;
coinex

5 خصوصیت رفتاری که شما را به یک مدیر غیر حرفه ای تبدیل می کند

5 خصوصیت رفتاری که شما را به یک مدیر غیر حرفه ای تبدیل می کندمدیران کسانی هستند که کنترل اوضاع را به عهده دارند؛ اما همیشه مواردی وجود دارد که می تواند شما را به یک مدیر غیر حرفه ای تبدیل کند، چیزی که حتی باعث خشم و تنفر کارمندان می شود.

در ادامه با 5 خصوصیتی آشنا می شوید که می تواند مدیران را به عنوان افرادی غیر حرفه ای نشان دهد؛ اگر رهبری و مدیریت شرکتی را به عهده دارید، مراقب باشید که هرگز چنین رفتارهایی را نشان ندهید؛ در ادامه با تکراتو همراه شوید:

یک مدیر غیر حرفه ای چه خصوصیات رفتاری دارد؟

1. عدم قاطعیت

اگر یک مدیر نمی تواند مسیر مشخصی را انتخاب کند، پس سایر اعضای تیم نیز نمی دانند که چطور باید از او پیروی کنند. کارمندان به طور قطع به رهبرانی احترام می گذارند که قاطعیت دارند، کسانی که دائما تصمیم خود را عوض نمی کنند، به ویژه در رابطه با شرایطی که به تصمیم های بزرگ و مهم نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه وظایف مختلف را به کارمندان واگذار کنید، به خوبی درباره آن فکر کرده و برنامه ریزی کنید. حتما با این کار، حرفه ای تر به نظر می رسید.

2. عدم همدلی

همدلی، همدردی و یا توانایی درک احساسات اطرافیان و نشان دادن عکس العمل مناسب با آن، یکی از مهم ترین ویژگی های یک رهبر خوب به شمار می رود. با اینحال، بسیاری از مدیران به جای ابراز همدردی و درک کارمندان، نامهربانی و سرسختی را از خود نشان می دهند که اصلا ضرورتی ندارد. عدم وجود عواطف انسانی در اینگونه از افراد باعث می شود که یک مدیر غیر حرفه ای به نظر برسند.

3. عدم تمرکز

اگر به آسانی دچار حواس پرتی می شوید، پس با مشکل مواجه هستید. اگر یک مدیر یا رهبر به راحتی تمرکز خود را از دست بدهد، باعث می شود کارمندان نیز تصور کنند که به تمرکز چندانی نیاز ندارند. آنها نیز همانند شما دچار حواس پرتی می شوند، تا حدی که احتمالا هیچ کاری به درستی انجام نمی شود.

4. عدم خوشبینی

اگر بخواهیم واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که نمی توان هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز را خوشبین و مثبت اندیش بود. با اینحال نمی توان اهمیت خوشبینی را نادیده گرفت. شما باید سایر اعضای تیم و کارمندان خود را قانع کنید که ادامه ی کار و امیدواری به روند پروژه، ارزش تلاش آنها را خواهد داشت. مدیران باید مراقب باشند در شرایطی که دیگران به آنها نیاز دارند، روحیه مثبت خود را حفظ کرده و اجازه ندهند که دیگران، نگرانی های آنها را ببینند.

5. عدم پذیرش مسئولیت

میان تمامی کسانی که در عرصه کسب و کار فعالیت می کنند، مدیران و رهبران کسانی هستند که باید بیش از همه پاسخگو باشند و اصطلاحا بتوان روی آنها حساب کرد. با اینحال برخی مدیران نیز وجود دارند که کمتر از سایر افراد حضور دارند و مسئولیت هیچ چیز را به عهده نمی گیرند. شما به عنوان یک مدیر باید الگوی کارمندان و تیم خود باشید، کارها را به موقع انجام دهید، جلسه ها را با بالاترین بازده برگزار کنید، به ضرب العجل ها احترام بگذارید و یک روحیه حرفه ای را در محیط کار خود به جریان بیاندازید.

.

منبع: inc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر