;
coinex

نحوه استخراج کاردانو (ADA) با کامپیوتر و گوشی [آموزش تصویری]

کاردانو نسل سوم بلاک چین است که اخیرا از رشد قیمت نسبتا خوبی برخوردار بوده است. از این رو، ما این گفتار را به نحوه استخراج کاردانو اختصاص داده ایم.

در این روزها ارزهای دیجیتالی زیادی در صرافی ها موجود است و البته این روند افزایشی رمزارزها همچنان ادامه دارد و هر روز ارزهای جدید به بازار معرفی می شوند. به همین خاطر، نکته ای که حائز اهمیت است این است که به منظور سرمایه گذاری ارزهایی را انتخاب کنیم که آینده خوبی پیش رو داشته باشند.

یکی از رمزارزهای نسبتا جدید که توانسته نظر مردم و همینطور سرمایه گذاران را به خود جلب کند، ارز دیجیتال کاردانو است. این ارز در سال 2017 منتشر شده است و ما در این جستار قصد داریم به معرفی و نحوه استخراج کاردانو بپردازیم.

نحوه استخراج کاردانو

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی و یا آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر بپردازیم، به این نکته اشاره می کنیم که کاردانو یک رمزارز واقعی نیست. در واقع، کاردانو یک بلاک چین است که از کوین‌های ارز دیجیتال میزبانی می‌کند و توکن آن ارز آدا است. اما افراد معمولا ارز دیجیتال آدا را با کاردانو اشتباه می گیرند. از این رو، ما نیز برای ساده سازی به جای استفاده از لغت آدا (ADA)، از لفظ کاردانو استفاده خواهیم کرد.

کاردانو در سال 2015 به دست شرکت Input Output Hong Kong ساخته شده و در سال 2017 به صورت عمومی عرضه شده است. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از مؤسسان اتریوم و شرکتی به نام Bitshare در ساخت پروژه ارز دیجیتال کاردانو نقش داشته است. وی به خاطر نقش مهمی که در پروژه‌های موفق در جهان ارزهای دیجیتال داشته، بسیار مورد احترام و مشهور است.

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو

کاردانو را نسل سوم بلاک چین ها می دانند چون قبل از اینکه به طور عمومی عرضه شود، توسعه دهندگان آن با تحقیق بر روی مشکلات بیت کوین و اتریوم که به ترتیب نسل اول و دوم بلاک چین هستند، توانستند نقاط ضعف این دو را ردیابی کرده و با رویکردهای نوین به حل این مشکلات در بلاک چین کاردانو بپردازند.

در آخر، پروژه کاردانو موفق شد تا با ارائه الگوهای مختلفی در فرایندهایی همچون تایید تراکنش ها و تولید بلوک ها، مشکل مقیاس پذیری که در دو نسل پیش وجود داشت را از بین ببرد. پروژه کاردانو یک پروژه متن باز محسوب می شود؛ از این رو، علاوه بر شرکت موسس کاردانو، IOHK و Emurgo که سعی در توسعه این پروژه دارند، شرکت های مختلف زیادی در تلاش هستند تا بصورت جداگانه کدهای متن باز این بلاک چین را گسترش دهند.

شبکه کاردانو در پلت فرم از زبان برنامه نویسی Haskell استفاده کرده و این مهم موجب شده این سیستم نسبت به دیگر پروژه ها در مقابل خطاهای انسانی مقاوم تر باشد. به طور کلی، کاردانو نوعی پلت فرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که درست مانند اتریوم اجازه‌ی ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند را به کاربران می‌دهد. غیرمتمرکز بدین معناست که که هیچ‌کس قادر به کنترل و متوقف کردن این پروژه نیست و یا به بیانی دیگر، این پروژه به هیچ شخص خاصی (حتی سازندگان آن) متعلق نیست؛ بنابراین پروژه کاردانو متعلق به تمامی افراد است.

از بلاک چین کاردانو که بگذریم، رشد قیمت اخیر ارز دیجیتال کاردانو افراد زیادی را تشویق کرده که به دنبال آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی و یا آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر باشند. از این رو، در ادامه ما به بررسی دلایل رشد ارز دیجیتال نسل سوم و نحوه استخراج ADA می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

ماشین حساب چیا

چه چیزی موجب رشد قیمت ارز دیجیتال کاردانو شد؟

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو ؛ آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی

بیت کوین، نسل اول بلاک چین و ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان است که از روش اثبات کار بهره میگیرد و محبوبیت آن بین تمام افراد دنیای رمزارزها زبانزد است. حتی ثروتمندترین مرد جهان و مدیر عامل گروه خودروسازی تسلا، ایلان ماسک، گفته بود که افراد می توانند با استفاده از بیت کوین، تسلا بخرند. اما با توجه به اینکه ماینینگ این ارز هزینه‌ها و آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد می‌کند، ماسک تصمیم گرفته بخاطر محافظت از محیط زیست، حمایت از بیت کوین را متوقف کند.

همینطور وی در توئیتی اعلام کرده است که به دنبال جایگزینی برای بیت کوین است که کمتر از یک درصد بیت‌کوین انرژی مصرف کند. پس از آن، شاهد سقوط قیمت بیت کوین و افزایش قیمت رمزارز کاردانو بودیم. هرچند قبلا در پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 به آینده درخشان این ارز اشاره کرده بودیم، اما این خبر فاندامنتال تاثیر زیادی بر روی قیمت ارز کاردانو داشته است چرا که نحوه استخراج ADA نسبت به بیت کوین به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد و در نهایت، آلودگی محیطی آن کمتر است.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، کاردانو تلاش کرده است که ضعف‌های نسل‌های قبل را در بلاک چین خود جبران کند. از این رو، علاوه بر مقیاس پذیری بسیار بالا و کارمزد کم آن نسبت به بیت کوین و اتریوم، از روش کار متفاوتی نیز بهره می‌گیرد و آن روش اثبات سهام است. در ادامه، به مقایسه روش اثبات سهام و اثبات کار می‌پردازیم تا این مهم را به خوبی درک کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند

اثبات کار (POW) و اثبات سهام (PoS)

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو

در واقع بیت کوین و اتریوم، هر دو از روش اثبات کار (POW) بهره می‌گیرند. در این روش، افراد برای استخراج نیازمند بهترین کارت گرافیک ماینینگ هستند. در شیوه اثبات کار، سیستم ماینینگ شما مسائل پیچیده ریاضی را حل کرده و از این طریق در فرآیند استخراج شرکت می‌کند. سپس سیستم PoW میزان مشارکت شما را آنالیز کرده و برای این کار پاداشی به شما می دهد و شما مقدار مشخصی از این ارز رمزپایه را دریافت می کنید.

در روش کار اثبات کار، نه تنها نیازمند تجهیزات گران قیمت و قوی هستید، بلکه هنگام استخراج، برق بسیار زیادی مصرف می‌شود و همانطور که می دانید، برای تامین برق از سوخت های فسیلی استفاده می شود. از این رو، استخراج این ارزها هزینه های گزافی برای ماینر و طبیعت برجای می‌گذارد. البته اتریوم در تلاش است تا شیوه خود را به اثبات سهام تغییر دهد تا از اتلاف این انرژی‌ها جلوگیری کند.

اما حال به سراغ روش اثبات سهام خواهیم رفت. هرچند هدف سیستم اثبات سهام نیز از جهتی مانند اثبات کار است و روشی برای حفظ اجماع محسوب می‌شود، ولی فرایند آن به طور کامل متفاوت است و می توان آن را جایگزینی برای PoW درنظر گرفت.

در واقع اثبات سهام سیستمی است که در آن سکه‌هایی که در حال حاضر در کیف پول کاربران قرار دارند، به سهام تبدیل می‌شوند. در این شبکه، افرادی که قصد دارند در تأیید تراکنش‌ها شرکت کنند، باید ارز دیجیتال آن شبکه را بخرند و در کیف پول خود به شبکه اختصاص دهند یا به‌اصطلاح سهام‌گذاری کنند. سپس، این افراد در ازای سهامی که در اختیار شبکه قرار داده‌اند، به‌طور مرتب مقداری ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد.

در این روش نیازی به منابع پردازشی گران قیمت نیست و میزان مصرف برق به شدت کاهش می یابد. به علاوه، در این روش کاربران مشارکت بیشتری دارند و توزیع درآمد حاصل از آن عادلانه تر است. البته از آنجایی که هر چیزی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد، می توان گفت که در مورد الگوریتم اثبات سهام نیز چنین چیزی وجود دارد. از این رو، در صورتی که در صورتی که حجم بازار کم باشد، امکان حمله های 51 درصدی وجود دارد.

گذشته از این ها، به نظر می رسد کاردانو ظرفیت این را داشته باشد تا با رشد فوق العاده خود، زمانی جایگزین بیت کوین شود. از این رو، هر چه قیمت این ارز افزایش یابد، مردم بیشتر به دنبال نحوه استخراج کاردانو هستند. اما با توجه به توضیحاتی که بالا دادیم، در نحوه استخراج کاردانو یا همان نحوه استخراج ADA ، نیازی به پردازشگرهای گران قیمت نیست. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی و یا آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر چگونه است؟ یا اصلا بهتر است سوال شود آیا استخراج کاردانو ممکن است؟

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

نحوه استخراج کاردانو ؛ آیا کاردانو قابل استخراج است؟

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو ؛ آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی

پس از بررسی ارز کاردانو و الگوریتم آن، حال وقت آن است که به سراغ نحوه استخراج کاردانو برویم. حتما تاکنون از خود پرسیده‌اید که چگونه می توان ارز دیجیتالی کاردانو را استخراج کرد و یا اینکه اصلا این کار امکان پذیر است؟

در حقیقت، با توجه به الگوریتم اثبات سهام کاردانو، استخراج این ارز امکان پذیر نیست. ولی می توان از روش استیکینگ و یا سهام گذاری، کاردانو بدست بیاورید. این روش بسیار آسان تر و کم هزینه تر از استخراج یک ارز است و کافیست شما مبلغی را که قصد دارید صرف خرید تجهیزات گران قیمت ماینینگ کنید، به طور مستقیم ارز دییجتال کاردانو بخرید و در کیف پول کاردانو خود نگهداری کنید.

تنها کافیست ارزهای کاردانوی خود را در کیف پول خود سهام گذاری کرده و کیف پول را آنلاین نگه دارید تا در عوض اینکار، مقداری کاردانو بدست بیاورید. بنابراین، اگر بخواهیم آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر یا آموزش استخراج ارز دیجیتال کاردانو با گوشی را با دیگر ارزهایی که از الگوریتم اثبات کار بهره می‌گیرند مقایسه کنیم، نحوه کسب کاردانو بسیار آسان تر است.

در روش سهام گذاری کاردانو، نیازی نیست نگران هزینه های خرید کارت گرافیک، فن‌های خنک کننده، هزینه برق و یا مواردی از این دست باشید و شما می توانید این مبلغ را در خرید کاردانو سرمایه گذاری کنید. فراتر از آن، پروسه سهام گذاری یا استیکینگ بسیار آسان تر از ماینینگ است و کافیست والت کاردانو خود را آنلاین نگه دارید و بعد از آن، درآمد حاصل از سهام گذاری به طور خودکار توزیع خواهد شد.

جدا از این‌ها، توسعه دهندگان قول داده اند تا برای کاردانو آپدیت هایی منتشر کرده و امکانات بیشتری به این پروژه در حال رشد اضافه کنند. در طول این مدت، استخرهای استیک به وجود خواهند آمد و افرادی که مقدار کمی ارز کاردانو دارند ولی به طور پیوسته در فرآیند سهام گذاری شرکت می‌کنند نیز می توانند پاداش های بالاتری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

نحوه خرید ارز دیجیتال کاردانو

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو ؛ آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر

مطمئنا برای سهام گذاری، اولین کاری که باید انجام دهید، خرید ارز آدا است. این ارز دیجیتال در صرافی‌هایی نظیر بایننس قابل دسترسی است. شما می توانید با استفاده از ارز فیات و یا ارزهای دیجیتالی دیگر، اقدام به خرید آدا کنید. علاوه بر صرافی بایننس، ارز دیجیتال کاردانو در صرافی های زیر نیز در دسترس است:

  • Upbit
  • OKEx
  • Huobi Global
  • ZG.com

البته اگر شما ساکن ایران هستید، می توانید از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران نیز اقدام به خرید کاردانو کنید. بدین منظور، صرافی موردنظر خود را انتخاب کرده و قوانین آن را مطالعه کنید. پس از آن، در صرافی ثبت نام کرده و کارهای احراز هویت خود را انجام دهید.

برای احراز هویت، داشتن کارت ملی و کارت بانکی کافی است. پس از آن، شما یک عکس سلفی به همراه متن نوشته مختص به آن صرافی می گیرید و فرآیند احراز هویت را پشت سر می‌گذارید. البته ممکن است این کار بین 1 روز تا 1 هفته طول بکشد؛ بنابراین بهتر است در این راستا کمی صبور باشید تا فرآیند احراز هویت شما تائید شود.

سپس می توانید با کارت بانکی و از طریق درگاه بانکی به خرید و فروش ارز آدا بپردازید. البته توجه داشته باشید که برای این کار، شما لزوما نیازمند یک کیف پول کاردانو داشته باشید. پس از خرید، ارز کاردانو به کیف پول دیجیتالی شما منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال نانو

ارز دیجیتال پیمان

کیف پول کاردانو

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو ؛ آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر

مطمئنا انتخاب یک کیف پول مناسب و امن از مهم‌ترین دغدغه های افراد سرمایه گذار در زمینه ارزهای دیجیتالی است. بنابراین برای انتخاب کیف پول دیجیتالی، نه تنها امنیت مهم است، بلکه رابط کاربری آسان و پشتیبانی از ارز کاردانو را نیز می بایست در نظر بگیرید.

بدون شک کیف پول رسمی این بلاک چین که ددالوس (Daedalus) نام دارد، یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما است. ددالوس را می توانید بر روی دسکتاپ خود استفاده کنید و این والت را تمامی سیستم عامل های دسکتاپ (ویندوز، لینوکس و مک) پشتیبانی می کنند. شما می توانید این کیف پول را از طریق وب سایت رسمی کاردانو تهیه کنید.

این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و کابران می توانند از طریق آن به سهام گذاری بپردازند. البته به جز این نرم افزار، کیف پول‌های غیر رسمی دیگری همچون لجر (Ledger)، اتمیک (Atomic) و ترزور (Trezor) نیز وجود دارد که از ارز آدا پشتیبانی می کنند.

البته توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از اتفاقات ناخواسته و احتمالی، حتما از کیف پول خود بکاپ گرفته و آن را در یک جای امن نگه داری کنید تا در مواقع حذف شدن کیف پول، سرقت و خرابی آن بتوانید دارایی خود را بازگردانی کنید.

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

توکن Bafe IO چیست

قیمت ارز دیجیتال آدا و آینده آن

نحوه استخراج کاردانو
نحوه استخراج کاردانو ؛ آموزش ماینینگ کاردانو در کامپیوتر

ارز آدا در سال 2017، کار خود را با قیمت ۰.۰۲ دلار آغاز کرد و به سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفت. در ژانویه سال ۲۰۱۸، با حدود ۶ هزار درصد افزایش نسبت به قیمت اولیه‌ی خود به ۱.۲۲ دلار رسید که بیشترین قیمت این ارز در طول زمان بوده است. پس از آن شاهد سقوط قیمت آن بودیم که این سقوط به دلیل تحریم ارزهای دیجیتالی از طرف برخی دولت ها بود.

پس از آن، قیمت ارز آدا در سال ۲۰۱۹ دوباره کمی بالا رفت. ارز کاردانو در این یک ماه گذشته رشد بیش از 60 درصدی را تجربه کرده و در زمان نگارش این مقاله، قیمت آن 2 دلار است. اگر بخواهیم تغییرات شش ماهه این ارز را درنظر بگیریم،  تاکنون 1,774.33% رشد و در یک سال اخیر، 3,605.95% رشد را تجربه کرده است.

بنابراین، با توجه به این رشد صعودی اخیر و ایده ناب این نسل سوم بلاک چین، آینده درخشانی برای این ارز دیجیتالی دیده می‌شود. همینطور مایکل ون د پاپ یکی از تحلیلگران معروف حوزه رمزارزها معتقد است کاردانو می تواند نسبت به سایر آلت کوین ها رشد خوبی داشته باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم روش بدست آوردن این ارز دیجیتال را توضیح دهیم و اطلاعاتی کلی درباره آن در اختیار شما بگذاریم. علاوه بر این، اگر شما به استخراج ارزهای دیجیتالی دیگر نیز علاقه دارید، می توانید مقالات استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز، نحوه استخراج چین لینک (Chainlink) و ارز دیجیتال کیک (Cake) را نیز مطالعه کنید.

به علاوه، جستارهای توکن ماتیک، توکن پیگ، توکن وینک و توکن Bonfire نیز در راستای معرفی این توکن ها و نحوه خرید و فروش و استخراج آنها تهیه شده است.

جدا از این، شما می توانید به منظور دانستن آینده رمزارزها، مقالات پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030 و پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021  را نیز در تکراتو مطالعه کنید.

بررسی جستارهای پیش بینی قیمت ترون در سال 2021، پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 و  نیز شما را به منظور انتخاب بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

مقالات پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021، پیش بینی قیمت تتر در سال 2021 و پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021 هم برای بررسی آینده این ارزهای دیجیتالی تهیه شده که ممکن است برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bitdegree

نظر شما در خصوص گفتار نحوه استخراج کاردانو چیست؟ به نظر شما ارز آدا می تواند روند صعودی خود را حفظ کند و به قیمت های بالاتر برسد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    وقت بخیر آیا با کیف تراس والت نیز می‌توان جهت استخراج سرمایه گذاری کرد و اینک چگون از کیف پول تراس کاردانو را به اتمیک انتقال داد با سپاس

    پاسخ