coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت یک ربات کارگر ساختمانی برای کمک به ساخت و ساز توسط ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها موفق به ساخت یک ربات کارگر ساختمانی شدند. می‌توان از این ربات برای کمک به ساخت و ساز در ساختمان‌های عادی و همچنین بلندمرتبه اسفاده کرد.

ساخت یک ربات کارگر ساختمانی توسط ژاپنی‌ها

این ربات کارگر ساختمانی ، با وجود اینکه سرعت آن کمتر از انسان‌های کارگر است اما می‌تواند کمبود نیروی انسانی و کارگران ساختمان‌ها را جبران کند. این ربات از نظر دقت در مقایسه با سایر کارگران در مرتبه‌ی بالاتری قرار دارد.

تولید این ربات نویدبخش آینده‌ای است که در آن ربات‌های انسان نما بسیاری از مشاغلی که فعلا در اختیار انسان‌هاست را به خود اختصاص دهند.

این ربات HRP-5P نام دارد و قادر است که کارهایی مانند استفاده از دریل و نصب پیچ و رول پلاک بر روی دیوار را انجام دهد و از ابزاری مانند پیچ گوشتی نیز استفاده کند. پیش بینی می‌شود که این ربات در آینده در حدی ارتقا یابد که از تمامی اعمال و رفتارهای کارگران ساختمانی تقلید کند.

ممکن است نمونه‌های پیشرفته تر این ربات بتوانند در آینده کارهای حساسی مانند مونتاژ بدنه هواپیماها را نیز انجام دهند و با سینه خیز رفتن در نقاطی که انسان‌ها به دشواری به آنها دسترسی دارند، بدون هرگونه مشکل کارهای لازم را انجام دهند.

از این ربات می‌توان برای کارهایی مانند آجرچینی و همین طور حمل بارهای سنگین نیز استفاده کرد. قیمت نهایی این ربات کارگر ساختمانی و همچنین زمان عرضه انبوه آن به بازار هنوز مشخص نشده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر