;
coinex

گوشی‌های گلکسی A13 و گلکسی A23 با نمایشگر BOE عرضه می‌شوند

گوشی‌های گلکسی A13 و گلکسی A23 از ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) با نمایشگر چینی BOE عرضه خواهند شد. این نمایشگر در واقع جایگزین نمایشگر‌های سامسونگ خواهد شد.

ماه گذشته، گوشی‌های گلکسی A13 و A23 با صفحه‌نمایش ساخت خود شرکت سامسونگ، در هند و بازار جهانی به طور رسمی، رونمایی شدند. اما با توجه به گزارش‌های اخیر، مثل اینکه قرار است شرکت سامسونگ، رویه جدیدی را در پیش بگیرد و این گوشی‌ها را با نمایشگر چینی BOE عرضه نماید.

عرضه گلکسی A13 و گلکسی A23 با نمایشگری متفاوت

گلکسی A13 و A23 دارای یک نمایشگر LCD در اندازه 6.6 اینچی و با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل هستند. نسبت تصویر این نمایشگرها 20:9 بوده و از نرخ نوسازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

عرضه گلکسی A13 و گلکسی A23 با نمایشگری متفاوت

 

گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد علاوه بر گوشی‌های میان‌رده خود، در گوشی‌های پرچم‌دار نسل بعد نیز از نمایشگر BOE بهره ببرد و همکاری جدیدی را برای تولید پنل‌های نمایشگر گوشی‌های خود، با BOE آغاز کند. درواقع این همکاری، ابتدا با عرضه گلکسی A13 و گلکسی A23 آغاز می‌شود. اما تا قبل از آن، شرکت چینی BOE باید بتواند خود را ثابت کرده و استاندارد‌های شرکت سامسونگ برآورده کند. استانداردهایی مثل پنل‌های اولد با تکنولوژی LTPO که سامسونگ در گوشی‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کند.

قطعا شرط لازم برای همکاری بین شرکت چینی BOE و سامسونگ، داشتن تمام فاکتورهای کیفیت فنی، مانند مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی و همچنین مقاوت کافی در برابر ضربه و موارد دیگر، خواهد بود.

شاید در اینجا برای کاربران سوال پیش بیاید که چرا این شرکت تصمیم گرفته است که تولید نمایشگر‌ دستگاه‌های خود را به شرکت دیگر بسپارد؟ در جواب باید بگوییم که در حال حاضر شرکت سامسونگ بزرگترین تامین کننده نمایشگر‌های تاشو برای شرکت‌های مختلف است. حال تصمیم دارد به منظور افزایش ظرفیت خود برای تولید نمایشگرهای تاشو، تولید پنل های LCD و OLED معمولی را به شرکتی دیگر به نام BOE بسپارد. این شرکت چینی در سال‌های اخیر با شرکت هوآوی همکاری داشته و تمام نمایشگر‌های پرچم‌دار و میان‌رده هوآوی را تامین کرده است.

همکاری سامسونگ با شرکت BOE قطعا اقدامی هوشمندانه خواهد بود. چون با توجه به معرفی گوشی تاشو Galaxy Z Fold 4 سامسونگ در ماه آگوست (مرداد ماه) و پس از آن آغاز تولید گوشی هوشمند تاشو گوگل Pixel Notepad در سه ماهه سوم سال 2022، قطعا شرکت سامسونگ برای پاسخ به تقاضای داخلی و شرکت‌های دیگر، به آزادسازی ظرفیت برای تولید نمایشگر‌های تاشو، نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نمایشگر جدید در گوشی‌های سری A چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر