;
coinex

آیا اسنپدراگون 635 به هسته های Cortex A73 مجهز خواهد شد؟

اسنپدراگون 635آیا اسنپدراگون 635 به هسته های Cortex A73 مجهز خواهد شد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بر اساس شایعه جدیدی که در وبسایت معروف چینی Weibo منتشر شده، به نظر می‌رسد که نسل بعدی چیپست میان رده شرکت کوالکام، اسنپدراگون 635 نام دارد. این چیپ مجهز به 8 هسته پردازشی Kyro خواهد بود که از این 8 عدد، چهار عدد از آن ها از نوع هسته های قدرتمند Arm Cortex A73 است و مابقی هم به هسته های نه چندان قدرتمند Arm Cortex A53 برای پردازش کارهای معمولی اختصاص داده شده است. با این حال، این اولین بار نیست که یک شرکت تولید کننده چیپ های موبایل از هسته های Arm Cortex A73 یا مشتقات آن در یک پردازنده میان رده خود استفاده می‌کند. همچنین شایعات از این موضوع خبر می‌دهند که پردازنده جدید شرکت مدیاتک یعنی Helio P40 نیز همانند اسنپدراگون 635 از هسته های قدرتمند Cortex A73 بهره خواهد برد. علاوه بر این، گفته می شود که پردازنده گرافیکی به کار رفته در اسنپدراگون 635 چیزی حدود 20 درصد از پردازنده گرافیکی Adreno 506 که در نسل پیشین این چیپ ها یعنی اسنپدراگون 625 به کار رفته بود، قدرتمند تر است.

پردازنده Arm Cortex A73 سال گذشته معرفی شده بود و در طول این سال به طور عمده در چیپ های گوشی های بالارده و پرچمدار شرکت های مختلف همانند چیپ Kirin 960 ساخت شرکت هواوی به کار رفته است. این هسته را می‌توان نسل جدید هسته های Cortex A72 که پیشتر در چیپ های میان رده ای همانند کوالکام اسنپدراگون 650 و اسنپدراگون 625 به کار رفته بود، دانست و به طور حتم در مقایسه با هسته های Cortex A53 موجود در چیپ اسنپدراگون 625، از لحاظ عملکرد تک هسته ای، باید بسیار قدرتمند تر و سریع تر باشد. شرکت Arm ادعا می‌کند که Cortex A73 با میزان سیلیکون یکسان، 40 درصد عملکرد بهتری دارد و این موضوع به شرکت های تولید کننده چیپ های موبایل اجازه می‌دهد تا هزینه های ساخت خود را به طور قابل توجهی کاهش داده و علاوه بر آن، به 30 درصد بهبود در مصرف باتری دست یابند. این شرکت همچنین مدعی است که این چیپ ها یکی از مشکلات اصلی بر سر راه شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند را رفع خواهد کرد و این مشکل همان گرم شدن گوشی های باریک است که ظاهراً از این به بعد دیگر شاهد وجود این مشکل در گوشی های هوشمند نخواهیم بود. در حالی که کوالکام ساختار این چیپ ها را تغییر خواهد داد، به نظر می‌رسد همه مزایا و ویژگی های نسل های قبلی همچنان در این نسل نیز باقی خواهند ماند.

همچنین این شایعه ادعا می‌کند که این چیپ، از تکنولوژی 14 نانومتری LPE شرکت سامسونگ بهره خواهد برد. هر چقدر که یک چیپ از لحاظ ابعاد کوچک تر باشد و علاوه بر آن از تکنولوژی FinFET نیز استفاده کند، در نتیجه شاهد کاهش مشهود مصرف انرژی، بهبود مصرف باتری و کاهش دمای گوشی خواهیم بود. شایعات از تولید انبوه چیپ های اسنپدراگون 635 در اولین فصل از سال 2018 خبر می‌دهند و ظاهراً این محصول در ادامه با نمونه اسنپدراگون 635 پلاس ارتقا خواهد یافت که احتمالا این ارتقا در افزایش فرکانس پردازنده و پردازنده گرافیکی این چیپ خواهد بود. این شایعه در ادامه به صحبت در مورد چیپ اسنپدراگون 670 می‌پردازد که با وجود عدم معرفی توسط شرکت سازنده، ظاهراً قرار است جایگزین چیپ های اسنپدراگون 660 شود.

.

منبع : androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر