;
coinex

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که پتانسیل های فعلی امکان ساخت سرویس کلاب هاوس بومی میسر است. با ما باشید.

امیر خوراکیان که به تازگی در منصب جدید خود در مرکز ملی فضای مجازی مشغول شده است، از بخش خصوصی کشور دعوت کرده تا با سرویس ها و پتانسیل موجود نسبت به ارائه سرویسی مشابه با کلاب هاوس اقدام کنند. او تاکید کرد که در حال حاضر در داخل کشور با پتاسنیل های موجود ایجاد سرویس و خدماتی تحت عنوان کلاب هاوس بومی یا کلاب هاوس داخلی ممکن است.

در حال حاضر و در ایام اخیر کلاب هاوس به سرویس بسیار محبوبی بدل شده و در سراسر دنیا افراد زیادی خواهان عضویت در این سرویس هستند. ولی محدودیت های عضویت و شرایط خاص این سرویس سبب شده تا نسخه های غیررسمی این سرویس محبوب شوند. در حال حاضر اما مرکز ملی فضای مجازی از فراهم بودن بسترها برای ارائه کلاب هاوس بومی می گوید.

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟

به نقل از سایت مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان که به تازگی در منصب خود در این مرکز مشغول به کار شده اظهار داشته که در فضای مجازی ایده ها و نوآوری ها، پدیده ساز و تعیین کننده هستند. او با تاکید بر استقبالی که از کلاب هاوس شده گفته:

 

هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود.

خوراکیان اظهار داشته که راه اندازی برخی از سرویس ها به دانش فنی بالا، زیرساخت های ارتباطی گسترده و هزینه های بسیار زیاد نیاز داد. اما ویژگی های فنی و ترافیکی برخی دیگر از این سرویس های به گونه ای است که راحت تر می شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد. او باور دارد که کلاب هاوس از جمله مواردی مربوط به دسته دوم است و توسعه کلاب هاوس بومی یا کلاب هاوس داخلی کار چندان دشواری نخواهد بود:

سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.

حالا گویی بعد از ویس چت تلگرام و قابلیت اسپیس توییتر، رقیب جدیدی برای کلاب هاوس در راه است و آن نسخه بومی کلاب هاوس در ایران است.

خوراکیان: طراحی و توسعه کلاب هاوس بومی کار سختی نیست!

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟
کلاب هاوس داخلی

خوارکیان همچنین با بیان اینکه نباید حتما سروسی مسدود شود تا به فکر راه اندازی نمونه مشابه آن باشیم گفت که ایجاد سرویس ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوما معنای نفی سرویس های خارجی نیست گفت که ایجاد اینگونه خدمات در داخل کشور اولا ضریب استقلال کشور را افزایش می دهد و ثانیا موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می شود. او همچنین تاکید دارد که:

هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان پذیر است.

خوراکیان از بخش خصوصی دعوت کرده تا کلاب هاوس بومی را ایجاد کنند و تاکید کرده که ایجاد ضمانت های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش های مختلف در این گونه امور می تواند مشوقی برای بخش خصوصی برای راه اندازی این سرویس باشد.

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟
کلاب هاوس بومی

او همچنین به این موضوع اشاره کرده که اگر کلاب هاوس داخلی ایجاد شود الزاما به معنای مسدودسازی سرویس خارجی نیست بلکه می خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه ها برخوردار باشد. خوراکیان در توضیح اظهار داشت که:

بالاخره این شرکت ها با ما تعامل ندارند و کاملا تحت نفوذ دولت های متخاصم قرار دارند و به صورت ابزار برای آن ها عمل می‌کنند لذا ما با تقویت سرویس های داخلی باید در مواقعی که آن‌ها برای ما محدودیت و مشکل ایجاد می‌کنند، بتوانیم نیازهای کاربران را تامین کنیم.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های عمده و پیامرسان های بزرگ و شبکه های اجتماعی مطرح در حال افزودن قابلیت هایی مشابه با کلاب هاوس در سرویس خود هستند. همانطور که گفتیم تلگرام و توییتر تو پیشگام اصلی این ماجرا هستند و به نظر می رسد فیسبوک و مایکروسافت نیز به زودی به این قافله بپیوندند. از سویی در چین خبر از راه اندازی سرویسی جایگزین کلاب هاوس آمده است.

کلاب هاوس چیست و ارائه کلاب هاوس بومی چقدر جدی است؟

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟
کلاب هاوس داخلی

تیم 9 نفره از سانفرانسیسکو این روزها نام داغ بازار تکنولوژی هستند. پلتفرمی توسعه یافته توسط این افراد بیشترین سرعت رشد را دردنیای فناوری دارد و توانسته در کمتر از یک سال به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار برسد. آن هم در شرایطی که در حال حاضر تنها نسخه بتای آن در دسترس کاربران آیفون است.

علاوه بر این پس از دانلود کاربران برای عضویت در این سرویس ناگزیر به داشتن دعوت نامه کلاب هاوس هستند، در واقع عضویت در این سرویس تنها منوط به دریافت دعوتنامه از اعضای حاضر در سرویس است. همین موضوع دعوتنامه کلاب هاوس را به ترند مهمی بدل کرده و افراد زیادی به جستجوی کد دعوت رایگان کلاب هاوس یا حتی خرید دعوتنامه کلاب هاوس هستند که در کلاب هاوس در ایران به آن پرداخته بودیم.

البته در حال حاضر برای کاربران اندروید نیز راهکاری وجود دارد و آن دانلود کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید و استفاده از آن است. البته که این یک نسخه رسمی است و برای دانلود کلاب هاوس اندروید و دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر باید تا ارائه نسخه رسمی منتشر باشیم، موضوعی که گویا به این زودی ها رخ نخواهد داد.

کلاب هاوس در ماه دسامبر تنها 600 هزار عضو داشت و حالا در مدت کوتاهی به بیش از 10 میلیون کاربر رسیده است. این رسانه اجتماعی مبنای همه ارتباطات را در این سرویس بر صوت قرار داده است. در کلاب هاوس شما می توانید اتاق های جدید بسازید، با به ساختن کلاب اقدام کرده و افراد هم فکر یا علاقه مند به موضوعی واحد را برای بحث و تبادل نظر دورهم جمع کنید. در اینجا توصیه می شود در صورت نیاز رفع مشکل کلاب هاوس، امنیت و هک کلاب هاوس و تنظیمات کلاب هاوس را ببینید، به علاوه هرگز دانلود کلاب هاوس برای مک و لینوکس، بلاک کردن در کلاب هاوس و آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس را از دست ندهید.

عضویت در کلاب هاوس

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر امکان عضویت در کلاب هاوس بدون دعوتنامه میسر نیست و نسخه اندروید هم در حال حاضر ارائه نشده است. پس عضویت در این سرویس کار سختی است. اما حداقل کاری که کاربران ایفون در حال حاضر می توانند بدون دعوت نامه انجام دهند رزرو نام کاربری است.

برای این کار پس از دانلود کلاب هاوس آیفون این سرویس را باز کرده و با ورود شماره موبایل مراحل اولیه ثبت نام در کلاب هاوس را طی کنید و طی آن می توانید نام کاربری مدنظر خود را تا زمانی که کسی از شما دعوت می کند، رزرو کنید.

طی کردن مراحل اولیه‌ ثبت‌نام را به هر کاربری توصیه می ‌کنیم؛ چراکه همزمان ‌با اتمام این فرایند، برای کسانی که شما را به‌عنوان مخاطب ذخیره دارند، اعلانی شامل انتظار شما برای دعوت به کلاب هاوس ارسال می ‌شود و آن ‌ها می‌ توانند درصورت تمایل ارسال دعوت‌ نامه را برعهده بگیرند. البته این منوط به وضعیتی است که افراد دعوتنامه داشته باشند!

بله درواقع یک محدودیت دیگر برای اعضای حاضر در اپلیکیشن این است که آن ها از تعداد پرشمار و نامحدودی دعوتنامه بهره مند نیستند. درواقع در ابتدای عضویت، هر فردی تنها دو دعوتنامه خواهد داشت. اما این تعداد به مرور زمان و بسته به نوع فعالیت افراد می تواند افزایش یابد.

کلاب هاوس بومی ؛ تکرار ماجرای تلگرام طلایی و هاتگرام؟
کلاب هاوس داخلی

در نوار ابزار این سرویس با انتخاب گزینه پاکت نامه در بالای صفحه اصلی می توانید دعوتنامه ها را برای افراد که میل دارید. بفرستید. ما این موضوع و برخی آموزش های کلی دیگر را در آموزش کار با کلاب هاوس واکاوی کرده بودیم.

در حال حاضر مالکان کلاب هاوس عجله ای برای ارائه نسخه اندروید ندارند، اما آنطور که مشخص شده یک توسعه دهنده اندروید توسط این شرکت استخدام شده و دیر یا زود نسخه اندروید و عمومی این سرویس ارائه می شود. به علاوه این وعده داده شده که همه محدودیت ها مانند دعوت اعضا با دعوتنامه یا لزوم پرکردن فرم انتظار برای ایجاد کلاب نیز با ارائه نسخه همگانی از میان خواهد رفت.

در حال حاضر و با وجود این شرایط، آموزش بخش های مختلف کلاب هاوس بسیار ضروری و لازم به نظر می رسد. بر همین اساس ما در تکراتو برای کاربران ایرانی برخی از آموزش های اساسی کلاب هاوس را تهیه کرده بودیم که از جمله می توانید کلاب هاوس با شماره ایران، کسب درآمد از کلاب هاوس و ریز هند در کلاب هاوس را ببینید. همچنین فالوور فیک رایگان کلاب هاوس، حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس و ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس را در نظر داشته باشید.

فارغ از این ها در نظر داشتن برخی موارد چون بیشترین فالوور کلاب هاوس ، کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس و دیلیت اکانت کلاب هاوس نیز بی فایده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کلاب هاوس بومی چیست؟ نظرات خود درباره ارائه کلاب هاوس داخلی را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر