;
coinex

وزیر ارتباطات از آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد

بر اساس گفته وزیر ارتباطات پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها وارد فاز مرحله اجرایی شده و با تکمیل آن مردم تفاوت در کیفیت و سرعت دسترسی به تکنولوژی فیبر نوری را تجربه خواهند کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری و اجرایی کردن پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها است. این پروژه با همکاری 10 اپراتور ثابت و سیار در 12 استان کشور شروع به فعالیت کرده است.

عیسی زارع‌پور درباره این پروژه در کانالی که در پلتفرم بله دارد نوشت: «در دیدارهای هفتگی با گروهی از نمایندگان مجلس، به بررسی وضعیت ارتباطات مناطق حوزه انتخابیه آنها پرداختیم.»

بیشتر بخوانید: رئیس مرکز ملی فضای مجازی: آمار خسارات قطعی اینترنت عجیب است

آغاز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در 12 استان کشور

عیسی زارع‌پور وزیر وقت ارتباطات بیان داشت: «در برخی استان‌ها به دلیل بافت کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیرهای دسترسی، با مشکلات و سختی‌هایی در روند توسعه ارتباطات روستایی مواجهیم. اما مطابق برنامه‌ریزی دقیقی که انجام شده با تلاش همکاران متخصصم در وزارت ارتباطات، طرح تامین ارتباطات این مناطق در دست اجراست و تا پایان شهریور سال آینده، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایران، تحت شبکه ارتباطی پایدار و با کیفیت قرار می‌گیرند.»

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها

وی افزود: «علاوه بر پروژه اینترنت روستایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها هم که وارد فاز اجرایی شده، از موضوعات مورد بحث امروز من با نمایندگان بود. خوشبختانه این طرح که به معنای واقعی کلمه در عرصه ارتباطات کشور تحول عظیمی ایجاد می‌کند با همکاری ۱۰ اپراتور ثابت و سیار در ۱۲ استان آغاز شده و با سرعت پیش می‌رود. ان‌شاءالله با تکمیل آن مردم عزیزمان تفاوت در کیفیت و سرعت دسترسی تکنولوژی فیبرنوری را نسبت به وضعیت فعلی تجربه می‌کنند.»

ایشان همچنین در ملاقاتی که با استاندار فارس داشت به اهمیت اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها اشاره کرد و از او خواست تا از تمام ظرفیت استان را برای احقاق این پروژه استفاده کند. زارع‌پور در ادامه به مصوبه دولت برای همکاری دستگاه‌ها و نهادهای عمومی مبنی بر اجرایی شدن این پروژه اشاره کرد و گفت:

«همکاری شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور برای اجرای این پروژه بسیار مهم و ضروری است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این پروژه یک پروژه ملی و راهبردی است اظهار داشت: «باید به این پروژه در استان‌ها به عنوان یک پروژه ملی و زیرساختی پرداخته شود و از نگاه اقتصادی صرف به آن پرهیز شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر