;
coinex

بررسی گوشی شیائومی Mi4i: گوشی هوشمندی که پرچمدار نیست اما قطعا یک خرید عالی به حساب می آید

شیائومی Mi4i. بررسی گوشی شیائومی Mi4i: گوشی هوشمندی که پرچمدار نیست اما قطعا یک خرید عالی به حساب می آید

ابتدا می خواهیم به طور اجمالی راجع به ویژگی های خوب و بد این گوشی صحبت کنیم و پس از آن به تفصیل، این ویژگی ها را شرح می دهیم.

ویژگی های خوب: این گوشی پلی کربنات شیائومی دارای یک صفحه نمایش بزرگ درخشنده، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مناسب، یک باتری بزرگ و قابل جابجایی و همینطور طراحی جالب و نازک می باشد. قیمت این گوشی هم بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

ویژگی های بد: رابط کاربری MIUI 6 شیائومی جایگزین قابلیت های بومی لالی پاپ می شود که ممکن است برخی از طرفداران اندروید را ناامید کند. این گوشی دارای حافظه ی بومی ۱۶ گیگابایتی است و قابل ارتقا نمی باشد. فقدان یک تثبیت کننده ی تصویر کیفیت کلی دوربین این گوشی را تا حدودی زیر سوال می برد.

گوشی شیائومی می۴آی (Xiaomi Mi4i) دارای بسته ی سخت افزاری قابل توجهی از جمله یک صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک ساختار جمع و جور می باشد در صورتی که از نظر قیمتی به گوشی های رده پایین نزدیک است.

این سازنده با این دستگاه، یک گوشی با قابلیت های جالب توجه و بسیار عالی ارائه می دهد انا همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ممکن است عدم تثبیت کننده ی تصویر بر روی دوربین آن و حافظه ی داخلی کم این دستگاه تا حدودی مشتریان را نا امید کند.

در حالت کلی شیائومی به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه و در عین حال رده بالا شناخته شده است و این گوشی هم از این قاعده مستثنی نیست.

طراحی و حافظه

  • صفحه نمایش ۵اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل IPS با تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچ
  • ابعاد ۰.۳۱×۲.۷۴×۵.۴۴ اینچی (۷.۸×۶۹.۶×۱۳۸.۱ میلی متری)
  • وزن ۴.۶ اونس (۱۳۰ گرمی)

این گوشی شیائومی Mi4i دارای یک طراحی مستطیل شکل استاندارد و بدون هیچ گونه خمیدگی خاصی در لبه ها یا یک صفحه نمایش منحنی می باشد. این گوشی دارای ضخامت ۷.۸ میلی متری و وزن ۱۳۰ گرمی است. یک گوشی خوش دست با وزن سبک است و دکمه های پاور و تنظیم صدای آن در سمت راست این دستگاه قرار گرفته است.

طراحی مات با تاچ نرم احساس خیلی خوب و لاکچری به فرد منتقل می کند وشیائومی ادعا می کند که این گوشی دارای یک پوشش ضد چربی است و حتی به شما این امکان را می دهد که اگر جوهر هم روی این گوشی بریزد، به راحتی آن را پاک کنید.

این گوشی شیائومی می۴آی دارای یک طراحی مستطیل شکل استاندارد و بدون هیچ گونه خمیدگی خاصی در لبه ها یا یک صفحه نمایش منحنی می باشد.

این گوشی در ۵ رنگ مختلف سفید، مشکی، آبی، نارنجی و صورتی می آید و همچنین پوشش های مختلفی در رنگ های مختلف دارد. این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است که با تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچ همراه می باشد و در واقع تراکم پیکسل این گوشی از گوشی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که هرکدام دارای تراکم پیکسل به ترتیب ۳۲۶ پیکسل در اینچ و ۴۲۶ پیکسل در اینچ می باشند، بیشتر است.

در واقع با نگاهی به تصاویر این گوشی متوجه خواهید شد که این گوشی دارای درخشندگی خاصی می باشد؛ فونت ها واضح و رنگ ها درخشان هستند. صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی IPS استفاده می کند و دارای زاویه ی دید ۱۷۸ درجه ای است و این یعنی این صفحه  نمایش از زاویه ی کناری هم به خوبی دیده می شود. شیائومی ادعا می کند که این صفحه نمایش قادر به ارائه ی ۹۵ درصدی از وسعت رنگ NTSC است.

تنها چیزی که نبود آن در طراحی این گوشی حس می شود، اسلات کارت حافظه ی میکرو اس دی برای ارتقای حافظه است اما از طرفی هم دارای فضایی برای یک اسلات دو سیم کارته ی 4G که در سمت راست گوشی قرار گرفته است می باشد.

صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی IPS استفاده می کند و دارای زاویه ی دید ۱۷۸ درجه ای است و این یعنی این صفحه  نمایش از زاویه ی کناری هم به خوبی دیده می شود.

قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری:

  • پردازنده ی ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۱۵ با سرعت حداکثر ۱.۷ گیگاهرتزی
  • حافظه ی ۱۶ گیگابایتی
  • رم ۲ گیگابایتی
  • حافظه ی غیر قابل ارتقا
  • باتری غیر قابل جابجایی ۳۲۱۰ میلی آمپر ساعتی

این گوشی در واقع با یک قابلیت سخت افزاری درون برنامه ای به نام Sunlight Display ارائه می شود که از یک نقشه برداری تن محلی برای شناسایی نواحی تیره تر و روشن تر روی صفحه نمایش و برای نشان دادن جزئیات در زیر نور همراه می شود.

این قابلیت به عنوان یک شکل از HDR برای یک صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی شناخته می شود.

علاوه بر Sunlight Display، این گوشی یک باتری بزرگ غیر قابل جابجایی ۳۲۱۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این دستگاه دارای قابلیت شارژ سریع می باشد که در مدت ۱ ساعت به اندازه ی ۴۰ درصد و در مدت ۳ ساعت به طور کامل شارژ می شود. این باتری برای یک فریم ۷.۸ میلی متری بسیار بزرگ است. اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم می توانیم گوشی گلکسی اس۶ را مثال بزنیم که با فریمی به ضخامت  ۶.۸ میلی متری و صفحه نمایشی ۵.۱ اینچی  دارای یک باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعتی است.

مشخصات سخت افزاری این گوشی شامل یک پردازنده ی ۶۴ بیتی و ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۱۵ و یک پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ (Adreno 405) می باشد. همین ویژگی باعث می شود که این گوشی بتواند یک اجرای خوبی داشته باشد. این گوشی از یک نسخه ی نسل دوم استفاده می کند و دارای ۴ هسته ی سریعتر با سرعت ۱.۷ گیگا هرتز و ۴ هسته ی با سرعت کمتر ۱.۱ گیگاهرتز می باشد.

این پرچمدار اخیر شیائومی همچنین با یک رم ۲ گیگابایتی همراه شده که خوب است اما دارای حافظه ی غیر قابل ارتقای ۱۶ گیگابایتی است. این ویژگی زیاد جالب نیست به خصوص اگر شما از ان دسته از افرادی هستید که به تماشای ویدئو علاقمند هستید. با این حال این شرکت برای یک نسخه ی ۳۲ گیگابایتی برای بازارهای خارج از هند برنامه ریزی می کند، هرچند که جزئیات و قیمت این  نسخه اعلام نشده است.

در قسمت پشت این گوشی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی f/2.0 مشاهده می کنید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم در قسمت جلوی این گوشی وجود دارد.

در قسمت پشت این گوشی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی f/2.0 مشاهده می کنید و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم در قسمت جلوی این گوشی وجود دارد. شیائومی ادعا می کند که قابلیت HDR آن بهبود یافته است، و همچنین این گوشی قابلیت “زیباسازی” هم ارائه می دهد. این قابلیت باعث می شود سلفی های شما با از بین بردن چین و چروک و لکه ها زیباتر به نظر برسد.

از نظر اتصالات باید بگوییم که این گوشی قابلیت دوسیم کارت 4G LTE، بلوتوث ۴.۱، وای فای 802.11ac و جی پی اس (GPS) را ارائه می دهد.

این دستگاه با طراحی اندروید ۵ لالی پاپ عرضه می شود اما MIUI خود شیائومی را اجرا می کند.

این گوشی فوق العاده شیائومی، در وب سایت گیربست با قیمت 324.64 دلار به فروش می رسد و که البته شما نیز می توانید با استفاده از کوپن تخفیف 92.65 دلاری، این گوشی را با قیمت 231.99 دلار از این وب سایت خریداری نمایید.

.

.

منبع: androidauthority ، gearbest


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر