;
coinex

مسدود کردن تماس شماره تلفن‌های مزاحم در گوشی اندرویدی چگونه است؟

مسدود کردن تماس

آیا شما هم از تماس‌های وقت و بی وقت شماره‌های ناشناس، اسپم‌ها و بازاریابان تلفنی خسته شده اید؟ مسدود کردن تماس آن‌ها را امتحان کنید. در ادامه با تکرا همراه باشید تا چگونگی مسدود کردن تماس‌ها را برایتان توضیح دهیم.

امروزه حفظ ارتباط با خانواده و دوستان بسیار آسان تر و سریع تر شده و مهم ترین دلیل این اتفاق هم وجود گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. البته با این وجود باز هم تمامی افرادی که امکان برقراری ارتباط با ما دارند آشنایان و افراد دوست داشتنی نیستند. برخی از آن‌ها اسپم یا مزاحم‌های ناشناس یا حتی بازاریابان تلفنی هستند که ما علاقه ای به مزاحمت‌های بی وقفه‌شان نداریم. اما دیگر آن‌ها را تحمل نکنید؛ مسدودشان کنید!

قابلیت‌های مسدود کردن تماس از طریق تنظیمات گوشی

بیشتر گوشی‌های اندرویدی این قابلیت را برایتان فراهم کرده اند که بتوانید شماره‌های خاصی را مسدود کنید. البته یک روش مخصوص و کلی برای این کار وجود نداشت و به همین دلیل تولید کنندگان مجبور شدند این قابلیت را از طریق نرم افزارهایشان به کاربران ارائه دهند.

به همین دلیل هم هست که روش کار در هر گوشی اندرویدی منحصر به خود همان گوشی بوده و از یک دستگاه تا یک دستگاه دیگر متفاوت است. مشخصا نمی‌توانیم روش این کار در تک تک گوشی‌های موجود در بازار را توضیح دهیم اما در این مقاله به بررسی کلی این پروسه و روش انجام آن در برخی گوشی‌های هوشمند معروف پرداخته ایم.

اندروید استاک

مسدود کردن تماس

آیا دستگاه اندرویدی شما به عنوان مثال نکسوس 6 پی یا نکسوس 5 ایکس است که با سیستم عامل اندروید استاک ارائه شده؟ (اندروید استاک به نسخه ای از سیستم عامل اندروید گفته می‌شود که توسط گوگل منتشر شده است) برایتان خبر خوبی داریم؛ مسدود کردن شماره تلفن در این گوشی‌ها به راحتی آب خوردن است! دو راه برای این کار وجود دارد. ساده ترین راه این است که اپلیکیشن تلفن خود را باز کرده و به قسمت تماس‌های اخیر بروید. انگشتتان را بر روی هر شماره ای که می‌خواهید قرار داده و نگه دارید و سپس از منوی ظاهر شده گزینه Block Number یا مسدود کردن تماس را انتخاب کنید.

و اما روش دوم؛ اپلیکیشن تلفن خود را باز کرده و منویی که با علامت سه نقطه در قسمت سمت راست بالای اپلیکشن قرار دارد را لمس کنید و به قسمت تنظیمات بروید. از منوی ظاهر شده گزینه Call blocking را انتخاب کرده و شماره‌هایی که می‌خواهید مسدود کنید را به آن لیست اضافه کنید.

مسدود کردن تماس در گوشی‌های سامسونگ

مسدود کردن تماس

احتمالا بیشتر شما از گوشی‌های اندرویدی سامسونگ استفاده می‌کنید. طبیعی هم هست؛ سامسونگ لقب بزرگ ترین تولید کننده گوشی هوشمند اندرویدی در سراسر جهان را دارد. سعی دارید از شر این تماس‌های مزاحم خلاص شوید؟ دوای دردتان پیش ماست!

  1. اپلیکیشن تلفن را باز کنید.
  2. شماره ای که می‌خواهید مسدود کنید را انتخاب کرده و گزینه “بیشتر” (More) را لمس کنید. (این گزینه در سمت راست بالای اپلیکیشن قرار دارد)
  3. گزینه “افزودن به لیست رد خودکار” (Add to Auto-Reject List) را انتخاب کنید.
  4. جهت اعمال تغییرات یا برداشتن یک شماره از لیست رد خودکار این مسیر را دنبال کنید: تنظیمات> تنظیمات تماس> همه تماس‌ها> ردخودکار (Settings > Call Settings > All Calls > Auto Reject)

مسدود کردن تماس در گوشی‌های ال جی

مسدود کردن تماس

روش کار در گوشی‌های ال جی هم تقریبا شبیه سامسونگ است؛ البته با اندکی تفاوت. به این صورت عمل کنید:

  1. اپلیکیشن تلفن را باز کنید.
  2. آیکون 3 نقطه که در سمت راست بالای اپلکیشن قرار دارد را لمس کنید.
  3. وارد “تنظیمات تماس” (Call Settings) شوید.
  4. گزینه رد تماس‌ها (Reject Calls) را انتخاب کنید.
  5. علامت “+” را لمس کرده و شماره‌هایی که می‌خواهید مسدود کنید را به لیست اضافه کنید.

مسدود کردن تماس در گوشی‌های اچ تی سی

مسدود کردن تماس

روش کار به این گونه است:

  1. اپلیکیشن تلفن را باز کنید.
  2. انگشتتان را بر روی شماره مورد نظر قرار داده و نگه دارید.
  3. گزینه “مسدود کردن شماره” (Block Contact) را انتخاب کنید.
  4. سپس تایید “Ok” را بزنید.
  5. هر زمان که بخواهید می‌توانید از طریق اپلیکیشن “People” شماره‌ها را از لیست مسدود شده‌ها بردارید.

سه اپلیکیشن جهت مسدود کردن تماس‌ها

اگر گوشی اندوریدی شما امکان مسدود کردن تماس را از طریق تنظیمات برایتان فراهم نمی‌کند نگران نباشید. می‌توانید به سادگی یکی از چندین اپلیکیشن مسدود کردن تماس را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کرده و به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما یکی از سه اپلیکیشن Mr. Number، Call Blocker و یا Calls Blacklist است.

اپلیکیشن Mr. Number

مسدود کردن تماس

اپلیکیشن مستر نامبر، رایگان و بدون تبلیغات است و به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌ها و پیام‌های ناشناس یا مزاحم را در گوشی اندرویدی خود مسدود کنید. این اپلیکیشن از گوشی هوشمند شما در مقابل اسپم‌ها محافظت کرده و مخاطبین مورد نظر شما را در حالت سکوت قرار می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند تلفن همراه شما را برای دیگر اشخاص در جهان غیر قابل دسترس کند.

در اینجا روش کلی استفاده از اپلیکیشن مستر نامبر را برایتان توضیح می‌دهیم:

  1. اپلیکیشن مستر نامبر (Number) را دانلود، نصب و اجرا کرده و گزینه Ok را بزنید تا وارد اپلیکیشن شوید.
  2. کشور خود را تایید کنید. کشور محل زندگی و کد تلفن کشور خود را انتخاب کرده، شماره تلفن خود را تایپ کنید و ok را بزنید.
  3. جهت آغاز مسدود کردن تماس‌ برخی مخاطبین، علامت “No” که در قسمت سمت راست بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید تا به لیست مسدود شده‌ها دسترسی یابید.

لیست مسدود شده‌ها شامل سه نوار است: قطع کردن (Hang Up)، پیام صوتی (Voicemail) و استثناها (Exceptions)

مسدود کردن تماس

اگر مخاطبی که او را در نوار Hang Up افزوده اید با شما تماس بگیرد، تلفن همراه شما به صورت خودکار تماس او را قطع خواهد کرد. مخاطبینی که در لیست Voicemail قرار می‌گیرند تماس‌هایشان به طور مستقیم به قسمت پیام صوتی هدایت می‌شود. شما می‌توانید به روش‌ها مختلف مخاطبینتان را به لیست Hang Up و/ یا لیست Voicemail اضافه کنید:

  1. اسپم‌های مشکوک
  2. تمامی شماره‌های خصوصی یا مسدود شده
  3. می‌توانید از میان تماس‌ها یا پیام‌های اخیر انتخاب کنید
  4. شماره تلفنی را وارد کنید
  5. تمامی شماره‌هایی که در لیست مخاطبین وجود ندارند
  6. تمامی شماره‌هایی که با یک عدد خاص آغاز می‌شوند
  7. تمامی شماره‌های موجود در لیست مخاطبین
  8. تمامی شماره‌ها

لیست استثناها یا Exceptions هم شامل تمام شماره‌هایی است که قصد مسدود کردن تماس و یا هدایت کردنشان به پیام صوتی را ندارید. بنابراین اگر می‌خواهید با خانواده و دوستانتان ارتباط داشته باشید و در عین حال اسپم کننده‌ها و غریبه‌ها را مسدود کنید، شماره دوستان و خانواده خود را در منوی Exceptions قرار دهید.

همچنین می‌توانید مخاطبین را از طریق صفحه اصلی اپلیکیشن هم مسدود کنید. در نوار Recent (که لیست تماس‌ها و پیام‌های اخیر را نشان می‌دهد)، گزینه منو (Menu) که در کنار هر شماره قرار دارد را باز کرده و گزینه Block Number را بزنید. یک منوی جدید ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید این شماره را به لیست Hang Up اضافه کنید یا Voicemail. هرگاه که این اپلیکیشن تماس یکی از مخاطبین مسدود شده را رد کند هم یک اعلان دریافت می‌کنید. تاریخچه مخاطبین مسدود شده نیز در قسمت Blocked History در صفحه اصلی اپلیکیشن در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن Mr. Number را از اینجا دانلود کنید

اپلیکیشن Call Blocker

مسدود کردن تماس

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند جهت مسدود کردن تماس مفید واقع شوند، اپلیکیشن کال بلاکر (Call Blocker) است. دانلود این اپلیکیشن رایگان است اما بدون تبلیغات نیست.

در اینجا روش کلی استفاده از این اپلیکیشن را برایتان توضیح داده ایم:

  1. اپلیکیشن Call Blocker را دانلود، نصب و اجرا کرده و گزینه Agree را بزنید تا وارد آن شوید.
  2. در منوی اصلی اپلیکیشن گزینه Blocked Calls را لمس کنید.
  3. گزینه Add را انتخاب کنید (این گزینه به شکل یک کاغذ با علامت تیک و × مشخص شده است)
  4. نوارهای لیست سیاه (Blacklist) و لیست سفید (Whitelist) بر روی صفحه نمایش دیده می‌شوند. گزینه Add Number را لمس کنید و مخاطب مورد نظر خود را به لیست بیفزایید.

می‌توانید مخاطب مورد نظر خود را از طریق لیست مخاطبین یا لیست تماس‌ها و پیام‌های اخیر انتخاب کرده و یا حتی شماره تلفن مورد نظر خود را تایپ کنید. مشخصا مخاطبینی که در لیست سیاه (Blacklist) افزوده شده اند، مسدود شده و مخاطبینی که در لیست سفید (Whitelist) قرار دارند می‌توانند با شما تماس برقرار کنند.

اپلیکیشن Call Blocker را از اینجا دانلود کنید

اپلیکیشن Calls Blacklist

مسدود کردن تماس

آخرین اپلیکیشنی که در این مقاله جهت مسدود کردن تماس به شما معرفی می‌کنیم، اپلیکیشن رایگان Calls Blacklist است؛ یک اپلیکیشن بسیار ساده جهت مسدود کردن تماس برخی از مخاطبینی که نمی‌خواهید اجازه دهید با شما تماس بگیرند.

جهت مسدود کردن تماس از طریق اپلیکیشن Calls Blacklist، تنها کافی است اپلیکیشن را اجرا کرده و مخاطب مورد نظر خود را به لیست سیاه (Blacklist) اضافه کنید. در این اپلیکیشن هم می‌توانید مخاطب مورد نظر خود را از میان لیست مخاطبین و یا لیست تماس‌ها و پیام‌های اخیر مسدود کرده و یا یک شماره را به صورت دستی تایپ کنید. به همین سادگی! مخاطبینی که در لیست سیاه قرار گرفته اند دیگر قادر به برقراری تماس با شما نخواهند بود.

اپلیکیشن Calls Blacklist را از اینجا دانلود کنید

سخن پایانی

امروزه به دلیل وجود اسپم‌ها و تماس‌های ناخواسته بسیار، از افراد غریبه گرفته تا بازاریابان تلفنی، امکان مسدود کردن تماس برخی افراد واقعا می‌تواند مفید واقع شود. امیدواریم این مقاله بتواند به شما کمکی در این راستا بکند.

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر