;
coinex

کلاهبرداری جدید با آیفون 10

کلاه برداری جدید با آیفون 10

آیفون 10 حواشی بسیاری را به همراه داشته، هنوز دعوا سر تلفظ آیفون ایکس یا آیفون اکس و حتی آیفون 10 ادامه دارد که کلاهبرداری جدید با آیفون 10 بر سر زبان‌ها افتاده است.

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه آیفون 10 به بازار، شرکت زیرو فاکس با تخصص در امنیت شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد، سوژه کلاه برداری جدید مجرمین سایبری عرضه آیفون 10 رایگان به علاقه مندان است. گرایش مجرمین سایبری به آیفون جدید قابل پیش بینی بود، اما رشد بالای این شیوه کلاه برداری در شبکه های مجازی نگران کننده است.

زیرو فاکس اعلام کرد بر اساس تحقیق انجام شده، کاربران شبکه‌های اجتماعی برای کلاه برداران در اولویت قرار گرفته‌اند. مجرمین سایبری با وعده جذاب برنده شدن یک آیفون 10 رایگان، کاربران فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و یوتوب را ترغیب به باز کردن وب سایتهایی خاص می‌کنند.

افزایش امنیت حساب کاربری با احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از کلاه‌برداری جدید

از 532 وب سایت بررسی شده که کاربران به باز کردن آنها ترغیب می‌شدند، تنها 74 عدد حاوی کد‌های مخرب بودند. وب سایت‌های باقی مانده کاربران را به پاسخ گویی به سوالات شخصی یا سوالات دیگر ترغیب می‌کردند. به طور ساده پر کردن این فرم‌ها برای کلاهبرداران درآمد زایی می‌کند، اما در برخی موارد این اطلاعات برای سرقت هویت، مهندسی اجتماعی یا حملات پیچیده تر سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به قابلیت‌ شبکه های مجازی، طبق هشداری که از سوی متخصصان داده شده، کلاه‌برداران می‌توانند، به طور گسترده نسبت به فریب افراد اقدام کنند. به عنوان مثال با هشتگ‌های خاص، دسترسی به فالوورهای برندهای خاص، هنرمندان مشهور یا سایر حساب‌های کاربری اقدام به جذب مخاطب کرده و از طریق اکانت‌های جعلی به صورت گسترده به کلاهبرداری دست بزنند.

فریب نخوردن از این کلاهبرداران کار سختی نیست؛ چرا که آیفون 10 به صورت رایگان عرضه نمی‌شود. در صورتی که به شما وعده آیفون 10 رایگان داده شد، به احتمال زیاد شما سوژه کلاهبرداران سایبری شده اید. برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید، از وب سایت کمپانی اصلی این محصول دیدن کنید.

از طریق دیگر با بررسی آدرس وب سایتی که به شما پیشنهاد داده شده، نسبت به گواهینامه‌های آن وب سایت اطلاعات لازم را به دست آورید؛ چرا که به طور معمول کلاهبرداران سایبری از وب سایت‌هایی بدون گواهینامه اس اس ال یا تی ال اس استفاده می‌کنند.

با افزایش امنیت حساب کاربری خود، از طریق دو مرحله‌ای کردن تایید هویت برای ورود به اکانت شبکه‌های مجازی، می‌توانید نسبت به جلوگیری از هک شدن اکانت خود اطمینان بیشتری حاصل کنید. متخصصین امنیت سایبری هشدار می‌دهند، اپلیکیشن‌های موبایلی که این صفحات به شما پیشنهاد می‌دهند مخرب بوده و روز به روز گسترش بیشتری می‌یابند. مراقب باشید!

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر