;
coinex

گوشی های هوشمند با اپلیکیشن MyShake می توانند قبل از زلزله هشدار دهند

گوشی های هوشمند با اپلیکیشن MyShake می توانند قبل از زلزله هشدار دهند و باعث نجات جان افراد زیادی گردند.

گوشی های هوشمند با اپلیکیشن  MyShake می توانند قبل از زلزله هشدار دهند و باعث نجات جان افراد زیادی گردند.

اپلیکیشن جدیدی توسط دانشمندان ایالات متحده ارائه شده که می تواند گوشی های هوشمند را به سنسور زلزله تبدیل کند و به طور بالقوه باعث نجات زندگی افراد گردد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دویچه تلکام (شرکت مخابرات آلمانی)، اپلیکیشنی ساخته اند که با استفاده از سنسور حرکتی در گوشی های هوشمند، زمین لرزه را احساس می کند. این اپلیکیشن مای شِیک (MyShake) نام دارد. این برنامه، زمان و دامنه های لرزش را ثبت کرده و داده های به دست آمده و موقعیت گوشی را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه لرزه نگاری برکلی ارسال می کند.

با استفاده افراد بیشتری از این اپلیکیشن، این سیستم کارکرد بهتری خواهد داشت. هدف نهایی این پروژه ایجاد یک شبکه لرزه نگاری جهانی است – یک لرزه نگاری جمعی با مشارکت بیشتر افراد – که در نهایت کاربران جلوتر از زمان، تکان های دریافتی از زمین لرزه های دورتر را دریافت می کنند و هشدار لازم به آنها داده می شود.

دویچه تلکام در بیانیه ای اعلام کرد: “برای بسیاری از کشور های در حال توسعه ی زلزله خیز مانند نپال و پرو؛ MyShake می تواند با هشدار به موقع و سریع، ثانیه های با ارزشی در اختیار مردم بگذارد و همان چند ثانیه می تواند، زندگی های زیادی را از مرگ نجات دهد.”

 این کشور ها در حال حاضر تنها یک شبکه پراکنده لرزه نگاری یا سیستم هشدار دهنده دارند، آنهم در برخی مناطق و بسیاری از نقاط فاقد سیستم های هشدار است اما میلیون ها کاربر گوشی های هوشمند، در این کشور ها وجود دارند.

در حالی که سنسور حرکتی گوشی های هوشمند و یا شتاب سنج حساسیت کمتری از سنسومتر دارند اما اپلیکیشن MyShake می تواند زمین لرزه هایی به بزرگی 5 ریشتر تا مسافت 10 کیلومتر را ثبت کند. با وجود بیش از یک میلیارد کاربر گوشی های هوشمند، این اپلیکیشن می تواند یک سیستم هشدار جهانی را بوجود آورد و به طور بالقوه ای جان میلیون ها نفر را نجات دهد.

دویچه تلکام می گوید؛ اپلیکیشن MyShake را می توانید به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: bloomberg


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر