coinex
راهنمای خرید تکراتو

PUFFER  ربات اوریگامی، کاوشگر مینیاتوری ناسا

PUFFER ربات اوریگامی، کاوشگر مینیاتوری ناسا
آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) منبع عظیمی از ایده‌های شگفت‌انگیز است، آخرین شگفتی انگیز این بخش ناسا، ربات تاشوی PUFFER یا ربات اوریگامی است. در طراحی ربات PUFFER از هنر اوریگامی ژاپن الهام گرفته شده است.

ربات اوریگامی که قادر است، چرخ‌های خود را جمع کند و وارد فضاهای محدود شود، می‌تواند در مکان‌هایی کاوش کند که سطح‌نوردهای عادی قادر به دسترسی به آن نیستند. بنابراین، PU FFER امکان کاوش سطوح اقمار و سیاره‌های دوردست را به صورت کامل‌تری فراهم خواهد کرد.

PUFFER در ابتدا یک ربات اوریگامی چهارچرخ بود
PUFFER در ابتدا یک ربات اوریگامی چهارچرخ بود

PUFFER دارای پنل­ های خورشیدی در زیر سطح خود است که منبع انرژی ربات را تأمین می‌کنند. همچنین چرخ‌های ربات دارای رویه هستند که به ربات امکان بالا رفتن از شیب‌هایی به‌تندی 45 درجه را می‌دهند.

یک نمونه اولیه PUFFER
یک نمونه اولیه PUFFER

ربات اوریگامی نه‌تنها در مأموریت‌های فضایی کارآمد خواهد بود، بلکه در زمین هم کاربردهای بالقوه زیادی دارد. این ربات اوریگامی می‌تواند به دانشمندان کمک کند، در شکاف‌های آتش‌فشانی و دیگر نواحی که دسترسی به آن توسط ربات‌های معمولی امکان‌پذیر نیست، کاوش کنند.

بدنه این ربات مینیاتوری را یک بُرد مدار تشکیل می‌دهد
بدنه این ربات مینیاتوری را یک بُرد مدار تشکیل می‌دهد

گام بعدی محققان آزمایشگاه پیشرانش جت، اضافه کردن سنسورها و دیگر ابزارهای علمی است که به ربات امکان انجام مأموریت‌های مستقل(این ربات در حال حاضر از طریق بلوتوث از راه دور کنترل می‌شود) را بدهد. شاید در آینده کاوشگرهای ناسا، مجموعه‌ای از ربات‌های اوریگامی را برای انجام اکتشافات دقیق‌تر با خود حمل کنند.

.

منبع: techcrunch

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر