;
coinex

لاگین از طریق اثر انگشت در ویندوز موبایل ها فعال می شود

ویندوز موبایل ها بالاخره به قابلیت لاگین شدن با استفاده از اثر انگشت مجهز می شوند.

ویندوز موبایل ها بالاخره به قابلیت لاگین شدن با استفاده از اثر انگشت مجهز می شوند.

می دانیم که ویندوز 10 قابلیت پشتیبانی از گزینه های مختلف لاگین (ورود به سیستم) مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و عنبیه چشم را پشتیبانی می کند. به لطف ویندوز هلو (Hello)، باز کردن قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره امکان پذیر است؛ اما متاسفانه دسترسی به گوشی از طریق اثر انگشت، در میان گزینه های مختلف لاگین نبوده است.

اما خوشبختانه این مشکل رفع می شود. در کنفرانس وینهک  (WinHEC) که این هفته برگزار شد، مایکروسافت اعلام کرد که ورود به سیستم از طریق اثر انگشت، از تابستان امسال در آپدیت ویندوز 10 موبایل قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که این آپدیت نرم افزاری، به سخت افزار مناسب خود نیاز دارد. گوشی اچ پی الیت ایکس 3 (HP Elite X3) که به لپ تاپ متصل می شود، از اسکنر اثر انگشت برخوردار است؛ اما باید منتظر مجهز شدن سایر ویندوز موبایل ها به ابزار ویندوز هلو باشیم. مایکروسافت می گوید، برخی از تولید کنندگان مولفه های اصلی از FPC و Synaptics، تجربه ی عناصر اثر انگشت را داشته اند؛ با اینحال، استفاده از اسکنر های شرکت های دیگر و تطابق آنها با ویندوز 10، مشکلات بیشتری را در بر دارد. آپدیت سالانه که این قابلیت را در ماه جولای ارائه می کند، برای موبایل و دسکتاپ در دسترس خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر