coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین فیلم و سریال های زندایا (Zendaya) [10 عنوان برتر]

زندایا مری استورمر کلمن خواننده و بازیگر محبوب امریکایی است که طرفداران زیادی دارد. در این نوشتار تکراتو به معرفی بهترین فیلم و سریال های زندایا می‌پردازیم.

زندایا مری استورمر کلمن ( Zendaya Maree Stoermer Coleman) در 1 سپتامبر 1996 (یازدهم شهریور ماه سال  1375) در شهر اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. او فرزند آخر خانواده است و پنج خواهر و برادر بزرگتر دارد. پدر وی آفریقایی آمریکایی و مادرش آلمانی اسکاتلندی و هر دو معلم هستند.

او از سال 2004 تا 2007 عضو یک گروه رقص هیپ هاپ به نام Future Shock Oakland بود و پس از آن، به مدت 2 سال در آکادمی هنرهای هاوایی آموزش دید.

زندیا در 13 سالگی برای بازی در سریال کمدی «تکونش بده» Shake It Up تست داد و برای بازی در نقش Rocky Blue انتخاب شد. این مجموعه در سال 2010 پخش شده و با استقبال میلیونی بینندگان روبرو شد. به طوری که به دومین سریال برتر در تاریخ 27 ساله کانال دیزنی تبدیل شد.

کلمن پس از شهرتش به طور حرفه‌ای‌تر به خوانندگی، بازیگری و همچنین صداپیشگی ادامه داد. اکنون برای آشنایی با بهترین فیلم و سریال های زندایا همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریس ایوانز

بهترین فیلم های الیزابت اولسن

بهترین فیلم و سریال های زندایا

این بازیگر و خواننده جوان و موفق، در سال 2017 نقش میشل در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را ایفا کرد و برای بازی خوبش مورد تحسین قرار گرفت. وی دو سال بعد نیز در دنباله این فیلم به نام «مرد عنکبوتی : دور از خانه» حضور داشت. بیشتر بینندگان او را به عنوان دختر مورد علاقه مرد عنکبوتی می‌شناسند.

بهترین فیلم و سریال های زندایا

زندیا در همین سال در فیلم موزیکال The Greatest Showman به ایفای نقش پرداخت، و با بازی تاثیرگذارش، تحسین منتقدین را برانگیخت.

زندایا که از فعالان عرصه موسیقی است، در سال 2012 آلبوم (ساخت ژاپن Made in Japan) را با همراهی بلا تورن (Bella Throne) منتشر نمود و سال بعد آلبومی با نام Zendaya را روانه بازار کرد.

زندایا کلمن تاکنون موفق به دریافت جایزه‌هایی بسیاری از جمله ستلایت، ساترن و جایزه امی ساعات پر بیننده شده است. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های زندایا کلمن و همچنین بهترین سریال های Zendaya را به شما ارائه می‌دهیم.

فیلم تل ماسه (Dune)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم و سریال های زندایا
  • تاریخ‌ اکران:۲۲ اکتبر ۲۰۲۱
  • ژانر: علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن
  • فیلمنامه‌نویس: جان اسپیتز، دنی ویلنوو، اریک راث (بر پایه تلماسه اثر فرانک هربرت)
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • اصلی بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، استیون مک کینلی، زندیا کلمن، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8 از 10

خلاصه داستان: خاندان آتریدیس در سیاره‌ای آراکیس فرمانروایی می‌کنند. در این سیاره گرده‌ای گران‌بها و حیاتی به نام اسپایس وجود دارد، که با ارزش‌ترین دارایی کهکشان است. این خاندان نجیب برای کنترل، حفظ و نگهداری از این گرده باید با دشمنان زیادی بجنگند.

تل ماسه یکی دیگر از بهترین فیلم های زندیا محسوب می‌شود، او در فیلم تل ماسه ایفاگر نقش چانی (یک فریمن) است. چانی دختری قوی و باهوش بوده که نشان می‌دهد چطور فریمن‌ها، به مباشر سیاره‌ی آراکیس خدمت کرده‌اند؛ اما همیشه دست کم گرفته شده‌اند و نقش آن‌ها دیده نشده است.

تل‌ماسه که از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 محسوب می‌شود، از سوی انستیتوی فیلم آمریکا به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۱ معرفی گردید، این فیلم در نود و چهارمین دوره اسکار نامزد دریافت ۱۰ جایزه شد که موفق به دریافت شش جایزه از جمله بهترین موسیقی و فیلم‌برداری شد. بر اساس اعلام عوامل تل‌ماسه، دنباله‌ای از فیلم با عنوان «تلماسه: بخش دو» برای انتشار سینمایی در هفدهم نوامبر سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ماجراجویی

بهترین فیلم های جیم کری ؛ از ماسک تا سونیک خارپشت

سریال سرخوشی (Euphoria)

بهترین فیلم و سریال های زندایا

  • تاریخ انتشار: ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹
  • ژانر: درام، تینیجری
  • کارگردان: جنیفر موریسون
  • بازیگران اصلی: زندیا کلمن، مود اپاتو، اریک دین، الکسا دمی، جیکوب الوردی، استورم رید، هانتر شیفر، آلجی اسمیت
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.4 از 10

خلاصه داستان: گروهی از دانش آموزان دبیرستانی، با مسائل گوناگونی همچون مواد مخدر، روابط جنسی و خشونت دست و پنجه نرم می‌کنند. «رو» و «جولز» دو دختر دبیرستانی هستند که رابطه دوستانه و خوبی دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند با امتحان کردن روش‌های مختلف به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابند.

زندایا ایفاگر نقش روبی «رو» بنت، یک نوجوان معتاد به مواد مخدر که تازه از دوره بازپروری خارج شده را ایفا می‌کند. کلمن همچنین راوی داستان این مجموعه است. سرخوشی (Euphoria) در فهرست بهترین سریال های Zendaya قرار دارد.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spiderman: No Way Home)

بهترین فیلم و سریال های زندایا

  • تاریخ انتشار: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱
  • ژانر: اکشن، ابر قهرمانی، ماجراجویی
  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران اصلی: تام هالند، ویلم دفو، اندرو گارفیلد، زندیا کلمن، توبی مگوایر، ویلم دفو، آلفرد مولینا، بندیکت وانگ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 8.7 از 10

خلاصه داستان: پس از آشکار شدن هویت مرد عنکبوتی، پیتر پارکر از دکتر استرنج درخواست کمک می‎‌کند. آن‌ها می‌خواهند تا کاری کنند تا همه‌ی دنیا فراموش کند که او مرد عنکبوتی است.

آن‌ها در حال انجام طلسم دچار اشتباهی می‌شوند که منجر به درگیری مرد عنکبوتی با پنج دشمن شرور خود یعنی گرین گوبلین، دکتر اختاپوس، الکترو، مارمولک و مرد شنی می‌شود.

زندیا در این فیلم نقش یکی از همکلاسی‌های پیتر پارکر و معشوقه او را ایفا می‌کند. با این که نقش میشل برگرفته از شخصیت مری جین واتسون در سری کمیک‌های مرد عنکبوتی است، اما نمی‌توان گفت که اقتباس مستقیمی از این شخصیت دارد و نام اصلی او در مارول به میشل جونز تغییر داده شده‌ است.

Spiderman: No Way Home سومین و آخرین اثر از فیلم های مرد عنکبوتی و  ار بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 است که توانسته مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار بگیرد و همچنان در صدر جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای هالیوود باقی بماند. این ساخته جان واتس به قدری خوش درخشید که به عنوان بهترین فیلم از مجموعه مرد عنکبوتی شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

بهترین فیلم های دی سی 2021

فیلم بزرگترین شومن (the Greatest Showman)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم های زندایا کلمن
  • تاریخ‌ انتشار: ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (ایالات متحده)
  • ژانر: موزیکال، درام
  • فیلمنامه‌نویس: جنی بیکس، بیل کاندن
  • کارگردان: مایکل گریسی
  •  بازیگران اصلی: ربکا فرگوسن، هیو جکمن، زک افران، میشل ویلیامز، زندیا کلمن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.6 از 10

بزرگترین شومن از نخستین تجربه‌های زندایا جلوی دوربین است؛ با این حال، می‌توان آن را در فهرست بهترین فیلم و سریال های زندایا قرار داد. او در این فیلم نقش ان ویلر، یک آکروبات و هنرمند تراپیز را بازی می‌کند که سعی دارد با مردی به نام فیلیپ کرلایل ارتباط برقرار کند.

وقتی فیلم به مرور گذشته می‌پردازد، کودکی بارنوم نمایش داده می‌شود، جایی که او و پدر خیاطش که فیلو نام دارد، برای خانواده‌ی هالت مشغول کار هستند. بارنوم عاشق دختر این خانواده که چریتی نام دارد، می‌شود. چریتی با او درباره آینده مبهمش صحبت می‌کند، اما بارنوم به او اطمینان می‌دهد که در کنارش خواهد بود و می‌گوید برنامه‌های مختلف زیادی برای آینده در سر دارد.

فیلم the Greatest Showman سکانس های رقص و آواز بسیاری دارد و داستان آن از راه اندازی سیرک بارنوم و بیلی الهام گرفته شده است که در سال‌های پایانی قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد. با اینکه زندیا در بزرگترین شومن فقط 19 سال دارد، اما به خوبی از عهده ایفای نقش خود برآمده است. the Greatest Showman جزو بهترین فیلم های زندایا کلمن به شمار می‌آید.

سریال مایل به سیاه یا «سیاه و سفید» (Black ish)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم و سریال های زندایا
  • سال های انتشار: 2014 تا 2022
  • ژانر: کمدی، درام
  • تعداد قسمت ها: 173
  • کارگردان: کنیا باریس
  • بازیگران اصلی : آنتونی اندرسون، تریسی راس، مارکوس اسکریبر، مایلز براون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.2 از 10

خلاصه داستان: دره جانسون مردی بوده که از شرایط زندگی خوبی برخوردار است؛ او همسری زیبا، شغلی خوب، بچه‌های سالم و بازیگوش و خانه‌ای بزرگ دارد. اما جانسون حتی در این وضعیت خوب به عنوان یک مرد سیاه پوست، نگران آینده اعضای خانواده‌‌اش است.

جانسودن مثل هر مرد دیگری در تلاش است تا بهترین امکانات را برای زندگی خانواده‌اش فراهم نماید، تا این شرایط و موقعیت خوب باعث شود همه به آن‌ها احترام بگذارند. با این وجود، باز هم او این دغدغه را دارد که آیا خانواده‌ی او می‌توانند به خوبی در بین سفید پوست‌ها زندگی کنند یا خیر.

مایل به سیاه یکی دیگر از بهترین سریال های Zendaya است، زندیا در این مجموعه به عنوان یکی از دخترهای دره جانسون به ایفای نقش پرداخته است. سریال Black ish که به مسائل و مشکلات سیاه پوستان می‌پردازد مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spiderman: Far From Home)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم های زندیا
  • تاریخ‌ انتشار: ۲ ژوئیه ۲۰۱۹ (ایالات متحده)
  • ژانر: ابر قهرمانی، اکشن، علمی تخیلی
  • نویسندگان: کریس مک‌کنا، اریک سامرز (بر پایه مرد عنکبوتی اثر استن لی، استیو دیتکو)
  • کارگردان: جان واتس
  • دیگر بازیگران: تام هالند، ساموئل جکسون، جیک جیلنهال، جیکوب باتالون، زندیا کلمن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.4 از 10

خلاصه داستان: مرد عنکبوتی، می‌خوادهد برای تعطیلات با ام جی و دیگر دوستانش به یک سفر اروپایی برود. او تصمیم گرفته در این سفر به عنوان پیتر پارکر، لذت ببرد و از قالب مرد عنکبوتی بودن برای مدتی دربیایید، اما این سفر همه چیز آن‌ طور که او تصور می‌کرد پیش نمی‌رود و تعطیلات آن‌ها همچون به یک میدان جنگ برای نبرد چند ابر قهرمان است.

در میان مشکلاتی وجود دارد که پیتر و ام جی تلاش می‌کنند تا آن‌ها را رفع کنند. آن‌ها به عنوان دو دانش آموز دبیرستانی که خیلی دست و پا چلفتی هستند در صحنه حاضر می‌شوند و باعث سرگرمی می‌شوند.

مرد عنکبوتی: دور از خانه، از بهترین فیلم های زندیا به شمار می‌آید و به او این فرصت را داد تا با نقش «ام جی» بیشتر توانایی‌هایش را در بازیگری نشان دهد.

فیلم زاپ (Zapped)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم و سریال های زندایا
  • سال انتشار: 2014
  • ژانر: خانوادگی، کمدی، فانتزی
  • کارگردان: پیتر دلویز
  • بازیگران اصلی: شانل پلوسو، اسپنسر بولدمن،زندایا کلمن، امیلیا مک کارتی، آدام دیمارکو
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 5.1 از 10

فیلم زاپ (Zapped) نیز از بهترین فیلم و سریال های زندایا است. در این فیلم، کلمن ایفاگر نقش نوجوانی بوده که از تلاش کردن برای رفع مشکلات خسته و ناامید نمی‌شود.

خلاصه داستان: زوئی استیونز، یک دانش آموز باهوش بوده که رقصیدن بسیار ماهر است. زوئی فقط شانزده دارد و سعی می‌کند تا با محیط و افراد مدرسه جدید خود کنار بیاید.

زوئی با مشکلات متفاوتی روبه‌رو است؛ از جمله گروه رقص جدید، پدر ناتنی جدیدش و سه برادر ناتنی پردردسر. اما وقتی او با نصب یک برنامه آموزشی در گوشی‌اش، شروع به کنترل کردن پسران اطرافش می‌کند، همه چیز عوض می‌شود و زوئی شرایط جدیدی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

فیلم مالکوم و ماری (Malcolm and Marie)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم و سریال های زندایا
  • تاریخ‌ انتشار: ۵ فوریه ۲۰۲۱ (آمریکا)
  • نویسنده: سام لوینسون
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • کارگردان: سام لوینسون
  • بازیگران اصلی: جان دیوید واشنگتن، زندایا کلمن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.6 از 10

خلاصه داستان: یک کارگردان به نام مالکوم، پس از اکران فیلمش با دوستش ماری، به خانه برمی‌گردد. او که آرزو دارد ساخته‌ی جدیدش تبدیل به یک فیلمی پرفروش شود تا بتواند به یک موفقیت عالی برسد، منتظر نظر بینندگان و منتقدین است.

اما در این میان مالکوم متوجه رازهایی از زندگی ماری می‌شود که تاکنون از آن‌ها بی‌خبر بوده و این موضوع اوضاع را تغییر می‌دهد. درواقع شرایط جدید باعث می‌شود مالکوم و ماری خود واقعی‌شان را نشان دهند.

مالکوم و ماری (Malcolm and Marie) هم در فهرست بهترین فیلم و سریال های زندایا قرار دارد. این فیلم به واسطه‎‌ی فیلمبرداری سیاه و سفید به یک اثر رمانتیک و دلنشین تبدیل شده است. جان دیوید واشنگتن و زندایا کلمن به خوبی از عهده نقش خود برآمده‌‌اند.

فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spiderman: Home coming)

بهترین فیلم و سریال های زندایا

  • تاریخ انتشار: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (ایالات متحده)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • نویسندگان: کریس مک‌کنا، اریک سامرز
  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران اصلی: تام هالند، زندیا کلمن، مایکل کیتون، رابرت جونیور، جیکوب بتالون، آلفرد مولینا، بندیکت وانگ، تونی ریوولوری
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 7.4 از 10

خلاصه داستان: پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) که از همکاری با ابرقهرمانانی مانند مرد آهنی خوشحال بوده، بی‌صبرانه منتظر تونی استارک است تا به او ماموریتی جدید بدهد و او بتواند از موقعیت ماموریت استفاده کند و توانایی‌های خود را بهتر و بیشتر نشان دهد.

در این میان، وقتی پیتر در حال گذراندن زندگی عادی و روزمره‌ی خود است، ناگهان کرکس که دشمن جدید او است وارد صحنه می‌شود و به یکباره همه چیز را خراب می‌کند. حال باید مرد عنکبوتی به با او مبارزه کند و با توانایی‌های خاص خود از دوستانش محافظت کند.

یکی از اتفاق‌های مهمی که در Spiderman: Home coming رخ داد، این بوده که «ام جی» می‌فهمد مرد عنکبوتی، همان همکلاسی‌اش پیتر پارکر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بیوگرافی کیانو ریوز (Keanu Reeves) ؛ بازیگر نقش نئو در سه‌گانه‌ی ماتریکس

کی سی جاسوس (C. K. Undercover)

بهترین فیلم و سریال های زندایا
بهترین فیلم و سریال های زندایا
  • سال های انتشار: 2015 تا 2018
  • ژانر: اکشن، جنایی، کمدی
  • تعداد قسمت ها: 76
  • کارگردان: کوین مارشال
  • بازیگران اصلی : ورونیکا داون، کمیل فادن، تامی تاونسند، زندایا کلمن، کادیم هاردیسون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.4 از 10

در پایان نوشتار بهترین فیلم و سریال های زندایا می‌رسیم به K.C. Undercover که یکی دیگر از بهترین سریال های Zendaya است و زندیا در آن نقش کی سی کوپر به خوبی ایفا می‌کند.

خلاصه داستان: کی سی کوپر یک نابغه ریاضی دبیرستانی است که قصد دارد با یک سازمان جاسوسی‌ همکاری کند. در این میان برادر او نیز همه‌ی تلاش خود را می‌کند تا خودی نشان بدهد، اما سعی او به جایی نمی‌رسد.

ماجراهای مجموعه C.K. Undercover در واشنگتن دی سی رخ می‌دهند. در هر قسمت این سریال یک پرونده بررسی می‌شود و کی سی کوپر و خانواده‌‌اش در تلاش هستند تا مشکلات را رفع کنند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های زندیا کدامند؟

بزرگترین شومن (the Greatest Showman)، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spiderman: No Way Home)، فیلم تل ماسه (Dune) فیلم مالکوم و ماری (Malcolm and Marie) و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) از بهترین فیلم های زندایا کلمن هستند.

کدام مجموعه‌ها در فهرست بهترین سریال های Zendaya قرار دارند؟

تکانش بده (Shake It Up)، کی.سی. جاسوس (K.C. Undercover9)، موفق باشی چارلی، مایل به سیاه (Black ish) و سرخوشی (Euphoria) از بهترین سریال های Zendaya به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم و سریال های زندایا چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر