;
coinex

معاون وزارت تعاون: طرح کوپن الکترونیک اجرایی می‌شود

طرح کوپن الکترونیک که زیرساخت‌های آن با همراهی بانک مرکزی قبلا آماده شده است، برای خرید کالاهای اساسی است و به زودی وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گزارش تکراتو، دولت با درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم کوپن الکترونیکی ارائه کند. طرحی در این خصوص از سوی این وزارتخانه به دفتر معاون اول رییس‌جمهوری ارسال ‌شده و در حال بررسی است.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که طرح کوپن الکترونیک به زودی اجرایی می‌شود. به گفته وی خانوارهای تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی یارانه حمایتی خود را به زودی در قالب کوپن الکترونیک دریافت می‌کنند. سقف کوپن الکترونیک برای خانواده پنج نفره 150 هزار تومان خواهد بود.

اجرای طرح کوپن الکترونیک در کشور

وزیر تعاون در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد کوپن الکترونیک بیان نمود که براساس این طرح، افراد تحت پوشش این سازمان‌های حمایتی در قالب کارت بانکی که در اختیار دارند، می‌توانند از سهمیه خرید از فروشگاه‌های خاص برخوردار شوند.

وی یادآور شد که برای خانوار پنج نفره که تحت پوشش یکی از این سازمان‌های یادشده باشد، شارژ خرید به مبلغ 150 هزار تومان در نظر گرفته شده و این رقم برای هر فرد 40 هزار تومان است.

طرح کوپن الکترونیک برای چه افرادی است؟

میدری تصریح کرد که طرح کوپن الکترونیک، برای 10 میلیون نفری است که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و شامل سایر دهک‌ها و افراد جامعه نخواهد شد.

به گفته وی به دلیل مشکلاتی چون نوسان‌های نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم قرار است از اقشار دیگر نیز در قالب بسته‌های کالایی حمایت شود اما هنوز دولت در خصوص جزئیات این شیوه حمایتی چیزی نگفته است.

بنابراین طرح کوپن الکترونیک که با همکاری بانک مرکزی ارائه می‌شود فعلا فقط برای اقشار آسیب پذیر تحت پوشش سازمان‌های حمایتی خواهد بود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر