;
coinex

تلویزیون هوشمند شما می‌تواند ساده‌‌تر آنچه که فکر می‌کنید هک شود!

تلویزیون هوشمند شما می‌تواند ساده‌‌تر آنچه که فکر می‌کنید هک شود!

تلویزیون هوشمند شما می‌داند که می‌خواهید چه فیلمی را از نتفلیکس تماشا کنید، اما علاوه بر آن، هکرها می‌توانند چیزهای بیشتری را هم بدانند و تلویزیون شما را هک کنند. این موضوع برای اولین بار در وبسایت Ars Technica مطرح شد. طبق این گزارش، هک جدیدی وجود دارد که در آن، بدون نیاز به دسترسی فیزیکی و از طریق سیگنال‌های رادیویی زمینی، می‌توان به تنظیمات تلویزیون هوشمند دسترسی داشت.

برای اثبات درستی این هک، رایزن امنیتی Rafael Scheel، از یک فرستنده رادیویی (ترنسمیتر) ارزان قیمت برای پخش فرمان‌های مخرب به سیگنال‌های تلویزیونی استفاده کرد. وقتی که سیگنال‌ها در اطراف تلویزیون پخش شدند، امکان دسترسی به تلویزیون هم فراهم شد. دلیل به نتیجه رسیدن این حمله، دو نقص امنیتی در مرورگر وب است که در پس زمینه تلویزیون‌های مورد استفاده در تست اجرا می‌شود و هر دو توسط سامسونگ تولید شده است. این به این معنی نیست که دستگاه‌های دیگر ایمن هستند، چرا که اگر این حملات برای هدفگیری باگ‌های دیگر مرورگرها هم مهندسی شده باشند، می‌شود گفت که در بقیه هم همینطور است.

Scheel گفته:

زمانی که یک هکر در حال کنترل یک تلویزیون است، می‌تواند به کاربر ضررهای مختلفی وارد کند. از بین این ضررها، تلویزیون می‌تواند به دستگاه‌های دیگری که در خانه هستند هم آسیب برساند، یا اینکه می‌تواند با دوربین و میکروفون تلویزیون، جاسوسی کند.

شاید وحشتناک‌ترین جنبه حرف‌های Scheel، عدم نیاز دسترسی فیزیکی هکر به هرگونه دستگاهی باشد. یعنی یک هکر می‌تواند بسیاری از تلویزیون‌ها را هک کند. با افزایش نگرانی‌ها در این زمینه، آسیب پذیری افراد هم افزایش می‌یابد.

Yossef Oren، محقق امنیتی گفته:

این تحقیق بسیار قابل توجه است، چرا که تلویزیون‌ها توسط گستره متفاوتی از استفاده را، نسبت به کامپیوترها، در بر گرفته است. افرادی که از تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند، به امنیت آن توجه نمی‌کنند، آن‌ها برای تلویزیون‌شان راهکارهای امنیتی در نظر نمی‌گیرند، و مسائل دیگر.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر