;
coinex

لیست دستگاه‌هایی که از MacOS 13 Ventura پشتیبانی می‌کنند

اپل در رویداد WWDC 2022 لیست دستگاه‌‌هایی که از MacOS 13 Ventura پشتیبانی می‌‌کنند را اعلام کرد.

اپل به تازگی macOS 13 Ventura را معرفی کرد. با توجه به تکمیل فرآیند انتقال از اینتل به Apple Silicon و رونمایی از تراشه جدید M2، باید گفت که سیستم عامل جدید مک تنها به دستگاه‌های جدید محدود می‌شود.

macOS Monterey از تعداد زیادی مک پشتیبانی می‌کرد؛ اما اپل در حال کم کردن شکاف بین مک‌های اینتلی و مک‌هایی است که از سیلیکون پشتیبانی می‌کنند. به‌عنوان مثال مک پرو محبوب، جدیدترین سیستم عامل این شرکت یعنی macOS 13 Ventura را اجرا نخواهد کرد. لیست کامل مک‌های سازگار با این سیستم عامل در زیر درج شده است.

لیست کامل مک‌های سازگار با macOS 13 Ventura

iMac 2017 و بعد از آن
iMac Pro 2017 به بعد
MacBook Air 2018 به بعد
MacBook Pro 2017 به بعد
Mac Pro 2019 به بعد
Mac mini 2018 به بعد
MacBook 2017 و بعد از آن
Mac Studio 2022

به این نکته توجه داشته باشید که وقتی اپل از PowerPC به اینتل منتقل شد تنها بعد از دو سال، پشتیبانی از تمام دستگاه‌های قبلی را قطع کرد. در حالی‌که اپل از زمان macOS 11 Big Sur مشغول انتقال از اینتل به سیلیکون خاص خود بوده است. با این وجود اگر اپل تصمیم بگیرد که پشتیبانی از همه مک‌های اینتل را به یک‌باره در سال 2023 قطع کند، کاربران حداقل یک سال دیگر فرصت خواهند داشت تا از ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهره ببرند.

لیست دستگاه‌ هایی که از MacOS 13 Ventura پشتیبانی می‌ کنند

macOS 13 Ventura با ویژگی Stage Manager راه جدیدی را برای کار در بین برنامه‌ها و سیستم عامل‌ها به ارمغان می‌آورد که به طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌های باز را سازماندهی می‌کند تا کاربران بتوانند روی کار خود تمرکز بیشتری داشته باشند و همچنان همه چیز را در یک نگاه مدیریت کنند. همچنین قابلیت Handoff به FaceTime اضافه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تماس FaceTime خود را در یک دستگاه اپل شروع کرده و آن‌را به یک دستگاه اپل دیگر در نزدیکی خود منتقل کنند.

در ادامه نیز باید اشاره کرد که هم اکنون پیام‌ها در مک شامل امکان ویرایش خواهند بود یا می‌توانند پیامی که اخیرا ارسال شده را لغو کنند. قابلیت علامت‌ گذاری پیام‌ها به‌عنوان خوانده‌ نشده نیز اضافه شده است و کاربران می‌توانند پیام‌های حذف شده به‌صورت تصادفی را نیز بازیابی کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا مک شما با macOS 13 Ventura سازگار است؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر