می‌شدند؛ اما به‌لطف پیشرفت چشمگیر در گیم‌پلی و جلوه‌های بصری بازی‌ها، بهترین بازی های جنگی موبایلی می‌توانند برای ماه‌ها، گیمر را مجذوب دنیای هیجان‌انگیز خود کنند.

در این مطلب بهترین بازی های شوتر موبایلی را به شما معرفی کردیم که برای سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. همان‌طور که در فهرست بهترین بازی های تفنگی برای موبایل مشاهده کردید، تمامی عناوین سبک شوتر تجربه یکسانی را برای گیمرها به ارمغان نمی‌آورند و این ژانر از بازی‌های موبایلی تنوع زیادی دارند.

فرقی ندارد که در یک محیط واقع‌گرایانه یا یک فضای بامزه و فان می‌خواهید بازی کنید یا به جنگ‌های در ابعاد بزرگ و دیوانه‌وار علاقه دارید یا به نبردهای راه نزدیک که نیازمند استراتژی هستند را دوست دارید، در هر صورت جهت دانلود بازی شوتری برای اندروید یا iOS که گیم‌پلی آن با سلیقه شما سازگار باشد با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوید؛ چراکه عناوین زیادی در این ژانر به صورت رایگان عرضه شده‌اند.

سوالات متداول

بهترین بازی تفنگی برای موبایل کدام است؟

در حال‌حاضر یکی از بهترین بازی های تفنگی برای موبایل عنوان Call of Duty Mobile است که به‌لطف پشتیبانی از حالت‌های گوناگون، گرافیک بالا، تنوع سلاح‌ها و… تعداد زیادی از گیمرهای موبایل را به خود مشغول کرده است.

آیا برای اجرای بازی‌های شوتر به اسمارت‌فون گران‌قیمتی نیاز داریم؟

معمولا برای اجرای بازی‌های موبایلی به اسمارت‌فون‌ با سخت‌افزار قدرتمند نیازی نیست. با این‌حال، توصیه می‌شود که بعد از دانلود بازی شوتری برای اندروید یا iOS، تنظیمات گرافیکی را برای جلوگیری از افت فریم، در کمترین حالت ممکن قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

به‌نظر شما چه بازی‌های دیگری می‌توانند در فهرست بهترین بازی های شوتر اندروید قرار بگیرند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بی احترامی بزرگ به پلیر های پابجی ـ
    به هر حال انقد بازی خفنی هست که رودست همه ای اتو اشغالا باشه 🙂

    پاسخ

    داداش پابجی نیواستیت هست =/

    پاسخ

    داداش ابر شرفمونو بردی بخدا

    پاسخ