coinex
راهنمای خرید تکراتو

سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی ؛ همین الان این برنامه خطرناک را حذف کنید!

شرکت Bitdefender خبر از سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی داده است. نام این فیلترشکن 20Speed بوده و با ابزار SecondEye این کار را انجام می‌دهد.

طبق گزارشی از شرکت امنیتی Bitdefender، یک فیلترشکن ایرانی با نام 20Speed جهت انجام عملیات جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران از یک ابزار نظارتی قانونی تحت عنوان SecondEye استفاده می‌کند.

در مورد قربانیان این وی‌پی‌ان، طبق اعلام شرکت امنیت سایبری Bitdefender، بیشتر این افراد شامل ساکنان ایران بوده‌اند و تعداد کمی در آلمان و ایالات متحده گرفتار آن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: علم الهدی: به شبکه‌های اجتماعی فراماسونی اینستاگرام و واتساپ روی خوش نشان ندهید!

جزئیات سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی

مطابق با گزارش‌های منتشر شده، ابزار نظارتی SecondEye توسعه یافته در ایران است و در همین کشور هم توزیع شده است. درواقع مطابق ادعای مطرح شده، این ابزار یک نرم‌افزار نظارتی تجاری بوده که تحت عنوان یک «سیستم کنترل والدین یا به عنوان یک نگهبان آنلاین» کاربرد دارد.

این ابزار ویژگی‌های گسترده‌ای در اختیار دراد که توانایی ضبط صدا، گرفتن اسکرین شات، ثبت ضربه‌ها به کلیدها، جمع‌آوری فایل‌ها و رمزهای عبور ذخیره‌شده از مرورگرهای وب را داشته که همه این امکانات موجب کنترل از راه دور دستگاه‌ توسط مهاجم یا مهاجمان احتمالی خواهد شد.

سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی

در مورد فیلترشکن 20Speed هم، پس از نصب این فایل مخرب، این وی‌پی‌ان در پس زمینه اقدام به جمع‌آوری داده‌های شخصی دستگاه میزبان خواهد کرد. محققان در این رابطه اعلام کرده‌اند که مهاجمان از این طریق توانایی ایجاد خطر برای حریم خصوصی افراد را به طور کامل داشته و اطلاعات حساسی نظیر اسناد، تصاویر، کیف پول‌های رمزارزی و رمزهای عبور آن‌ها را به سرقت خواهند برد.

گفتنی است که پیش از این در اوت (مرداد ماه) سال 2022 نیز، شرکت امنیتی Blackpoint Cyber درباره بهره‌گیری از ابزار SecondEye جهت ذخیره‌سازی داده‌ها توسط عوامل تهدید ناشناس، خبری منتشر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت ارز دیجیتال با فیلترشکن ایرانی 20Speed چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر