;
coinex

تراشه اسنپدراگون 835 به دلیل گران قیمت بودن محبوبیت چندانی ندارد

تراشه اسنپدراگون 835 به دلیل گران قیمت بودن محبوبیت چندانی نداردتراشه اسنپدراگون 835 در تعداد محدودی از گوشی های هوشمند 2017 قرار گرفته است؛ یکی از تحلیلگران ویبو مدعی است که به دلیل تولید تراشه اسنپدراگون 835 در پروسه 10 نانومتری، قیمت آن افزایش یافته و در نتیجه، تولید کننده های کمتری از این تراشه استفاده می کنند. اینطور که از شواهد پیداست، این ادعا صحت دارد؛ و از آنجاییکه تعداد تراشه های 10 نانومتری موجود در بازار اندک است، به گرانی بیشتر تراشه اسنپدراگون 835 منجر می شود. احتمالا کمپانی کوالکوم و شرکای آن هرگز این ادعا را قبول نمی کنند، بنابراین هنوز جای کمی تردید باقی می ماند. این تحلیلگر معتقد است که تراشه اسنپدراگون 835 ، سه برابر بیشتر از تراشه های سری 600 به فروش می رسد؛ به همین دلیل است که هنوز بسیاری از گوشی های هوشمند همراه با تراشه اسنپدراگون 626 عرضه می شوند.

تراشه اسنپدراگون 835 ، آخرین تراشه کمپانی کوالکوم بوده که در اصل توسط کمپانی سامسونگ تولید شده است؛ تراشه های اسنپدراگون 820 و 821 نیز از تولیدات سامسونگ هستند. اسنپدراگون 835 یک پردازنده ی هشت هسته ای است که در برخی گوشی های 2017 از جمله سامسونگ گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس، اچ تی سی یو 11، شیائومی می 6، وان پلاس 5 و موتو زد 2 فورس قرار گرفته است. بزرگ ترین تولید کننده ای که از این تراشه استفاده نکرده، کمپانی ال جی است؛ تاخیر در راه اندازی این تراشه، ال جی را مجبور کرد که از اسنپدراگون 821 در گوشی ال جی جی 6 استفاده کند. این تولید کننده قصد دارد گوشی ال جی وی 30 را به تراشه اسنپدراگون 835 مجهز کند.

علیرغم اینکه این تراشه در تعداد زیادی از گوشی های امسال تعبیه نشده، اما اسمارت فون هایی که از آن برخوردارند، همگی پرچمدار بوده و با بهترین مشخصات همراه هستند. تراشه اسنپدراگون 820 در تعداد زیادی از موبایل ها قرار گرفته و همانند 835، با تاخیر روبرو نبوده است. اگر تراشه های بیشتری در پروسه ی 10 نانومتری تولید شوند، باعث می شود هزینه ی تولید این تراشه ی 10 نانومتری کاهش یابد. گفته می شود که رقیبان کوالکوم از جمله انویدیا، TSMC و مدیاتک در تلاشند تا این نوع از تراشه ها را تولید کنند. کمپانی کوالکوم همچنین در تلاش است تا تراشه های 8 نانومتری را تولید کند؛ تراشه هایی که در عین کوچک بودن، عملکرد بهتر و مصرف باتری بهینه تری دارند. در این صورت، تولید کنندگان می توانند گوشی های کوچکتری را تولید کرده و یا باتری های بزرگ تری را در دستگاه های خود قرار دهند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر