coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماجرای نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا چیست؟

دو شرکت بزرگ خودرو سازی ایران، سایپا و ایران‌خودرو در ارائه خدمات پس از فروش با یکدیگر همکاری می‌کنند تا نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا ایجاد شود.

دو خودروساز بزرگ کشور، آغاز به ایجاد نمایندگی مشترک برای خدمات پس از فروش در کشور کرده‌اند. طبق اعلام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، تا یک ماه آینده، نمایندگی مشترک احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج قرعه کشی خودرو شهریور 1401

نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا

هدف از ایجاد نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری ظرفیت و فراهم کردن دسترسی سریع و راحت برای مشتریان خواهد بود. برنامه و هدف بعدی ایران خودرو و سایپا این است که نمایندگی دو خودروساز که مالکیت مشترکی دارند، بتوانند مدیریت مشترکی را ایجاد نمایند. با اینکار و در نتیجه، ظرفیت نمایندگی هر خودروساز، توسط خودروساز دیگر در شهرهایی که فاقد نمایندگی است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا

از برنامه‌های مشترک این دو شرکت می‌توان به ایجاد اشتراک در آیین نامه‌ها، فرآیندها و دستورالعمل‌ها اشاره کرد. این اشتراک با توجه به تفاهم نامه میان شرکت ایران خودرو و سایپا اجرا خواهد شد. هدف از ایجاد این اشتراک سهولت در خدمات رسانی به مشتریان و نحوه پذیرش است.

با این طرح، معاونت‌های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت‌های خدمات پس از فروش دو خودروساز، کمیته‌ای ایجاد خواهند کرد که در این کمیته برای رسیدن به اهداف تعیین شده، طرح‌های پیشنهادی ارائه خواهد شد. از طرفی در این کمیته چگونگی یکسان کردن فرآیندهای دو شرکت و دستورالعمل‌های اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از دیگر حوزه‌های مورد مذاکره، ادغام سازی شبکه لجستیک است. در کمیته تشکیل شده مدیر عامل دو شرکت بزرگ، طرح‌های پیشنهادی خود در مورد ظرفیت حوزه لجستیک و نحوه به اشتراک‌گذاری امکانات را ارائه خواهند داد.

ایسیکو یک شرکت توانمند است و به همین دلیل، به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شده است. به این ترتیب، حمل خودرو به صورت مشترک با سایپا لجستیک، با هدف کاهش هزینه‌های مشترک برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

هدف گذاری برای آینده نزدیک، شکل‌گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک ایران خودرو و سایپا خواهد بود. خدمات پس از فروش سایپا و ایران خودرو در این نشست، تصمیم به ایجاد دفاتر مشترک در خارج از ایران نیز گرفته‌اند.

در این جلسه تصمیم بر آن شد که در یکی از کشورهای منطقه، این دفاتر به عنوان نخستین دفتر مشترک این دو شرکت بزرگ ایجاد شود. مدیریت این دفاتر هم قرار است به صورت اشتراکی باشد.

کمیته مشترک خرید برای خرید کالا و قطعات ایران خودرو نیز تشکیل خواهد شد. بر اساس اقدامات این کمیته، تصمیمات با هدف کاهش هزینه تولید و خرید از شبکه تامین و سازندگان به صورت اشتراکی اخذ می‌شوند.

از دیگر محورهای مشترک بین این دو شرکت بزرگ، بهینه سازی امکانات در تولید سایت‌های ایران خودرو و سایپا است. یک کمیته مشترک در جهت تحقق بخشیدن به این هدف، در مدت زمان بسیار کوتاه ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نمایندگی‌های مشترک ایران خودرو و سایپا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر