;
coinex

آماده برای مسابقه: مدل‌های جدید آستون مارتین ونتیج GT3 و GT4 رونمایی خواهند شد

شرکت بریتانیایی آستون مارتین (Aston Martin) روز گذشته با انتشار چند تصویر، خبر از تولید مدل مسابقه‌ای جدید ونتیج GT3 داد که در سال 2019 پا به رقابت‌های جهانی خواهد گذاشت.

آستون مارتین برای علاقمندان صنعت اتومبیل جهان نام آشنایی است. اما برای کسانیکه با این خودروساز آشنا نیستند باید اشاره کرد که آستون مارتین یا استون مارتین ، یک شرکت بریتانیایی بسیار معتبر بوده که از سال 1913 میلادی، به طراحی و تولید نمونه‌های مسابقه‌ای لوکس و مدل‌های کلاس بدنه GT (گرند تورر، کلاسی مشابه با پورشه پانامرا موجود در ایران) مشغول است. از دهه 50 میلادی و با عرضه مدل‌های مشهور DB و استفاده به عنوان اتومبیل اختصاصی شخصیت سینمایی جیمز باند (James Bond)، آستون مارتین به یکی از نمادهای اصلی بریتانیا تبدیل شده است. ماشین مسابقه ونتیج نیز که در سال 1977 در خط تولید آستون مارتین قرار گرفت، به عنوان اولین ابرخودروی مسابقه‌ای بریتانیایی با حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت شناخته می‌شود.

آستون مارتین ونتیج GT3 مدل 2019

پس از 12 سال حضور در رقابت‌های معتبر جهانی، مدل فعلی ونتیج (Vantage) با یک نمونه جدید جایگزین خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی AMR (بخش خودروهای مسابقه‌ای آستون مارتین) مدل‌های GT3 و GT4 جدید بر پایه  مدل GTE مسابقه‌ای فعلی ساخته شده که ماه می سال جاری (سال 2018 میلادی) به رقابت در مسابقات جهانی FIA World Endurance Championship خواهد پرداخت.

مدل فعلی GT3 (با موتور 12 سیلندر خورجینی) و GT4 (با موتور 8 سیلندر خورجینی)، موفق‌ترین نمونه‌های مسابقه‌ای تولیدی این شرکت به حساب می‌آیند. GT3 فعلی که 42 دستگاه از آن تولید گردید ولی تنها 37 نمونه از آن به فروش رفت، توانست مقام نخست را در 3 رویداد مهم بین المللی British GT Championship و  Blancpain GT Asian Series و Blancpain GT Series Endurance Cup ProAm سال 2017 به خود اختصاص دهد. از مدل GT4 نیز 124 نمونه تولید گردید و موفق به فتح مسابقاتی مانند British GT Championships و North European GT ProAm گردید.

موتور و پیشرانه

آستون مارتین GT3 و GT4 نسل جدید، هر دو از یک نمونه بهینه سازی شده موتور 8 سیلندر خورجینی مخصوص مدل‌های استاندارد سود خواهند برد. موتور 4.0 لیتری استاندارد با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbo) توانایی تولید نیرویی در حدود 503 اسب بخار در دور موتور 6.000 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی 505 پاوند بر فوت (معادل  685 نیوتون متر) در دور موتور  2.000 دور در دقیقه را دارد.

 آستون مارتین ونتیج GT3 مدل سال 2019

بنا بر گفته‌های مدیران، آستون مارتین ونتیج GT3 و GT4 جدید، با بهینه سازی‌های صورت گرفته، قدرتی فراتر از مدل پایه داشته و با الهام از مدل GTE علاوه بر بهره گیری از از قطعات سازگار با علم آئرودینامیک، توانایی تولید نیرویی برابر با 535 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 515 پاوند بر فوت (معادل 698 نیوتون متر) را خواهد داشت.

زمان عرضه

هرچند مدل‌های فعلی هنوز در پیست‌های مسابقه در حال رقابت با حریفان هستند، اما آستون مارتین برنامه‌هایی بسیار آینده نگرانه برای محصولات پرقدرت خود دارد. به گفته جان گاو (John Gaw)، مدیر اجرایی آستون مارتین، مدل‌های جدید GT3 و GT4 به طور رسمی از 1 مارس سال 2019 در رقابت‌های جهانی حاضر خواهند شد. اطلاعات تکمیلی در خصوص مشخصات فنی آستون مارتین ونتیج GT3 جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

گالری تصاویر آستون مارتین AMR جدید

بیشتر بخوانید:

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر