coinex
راهنمای خرید تکراتو

با قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 آشنا شوید: یک ابزار هوشمند و کارآمد ارتباطی

قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 (Watch OS 5 Walkie-Talkie) شما را قادر می‌سازد تا با ارسال و دریافت پیام‌های صوتی سریع با مخاطبان خود مکالمه کنید.

کسانی که با قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 کار نکرده‌اند فکر می‌کنند که این فناوری یک قابلیت پیام رسانی صوتی است که شما و مخاطبتان را قادر می‌سازد تا یک پیام سریع را ضبط و ارسال کنید اما این برداشت صحیح نیست زیرا این فناوری در حقیقت از طریق فشار دادن یک کلید کوچک امکان برقرار کردن یک تماس صوتی فیس تایم (FaceTime Audio call) را در زمان واقعی برای شما فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5

برای استفاده از قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 ابتدا باید به مخاطب خود بگویید که می‌خواهید با او مکالمه واکی تاکی داشته باشید و او هم باید قبول کند. بعد از این مرحله شما باید نرم‌افزار این قابلیت را اجرا کنید و با فشار دادن یک کلید پیام خود را ارسال نمایید؛ سپس باید صبر کنید که این قابلیت فعال شود. در دمو اپل نشان داده شد که بین 5 تا 10 ثانیه طول می‌کشد تا این قابلیت فعال گردد. در نظر داشته باشید که عملکرد نمایش داده شده در دمو اپل مربوط به نسخه اولیه نرم افزار واکی تاکی بوده است.

زمانی که تماس برقرار شد، مخاطب شما پیامتان را دریافت می‌کند و سپس برای شما پیام می‌فرستد. مخاطب می‌تواند یک کلید قرار گرفته بر روی صفحه نمایش ساعت خود را فشار دهد تا بلافاصله به پیام شما پاسخ دهد. پیام این مخاطب سریعا برای شما ارسال می‌شود و شما هم می‌توانید با فشار دادن یک کلید بلافاصله به او پاسخ دهید.


بیشتر بخوانید: درiOS 12 امکان گروه بندی نوتیفیکیشن ها فراهم شد


ممکن است این سوال پرسیده شود که قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 چگونه می‌تواند یک عملکرد آنی داشته باشد. در پاسخ به این ابهام باید گفت وقتی که شما یک پیام واکی تاکی را به مخاطب خود ارسال می‌کنید در واقع در حال برقراری یک تماس صوتی فیس تایم با او هستید. در هنگام استفاده از واکی تاکی هم مانند یک تماس صوتی عادی، زمانی که ارتباط برقرار می‌شود، شما می‌توانید با مخاطب خود صحبت کنید با این تفاوت که باید یک کلید فشار داده شود تا پیام ارسال گردد. اگر هر دو طرف مکالمه پیامی را ارسال نکنند، قابلیت واکی تاکی به طور خودکار غیرفعال می‌شود. در حال حاضر قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 می‌تواند امکان داشتن 5 دقیقه مکالمه را برای شما فراهم کند با این حال اپل در تلاش است که این مدت زمان را افزایش دهد.

عملکرد فوق مزایایی را برای اپل به ارمغان می‌آورد به این نحو که یک حس داشتن ارتباط آنی را به مکالمه واکی تاکی می‌دهد، از راهکارهای سلولی قبلی مانند روش استفاده از گوشی‌های نکستل (Nextel) و آی دن (iDEN) ساده‌تر است و از آنجایی که به جای تکیه کردن به شماره ‌ای سلولار، براساس قابلیت فیس تایم اپل کار می‌کند می‌تواند از طریق وای فای و اتصال سلولار هم کارایی خود را در اختیار شما بگذارد. جالب است بدانید که قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 نیازی به فعال کردن نرم افزار آی مسیج (iMessage) هم ندارد و از یک پروتکل مستقل بهره می‌برد.

این فناوری مانند هر ابزار دیگری معایبی هم دارد. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت واکی تاکی شما وارد یک کانال مکالمه صوتی آنی با مخاطبی می‌شوید که به طور پیش فرض ساکت است تا زمانی که شما کلید مکالمه را فشار دهید و این یعنی که قابلیت واکی تاکی شارژ بیشتری را در مقایسه با فرآیند ارسال پیام‌های صوتی ساده از باتری مصرف می‌کند. همچنین اگر شما فرآیند مکالمه از طریق قابلیت واکی تاکی را شروع کنید، مجبور هستید که چند ثانیه صبر کنید اما مخاطبتان پیام را سریعا دریافت می‌کند.

واکی تاکی واچ او اس 5 (6)

آنچه که اپل در دمو خود از قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 نشان داد یک ورژن اولیه و ظاهرا ناقص از این فناوری بود زیرا ابزارهای بسیار محدود، ساده و بی تجملی داشت. در دمو اپل قابلیت واکی تاکی تنها یک کلید فعال کننده داشت. اگر این کلید فعال شود هر کسی که می‌خواهد با شما مکالمه واکی تاکی داشته باشد می‌تواند پیام خود را ارسال کند و اپل واچ هم پیام او را با صدای بلند اجرا می‌کند و اگر هم که فعال نباشد گیرنده پیامی را نمی‌شنود. برخی از کاربران به احتمال زیاد نمی‌خواهند در هر موقعیتی که هستند از طرف یک مخاطب پیامی را دریافت کنند.

می‌توان امید داشت که قابلیت واکی تاکی واچ او اس 5 با ویژگی‌های کنترلی بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد و برای مثال کاربران را قادر سازد که نحوه دریافت کردن اولین پیام خود را تعیین کنند زیرا ممکن است که یک گیرنده در موقعیت نامناسبی باشد و نخواهد پیامی را دریافت کند.

آنچه که هم اکنون از واکی تاکی مشاهده می‌شود چندان چنگی به دل نمی‌زند اما نسخه نهایی این قابلیت می‌تواند همان راهکاری باشد که اپل قول داده بود که به واسطه اپل واچ 2014 خود در اختیار کاربرانش بگذارد. اپل قابلیت واکی تاکی را به همراه سیستم عامل واچ او اس جدیدش ارائه می‌کند اما این قابلیت هم اکنون وجود دارد و راهکاری را متفاوت با آنچه که کاربران گوشی‌های همراه انتظار داشتند، ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر