;
coinex

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند ؛ چه هنرپیشه‌هایی را از دست دادیم؟

تکراتو در این مطلب به بررسی و معرفی بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند پرداخته است. شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تعداد زیادی از مردم و همچنین بازیگران و هنرمندان مطرح کشور جان خود را از دست دهند.

در طول سال‌ها، بسیاری از بازیگران ایرانی در نتیجه حوادث یا مرگ‌های طبیعی جانشان را از دست داده‌اند و با شیوع کرونا نیز بر تعداد بازیگرانی که ناگهانی ترک‌مان کردند افزوده شد. با شیوع ویروس کرونا در جهان و با وجود تلاش دولت‌ها و پزشکان، هر روز بر شمار قربانیان این ویروس مرگبار اضافه می‌شود.

اهل فرهنگ، هنر و ادب که سال‌های عمرشان را در راه آموختن و کسب دانش و مهارت صرف کرده‌اند و ثمره آموخته‌ها و تجریبات خود را در اختیار جامعه می‌گذارند، با از دست رفتن هرکدامشان بار سنگینی بر دوش دیگر هنرمندان قرار می‌گیرد و نسل‌های بعد از حضور آنها محروم می‌شوند.

جای خالی عده زیادی از هنرمندان فوت شده براثر کرونا به شدت احساس می‌شود. لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند در ادامه آمده است.

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

غم از دست دادن عزیزان و نزدیکان در هرجای دنیا اتفاقی سخت و ناگوار است و هر کدام خسرانی برای جامعه محسوب می‌شود، اما به قطع می‌توان گفت از دست دادن آنهایی که سرمایه فرهنگی، هنری، فکری و مدیریتی یک جامعه به حساب می‌آیند، صدمات این خسران را بیشتر می‌کند.

در ادامه لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند آمده است. اگر قصد دارید با بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

کامبوزیا پرتوی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

از جمله بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند کامبوزیا پرتوی بود. وی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان است که ۴ بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای من ترانه ۱۵ سال دارم، کافه ترانزیت، فراری و کامیون از جشنواره فیلم فجر شده و از این نظر رکورددار است.

کامبوزیا پرتوی در ۱۸ اسفند ۱۳۳۴ در رستم‌آباد گیلان زاده شد. او تحصیلاتش در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر را ناتمام گذاشت و در دوران دانشجویی چند فیلم کوتاه مستند و داستانی برای تلویزیون ایران کارگردانی کرد.

از آثار مطرح او در زمینه کارگردانی می‌توان به فیلم‌های ماهی، گلنار، بازی بزرگان، کافه ترانزیت، پرده و کامیون اشاره کرد. وی در  ۴ آذر ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال جزیره

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

کریم اکبری مبارکه

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

از دیگر بازیگرانی که از کرونا مردند می‌توان کریم اکبری‌مبارکه را نام برد. وی بازیگر و کارگردان ایرانی سینما و تئاتر بود. او در آثار کارگردانان نامداری مانند بهرام بیضایی و داوود میرباقری ایفای نقش کرده بود. مشهورترین نقش وی در سینما نقش سرکرده در فیلم مرگ یزدگرد و در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال امام علی و اَحمَر بن شُمَیط در سریال مختارنامه بوده‌است.

کریم اکبری مبارکه در بخش نمایش کودک و نوجوان دومین جشنواره تئاتر شهر که در مرداد ۱۳۹۲ برگزار شد، عضو هیئت انتخاب بود. همچنین وی سابقه تدریس تئاتر در اداره ارشاد مشهد، اداره ارشاد شهرری و اداره ارشاد میناب را در کارنامه خود داشت. وی که از بازیگران کرونایی فوت شده است که در ۸ آبان ۱۳۹۹ درگذشته است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال خاتون

بازیگران سریال یاغی

علی انصاریان

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

علی انصاریان که از بازیگران کرونایی فوت شده است، فوتبالیست، مجری و بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون بود که در تیر ۱۳۵۶ به دنیا آمد و در بهمن ۱۳۹۹ در سن ۴۳ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. انصاریان از معدود بازیکنان ایرانی دنیای فوتبال بود که هم در پرسپولیس و هم در استقلال بازی کرده بود و سابقه حضور در تیم ملی را داشت.

انصاریان پیش از اینکه در سال ۱۳۹۰ از دنیای فوتبال خداحافظی کند نیز وارد تلویزیون شده و در چند اپیزود سریال‌هایی مانند زیر آسمان شهر و نقطه چین بازی کرده بود، اما بعد از پایان فوتبال به صورت جدی وارد حوزه بازیگری شد و حتی مجری گری چند برنامه تلویزیونی اینترنتی را نیز بر عهده داشت.

از فیلم‌های سینمایی علی انصاریان می‌توان به پاداش سکوت، کلاف، هدیه، حس خوب زندگی، اژدر، رمانتیسم عماد و طوبی، کولبرف و بعد از اتفاق و از کار‌های تلویزیونی او نیز می‌توان به سرزده، محکومین، کیمیا، خانه اجاره‌ای و چارخونه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال ساخت ایران 3

بازیگران سریال سرجوخه

عزت الله مهرآوران

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

عزت الله مهرآوران که بازیگر پیشکسوت ایرانی است نیز بر اثر کرونا درگذشته است. وی پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت.

عزت الله مهرآوران متولد 18 اردیبهشت 1328 در مسجد سلیمان بود. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه 1 هنر از وزارت ارشاد داشت. وی از هنرپیشه های کرونایی فوت شده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال حرفه ای

سریال حضرت موسی

هوشنگ منصور خاکی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

هوشنگ منصورخاکی که از هنرپیشه های کرونایی فوت شده است، متولد ۱۳۲۲ است و از سال ۱۳۵۰ وارد حوزه سینما شد و همزمان در رشته ورزش‌های رزمی آن زمان از جمله کشتی کج و شنا فعال بود و در اکثر فیلم‌های اکشن حضور داشت. قبل از انقلاب در حدود ۱۲ فیلم سینمایی و سریال بازی کرد.

بعد از انقلاب نیز در حدود ۲۵ فیلم سینمایی و ۱۲ سریال تلویزیونی بازی کرد. او در یک فیلم در کشور مصر به نام «قلب من قدس/شیر سینا» نیز ایفای نقش کرد.

این هنرمند که از اوایل دهه ۹۰ خانه نشین شده بود، پس از حدود ۹ ماه که دچار عارضه مغزی شده بود، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

بهترین سریال های تابستان 1400

علیرضا موسوی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

از دیگر بازیگرانی که از کرونا مردند می‌توان علیرضا موسوی را نام برد. وی از بازیگران جوانی است که نمایش‌های «مزا مزا»، «چند روایت مجهول و روزانه»، «همه درها به بیرون باز نمی‌شوند» از جمله کارهای او بوده است. وی در ۲۲ سالگی بر اثر عوارض ناشی از کرونا درگذشت.

بیژن افشار

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

بیژن افشار متولد سال ۱۳۳۳ بود که از بازیگران کرونایی فوت شده است. وی در فیلم‌های سینمایی «مربای شیرین»، «قلب‌های ناآرام»، «در وجه حامل»، «خبر خاصی نیست»، «خیابان دیوار»، «پیچ جاده نمناک»، «تابو»، « تمشک» و مجموعه‌های «مختارنامه»، «شهریار»،«خواب بلند»، «پرواز در ارتفاع صفر»، «یلدا» و … بازی کرده است. این هنرمند در ۶۷ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا چشم از جهان فروبست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های ایرانی

علی سلیمانی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

علی سلیمانی که از هنرپیشه های کرونایی فوت شده است متولد ۱۳۵۰ در تهران است و دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری است که فعالیت خود در سینما را با «سفر بخیر» به کارگردانی داریوش مودبیان آغاز کرد. در کارنامه کاری او علاوه بر بازیگری طراحی دکور و اجرا هم دیده‌ می‌شود.

از جمله آثاری که علی سلیمانی به ایفای نقش پرداخته می‌توان به فیلم‌های سینمایی چون «بی پولی»، «نجات یافتگان»، قارچ سمی، خاله سوسکه و….. اشاره کرد و از جمله آثار تئاتری‌اش هم باید از کارگردانی و بازیگریش در دو اثر به نام «مردی در آینه» و «مکعب» نام برد.

علاوه بر آن علی سلیمانی در تئاترهای «خنکای ختم خاطره»، «چشم به راه میرغضب»، «عزیز مایی»، «ترن»، «شکار روباه» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» و… هم به ایفای نقش پرداخته بود. از جمله مجموعه‌های تلویزیونی این هنرمند می‌توان به «وضعیت سفید»، «پایتخت ۴» ، «سقوط یک فرشته»، «داستان یک شهر» و… اشاره کرد.

این بازیگر که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در تهران بستری بود و به علت عوارض ناشی از کرونا دچار ایست قلبی شد و در سن ۵۰ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

منوچهر افسری

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

منوچهر افسری در لیست بازیگرانی که از کرونا مردند قرار دارد. او متولد سال ۱۳۳۱ بود و از دهه ۵۰ فعالیت خود در سینما را آغاز کرد و در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و چهار مجموعه تلویزیونی بازی کرد. آخرین حضور او در سینما در سال ۸۵ به فیلم «عاشق» برمی‌گردد و بعد از آن دیگر در اثری حضور نداشت.

از جمله فیلم‌های سینمایی این بازیگر به «سگ کشی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «رابطه پنهانی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «گنج»، «محموله»، «تیغ وابریشم»، «جدال»، «طغیان»، «پرواز به سوی مینو»، «زخم»، «تفنگدار» و «مأموریت آقای شادی» می‌توان اشاره کرد.

همچنین «محاکمه»، «دزدان مادربزرگ»، « لبخند زندگی» و «خاله سارا» سریال‌های تلویزیونی هستند که افسری در دهه ۷۰ در آن‌ها بازی کرده بود. منوچهر افسری از جمله بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند ، است که در ۶۹ سالگی چشم از جهان فرو بسته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

صادق صفایی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

از جمله بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند می‌توان صادق صفایی را نام برد. صادق صفایی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طبس بود. او در طول دوران حرفه‌ای خود علاوه بر تدریس در مراکز مختلف آموزشی، در آثار گوناگون نمایشی نیز ایفای نقش کرد.

او در نمایش‌هایی چون «پریشان در باد» به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت، «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید سمندریان، «مرغ دریایی» به کارگردانی هما روستا و … به عنوان بازیگر حضور داشته است و همچنین نمایش های همچون «مرگ»، «پلیکان سبز»، «در جامعه مردگان» و «همچون انتظار الکترا» را در مقام کارگردان در تئاتر مولوی به روی صحنه برده است.

صفایی در تعداد قابل توجهی از فیلم‌هایی سینمایی از جمله «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه ای»، «من و زیبا»، «سفر سرخ»، «خوابگاه دختران» و … نیز ایفای نقش کرده است و برای فیلم «از کرخه تا راین» موفق به کسب سیمرغ بازیگر مرد مکمل از جشنواره فیلم فجر شده بود. وی در لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

پرویز پورحسینی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

پرویز پورحسینی نیز در لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند قرار دارد. وی بازیگر باسابقۀ سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود که در سن ۷۹ سالگی در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.

او که متولد شهریور ۱۳۲۰ و دانش آموختۀ رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، در بیش از ۵ دهه فعالیت هنری خود در بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت. برخی از مشهورترین آثاری که در آنها به ایفای نقش پرداخته عبارتند از: کمال‌الملک، مختارنامه ، کشتی آنجلیکا، میکائیل، باشو،غریبه کوچک.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

بهترین فیلم های رضا عطاران

سیامک اطلسی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

ویروس کرونا در ایران قربانی دیگری از میان هنرمندان گرفت؛ این بار سیامک اطلسی، بازیگر و کارگردان و صداپیشۀ پیش‌کسوت. وی نیز در لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند قرار دارد.

آخرین سریالی که سیامک اطلسی در آن بازی کرد، سریال «اپیدمی» بود که از اتفاق با موضوع کرونا در حال ساخت است و اطلسی در آن نقش یک رئیس بیمارستان را ایفا کرد که در قصۀ آن سریال نیز فوت می‌کند.

به‌گفتۀ تهیه‌کنندۀ این سریال، روزهای آخر که سیامک اطلسی در صحنه بود، ناراحتی قلبی داشت و حالش روبه‌راه نبود. او را در همان بیمارستان عدل که لوکیشن سریال بوده است، نزد متخصص می‌برند و پس از آن خانواده‌اش مراحل معاینه با یک پزشک فوق‌تخصص را هم در بیمارستان دیگری دنبال می‌کنند، اما یکی دو روز بعد معلوم می‌شود که وی به کرونا مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

علی برقی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

علی برقی بازیگر سینما، تلویزیون‌ و تئاتر کشور در بیمارستان سینای تهران درگذشت. از مهمترین آثار علی برقی، به ایفای نقش در سریال‌های «ویلای من»، «بچه مهندس»، «دادستان» و «نون و ریحون» می‌توان اشاره کرد.

علی برقی نخستین بار سال 1371 در فیلم «شرم» به‌کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرده است. وی در لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های شهاب حسینی

سیامک افسایی

بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند

سیامک افسایی بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح تئاتر تبریز امروز بر اثر کرونا درگذشت. افسایی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به مدت ۱۰ روز در بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز بستری بود که متاسفانه دار فانی را وداع گفت.

سیامک افسایی کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار سیامک افسایی می‌توان به بازیگری در سریال آنام اشاره کرد. وی در لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند قرار دارد.

در این مطلب به معرفی بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند پرداختیم. پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و همچنین ایران افراد زیادی متبلا و جان خود را از دست دادند. در این بین  بازیگران موفق و مطرحی نیز حضور داتند که به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتند. لیست بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند در این مطلب آمده است.

نظر شما در مورد بازیگرانی که به دلیل کرونا درگذشتند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر