;
coinex

بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 ؛ ابزارهای برگزاری کلاس‌های مجازی!

اگر یک مدرس هستید و به دلایلی باید با اینترنت درس دهید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 پرداخته‌ایم.

انتخاب برترین نرم افزار کلاس آنلاین برای شرکت، مدرسه یا سازمانتان یک مسئله مهم است. بدون شک این نرم افزار باید درباره برتری سازمان شما مانند یک آگهی تبلیغاتی عمل کند، قیمت مناسبی داشته باشد و علاوه بر این امکان دستیابی به اهدافی مانند داشتن یک تدریس سودمند، کاربرد ساده و فراهم سازی فضای تدریس و یادگیری سرگرم کننده را هم فراهم سازد.

خبر خوبی که در این رابطه وجود دارد این است که هم اکنون محصولات متنوعی در بازار ارائه شده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از برترین‌های آن‌ها کلاس‌های آنلاین خود را به بهترین نحو ممکن برگزار کنید. به دلیل کمبود وقت تست کردن همه این نرم افزارها شاید به صرفه و ممکن نباشد، به همین دلیل ما در این نوشتار بعد از ارائه اطلاعاتی کلی، بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 را معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020

جواب این سوال در هدف از ساخت و استفاده از نرم افزار است. چه دلیلی برای ارائه این نرم افزارها وجود دارد؟ با نرم افزارهای ارائه کنفرانس شما می‌توانید از طریق وبکم دستگاه خود به هر مکانی متصل شوید و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. اما سوال این است که آیا برای برگزاری یک کلاس آنلاین هم این راهکار بهترین روش موجود است و اینکه آیا این روش بهترین ابزار برای جلب توجه یادگیرنده‌ها محسوب می‌شود؟ بدون شک خیلی از نرم افزارهای برگزاری کنفرانس‌های وب مبنا ابزارهایی ابتدایی را در اختیارتان می‌گذارند، اما انعطاف پذیری و هدفمندی ابزارهایی را که برای تدریس آنلاین ساخته شده‌اند، ندارند.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازید که چگونه باید بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین را برای سازمان خود انتخاب کنید، ابتدا باید نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین یا مجازی را تعریف کنید. در واقع در این رابطه موضوع اصلی این است که چه تفاوتی بین نرم افزار برگزاری کنفرانس‌های ویدیویی مانند زوم و وبکس و یک نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین واقعی مانند مواردی که در این نوشتار معرفی می‌شوند، وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

تفاوت بین نرم افزارهای ارائه کنفرانس ویدیوی و نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین به تفاوت بین خودروها شبیه است. انواع بسیار زیادی از خودروها وجود دارند که برای انجام دادن اهداف متفاوت کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. اگر که در یک شهر زندگی می‌کنید، یک خودروی کوچک بهترین انتخاب برای رفت و آمد و استفاده از فضاهای پارک شهری محسوب می‌شود، اما در صورتی که هر روز باید ۲ ساعت رانندگی را تجربه کنید بهتر است که یک خودروی سدان را انتخاب کنید. در مجموع می‌توان گفت که باید از ابزاری استفاده کنید که نیازهای شما را پوشش دهد.

چگونه بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین را انتخاب کنید؟

آیا به طور همزمان به چند دانش آموز درس می‌دهید یا یک درس را در هر جلسه برای یک نفر ارائه می‌کنید؟ آیا مخاطبان شما دانش ‌آموزان عادی هستند یا به افراد بالغ درس می‌دهید؟ افرادی که با آموزش سروکار دارند، امروزه بیشتر از قبل از پلتفرم‌های کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنند. حال سوال این است که چگونه باید بهترین برنامه آموزش از راه دور 2020 را برای اهداف آموزشی و تدریسی خاص خود انتخاب کنید.

برای داشتن یک انتخاب خوب باید بدانید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد؟ بهترین روش برای پیدا کردن پاسخ این سوال این است که با سهامداران اصلی مجموعه خود درباره ابزارهایی که به آن‌ها نیاز دارید تا یک تجربه یادگیری منحصر به فرد را ارائه کنید، مشورت نمایید. توصیه می‌کنیم در این زمینه لیستی از ویژگی‌هایی را که باید در دسترس داشته باشید، به همراه لیستی از ویژگی‌هایی که داشتن آن‌ها خوب است، تهیه نمایید.

زمانی که انتخاب‌های موجود در لیستتان محدود شدند، می‌توانید با شرکت‌های ارائه‌ کننده نرم ‌افزارهای برگزاری کلاس مجازی تماس بگیرید و محصول آن‌ها را به طور رایگان امتحان کنید. بسیار مهم است که قبل از انتخاب یک نرم افزار ابتدا آن را به طور آزمایشی مورد استفاده قرار دهید و سپس در مورد خریدن یا نخریدن آن تصمیم بگیرید. برای اینکه این انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم، در ادامه بهترین برنامه آموزش از راه دور 2020 را به شما معرفی کرده‌ایم. در انتخاب این ۷ نرم افزار فاکتورهای مهمی مانند کاربرد راحت، قیمت و ویژگی‌های کلیدی مد نظر قرار گرفته شده‌اند.

فهرست بهترین نرم افزار های آموزش از راه دور 2020 :

نیو رو اسمارت (Newrow Smart)

نیو رو اسمارت (Newrow Smart)
بهترین برنامه آموزش از راه دور 2020

رایگان با طرح‌های پرداختی با حداقل قیمت ماهانه ۲۷ دلار

نیو رو اسمارت بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی برای تدریس آنلاین است. یکی از منتقدان این نرم ‌افزار در مورد کارایی بسیار خوب آن گفته است که “نیازی نیست که به حرف ما اعتماد کنید، بلکه تنها کافی است که از نسخه رایگان این محصول تا هر زمانی که می‌خواهید استفاده نمایید.”

نیو رو اسمارت به طور خاص برای تدریس آنلاین ساخته شده است و به طور اساسی یک نرم افزار برگزاری کلاس مجازی محسوب می‌شود. در این نرم افزار شما می‌توانید درس‌های آنلاین خود را طراحی کنید و شرکت کنندگان مورد نظرتان را به کلاس‌های مجازی و وبینارهایتان دعوت کنید. کلاس‌هایی که توسط این نرم افزار برگزار می‌شوند ۱۰۰% وب مبنا هستند و برای شرکت در آن‌ها یا برگزار کردن آن‌ها به هیچ وجه نیازی به دانلود کردن، نصب کردن یا استفاده از نرم افزار فلش ندارید.

بیشتر بخوانید:

این نرم افزار یک وایت برد دیجیتالی و سیستم مدیریت محتوا را برای به اشتراک گذاری ارائه‌ها، فیلم‌ها، صفحه نمایش رایانه، محتویات ضبط شده در فضای ذخیره سازی کلود، به همراه ویژگی‌های دیگری مانند اتاق‌های استراحت، یادداشت‌های آنی، کوییزهای زنده و غیره را در اختیارتان می‌گذارد. نیو رو LT1 را هم پشتیبانی می‌کند و به راحتی با سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS) بزرگ یکپارچه می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که این محصول یکی از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 محسوب می‌شود.

ودامو (Vedamo)

ودامو (Vedamo)
بهترین برنامه  کلاس مجازی 2020

نسخه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان  با طرح‌های پرداختی دارای حداقل قیمت ماهیانه ۲۵ دلار

ودامو یک پلتفرم کلاس مجازی و سیستم مدیریت یادگیری است که برای آموزش آنلاین ساخته شده است. این برنامه برگزاری کلاس مجازی مرورگر مبنا است و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کردن هیچ چیزی ندارید. در این نرم افزار همچنین می‌توانید با یک کلاس مجازی دمو کار کنید، بدون اینکه بخواهید یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. ابزارهای سودمند نظیر یک وایت برد آنلاین، اتاق‌های استراحت، امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش، همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای از جمله ویژگ‌ هایی هستند که ودامو را به یکی از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 تبدیل کرده‌اند. این نرم افزار با کانواس، گوگل فور اجوکیشن، مودل و LMSهای مدرسه‌ای هم یکپارچه است.

بیگ بلو باتن (BigBlueButton)

بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020
بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020

رایگان، مرجع باز

به سختی می‌توان یک محصول رایگان را شکست داد و نادیده گرفت. بیگ بلو باتن اولین نرم افزاری بود که در بازار برنامه‌های برگزاری کلاس‌های مجازی مطرح شد. فرآیند ساخت این نرم افزار در سال ۲۰۰۷ شروع شد و این نرم‌ افزار در نهایت در سال ۲۰۰۹ در قالب یک پروژه مرجع باز ارائه گردید. بیگ بلو باتن برای تدریس آنلاین ساخته شده است و ویژگی‌هایی نظیر توانایی به اشتراک گذاری فایل و صفحه دسکتاپ را به همراه یک وایت ‌برد تعاملی و ۱۵ وب کم برای پخش همزمان در اختیار شما می‌گذارد. این محصول با بیشتر سیستم‌های مدیریت یادگیری بزرگ نیز یکپارچه است و جزء بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی 2020 محسوب می‌شود.

لرن کیوب (Learn Cube)

لرن کیوب (Learn Cube)
بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020

نسخه رایگان ۱۴ روزه با طرحهای پرداختی دارای حداقل قیمت ماهیانه ۲۹ دلار

لرن کیوب هم از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 محسوب می‌شود و به طور خاص برای تدریس و آموزش آنلاین ساخته شده است. این نرم افزار همانند سایر پلتفرم‌های برگزاری کلاس مجازی موجود در این لیست مرورگر مبنا است و شما را قادر می‌سازد تا کلاس‌های مجازی خود را بدون نیاز به دانلود یک نرم افزار ثالث یا استفاده از برنامه فلش ارائه کنید. یک تخته وایت برد تعاملی، سیستم مدیریت محتوا و قابلیت ساخت کلاس با برند شخصی، ارسال پیام متنی و ضبط کلاس از جمله ویژگی‌های اصلی این محصول هستند. گفته شده است که سازنده این محصول به زودی سرویس‌های اشتراکی را نیز به عنوان یک دیگر از ویژگی‌های این برنامه ارائه می‌کند.

الکتا لایو (Electa Live)

الکتا لایو (Electa Live)
بهترین نرم افزار کلاس مجازی 2020

نسخه آزمایشی ۱۴ روزه رایگان با طرحهای پرداختی دارای حداقل قیمت ماهیانه ۲۹.۹ دلار

الکتا لایو به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020 یک نرم افزار برگزاری کلاس مجازی را به همراه یک سیستم مدیریت یادگیری برای دروس آنلاین در اختیارتان می‌گذارد. این نرم افزار چند پلتفرم را پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌هایی نظیر امکان به اشتراک گذاری فایل، وایت برد‌های تعاملی، ابزارهای یادداشت گذاری، امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش، امکان ضبط جلسه کلاسی، امکان برگزاری نظرسنجی آنلاین و اتاق‌های استراحت را در اختیارتان می‌گذارد. سیستم مدیریت یادگیری این محصول آن را به یک نرم افزار دارای کاربرد راحت برای برنامه ریزی کلاس‌های زنده تبدیل کرده است.

 

ادوبی کانکت (Adobe Connect)

بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020
بهترین برنامه آموزش از راه دور 2020

نسخه آزمایشی ۳۰ روزه رایگان با طرح‌های پرداختی دارای حداقل قیمت ماهیانه ۵۰ دلار

اگر چند سال است که از نرم افزارهای برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده می‌کنید، بدون شک با ادوبی کانکت هم آشنا هستید. این نرم افزار ابزار استاندارد برگزاری کلاس‌های مجازی بود و توانست در مقطع آموزش عالی طرفداران زیادی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

برای استفاده از نسخه وب مبنای این محصول هنوز هم به نرم افزار فلش نیاز دارید، اما یک نسخه قابل دانلود کلاینت هم از این محصول ارائه شده است که این نیاز را برای شما مرتفع می‌کند. سیستم مدیریت محتوا، نظرسنجی‌های سریع، یک وایت‌ برد تعاملی، امکان ضبط محتوا از حافظه کلود و ماژول‌ها و طرح‌های متفاوت برای تنظیم فضای کلاس مطابق با سلیقه شخصی از جمله ویژگی‌های این برنامه هستند که آن را به یکی از بهترین نرم افزار کلاس مجازی 2020 تبدیل کرده‌اند.

ویز آی کیو (WizIQ)

ویز آی کیو (WizIQ)
بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین 2020

نسخه آزمایشی ۱۴ روزه رایگان با طرح‌های دارای قیمت‌های خاص

ویز آی کیو یک نرم افزار برگزاری کلاس مجازی وب مبنا را با ابزارهای فلش و WEBRTC در اختیارتان می‌گذارد. برای شرکت کردن در جلسات کلاس‌های برگزار شده با این نرم افزار نیازی به دانلود هیچ برنامه دیگری ندارید. این محصول به عنوان یکی از بهترین نرم افزار کلاس مجازی 2020 یک وایت‌ برد تعاملی، قابلیت‌های تنظیمی، امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش، امکان برگزاری نظرسنجی و چند ویژگی جالب دیگر را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی برای شما

هرجای دنیا که باشید می‌توانید تنها با یک بار کلیک کردن مطالب و محتویات مورد نظرتان را برای دانشجویانتان ارائه دهید. پلت فرم‌های برگزارکننده کلاس مجازی فرصتی را در اختیارتان می‌گذارند تا بتوانید توجه همه دانش آموزانتان را در یک کلاس مجازی صوتی یا تصویری با کیفیت به محتویات آموزشی مختلف جلب کنید و علاوه بر این ابزارهای سودمندی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید فرآیند یادگیری را برای دانش آموزانتان راحتتر کنید.

زمانی که به طور واضح بدانید که به چه ابزاری نیاز دارید، راحت می‌توانید پلت فرم‌های برگزاری کلاس‌های مجازی و مورد نظرتان را انتخاب و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت یک محصول را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که بهترین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی برای آموزش آنلاین نه تنها یک تجربه قابل اعتماد، پایدار و همیشگی را در اختیارتان می‌گذارد، بلکه باعث لذت بردن دانش آموزانتان از فرآیند تدریس شما نیز می‌شود. یادگیری باید جذاب، تعاملی و راحت باشد؛ انتخاب یک نرم افزار برگزاری کلاس مجازی مناسب برای سازمانتان مجموعه شما را قادر می‌سازد تا دانش را به گونه‌ای موثرتر به دانش آموزانتان انتقال دهید و نتایج موفقتری را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: newrow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر