;
coinex

دستگاه های خورشیدی که ادرار را به آب تبدیل می کند

دستگاه های خورشیدی که ادرار را به آب تبدیل می کنددانشمندان موفق به ساخت نوعی دستگاه های خورشیدی شده اند که می تواند آمونیاک و دیگر اجزای غیر آب موجود در ادرار را جدا کرده و آن را تبدیل به آب آشامیدنی نماید.

ایده ی بازیافت فضولات جسمانی انسان به چیزهای مفیدتر، مسئله ی جدیدی نیست. سال گذشته بیل گیتس در طرحی شرکت کرد که ضایعات انسانی را به آب آشامیدنی تبدیل می کردند، شاهکاری که در ویدئویی به نمایش درآمد. اکنون نیز به نظر می رسد که دانشمندان بلژیکی کار مشابهی انجام داده اند، آنها با ساخت دستگاه های خورشیدی ادرار را به آب آشامیدنی تبدیل می کنند.

برای شاخص شدن این داستان، محققان دانشگاه Ghent که این دستگاه را طراحی کرده اند، در 10 جشنواره موسیقی آن را تست نمودند. آنها موفق به جمع آوری 1000 لیتر آب آشامیدنی شدند و سپس از آن برای تولید آبجو استفاده کردند.

چگونگی دستیابی به آب آشامیدنی از ادرار به این صورت است که با یک تقطیر غشایی، 95 درصد از آمونیاک موجود در ادرار از آن جدا می شود، سپس این مایع در یک تانک چمع شده و با استفاد از انرژی خورسیدی به آن حرارات داده می شود.

این دستگاه همچنین قادر به جدا کردن مواد مغذی موجود در ادرار است که می توان از آن برای کود استفاده کرد. برنامه هایی وجود دارد که نمونه های بزرگتر این دستگاه در مکان های پرجمعیت مثل سالن های ورزشی و یا فرودگاه ها نصب شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر